ΤΟΠΙΚΑ

Κλειστά δύο σχολεία στη Μαγνησία εξαιτίας έλλειψης εκπαιδευτικών

κλειστά-δύο-σχολεία-στη-μαγνησία-εξαι-298242

Αδειες σχολικές αίθουσες, έρημα προαύλια… Στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και στο Δημοτικό Σχολείο Αυτιστικών, οι μαθητικές φωνές ακούστηκαν μόνο την ημέρα του Αγιασμού της νέας σχολικής χρονιάς. Εκτοτε οι δύο σχολικές μονάδες παραμένουν κλειστές και οι μαθητές με ανάγκες, δεν πάνε σχολείο. Τα μαθήματα δεν έχουν ξεκινήσει για περίπου 80 μαθητές με ανάγκες στη Μαγνησία, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Αρχή χωρίς τέλος έχουν οι ελλείψεις προσωπικού στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όπου μαθήματα δεν γίνονται. Κανονικά στο σχολείο λειτουργούν 16 τμήματα για μαθητές με ειδικές ανάγκες που εκτός από βασικά σχολικά μαθήματα, διδάσκονται τέχνες και παράλληλα αναπτύσσουν δεξιότητες για να μπορούν να αυτοεξυπηρετούνται σε βασικές καθημερινές τους ανάγκες.

Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν μπορούν να γίνουν ούτε καν δίωρα μαθήματα. Λείπουν ένας φιλόλογος, δύο μαθηματικοί, ένας καθηγητής γεωπονίας, ένας μουσικό, ένας καθηγητής κεραμικής, ένας τουριστικών επιχειρήσεων, δύο φυτικής παραγωγής, δύο τεχνολόγοι τροφίμων, ένας κεραμικής, αλλά και εκπαιδευτικοί που αντιστοιχούν σε 44 ώρες καλλιτεχνικών και 46 ώρες κοινωνιολογίας.
Ελλείψεις καταγράφονται και σε επίπεδο ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού. Υπάρχει μόλις μία ψυχολόγος.

Ολες οι άλλες θέσεις είναι κενές, όπως και αυτές του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, παρόλο που από τους 58 μαθητές του σχολείου οι 20 δεν αυτοεξυπηρετούνται άρα χρειάζονται βοηθητικό προσωπικό για να τους συνοδεύει ακόμη και στην τουαλέτα.

Φέτος είναι η χειρότερη χρονιά για το ΕΕΕΕΚ Βόλου, όπου τα μαθήματα δεν έχουν ξεκινήσει και δεν προβλέπεται να ξεκινήσουν πριν τις 15 Οκτωβρίου, βάσει του ρυθμού που γίνονται οι προσλήψεις αναπληρωτών. Η διευθύντρια και οι λιγοστοί εκπαιδευτικοί, που βρίσκονται στο σχολείο από τις 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι, δεν έχουν κάνει ούτε μία ώρα μαθήματος, από τη στιγμή που οι μαθητές δεν πηγαίνουν σχολείο. Απαντούν στα τηλέφωνα που δέχονται στο σχολείο από αγανακτισμένους γονείς, που βλέπουν τα παιδιά τους να γίνονται επιθετικά, να πέφτουν σε κατάθλιψη.

«Η κατάσταση που βιώνουμε είναι δραματική. Τα παιδιά μας δεν έχουν μπει στο ρυθμό του σχολείου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εντάσεις και καβγάδες μέσα στο σπίτι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν γονείς που είναι εργαζόμενοι και οι οποίοι δεν έχουν πού να αφήσουν τα παιδιά τους. Φυσικά δεν μπορούμε να διακινδυνεύσουμε να στείλουμε τα παιδιά μας στο σχολείο από τη στιγμή που το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν επαρκεί και αυτό σημαίνει ότι κανείς δεν μπορεί να μας εγγυηθεί για την ασφάλειά τους», αναφέρει το μέλος του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Ανάγκες, Ράνια Καρανικόλα.

Σχολείο αυτιστικών

Η εικόνα είναι ακόμη χειρότερη στο δημοτικό σχολείο Αυτιστικών. Εκεί υπάρχει μόνο η διευθύντρια, που κατέχει οργανική θέση. Ούτε ένας εκπαιδευτικός. Ολες οι θέσεις καλύπτονται κάθε χρόνο από αναπληρωτές, φέτος όμως δεν έχει γίνει προς το παρών ούτε μία πρόσληψη. Απαιτούνται 8 εκπαιδευτικοί για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα έξι τμήματα του σχολείου, αλλά και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Περίπου 15 – 20 παιδιά με αυτισμό, επίσης παραμένουν στο σπίτι με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ίδια αλλά και τις οικογένειές τους, που βιώνουν το δικό τους Γολγοθά.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου