ΤΟΠΙΚΑ

«Tσουνάμι» κόκκινων στεγαστικών

tσουνάμι-κόκκινων-στεγαστικών-908824

Ενας στους τρεις δανειολήπτες του πρώην ΟΕΚ έχασε την ευνοϊκή ρύθμιση – Τι δείχνουν τα στοιχεία για τη Μαγνησία

Ενας στους τρείς δανειολήπτες που είχαν αποκτήσει σπίτι με πόρους που διέθεσε από τα ταμεία του ο πρώην Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας, που πλέον εντάσσεται στη Δημόσια Υπηρεσία Προώθησης Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), δεν κατάφερε να αξιοποιήσει την τελευταία ευνοϊκή ρύθμιση.

Μολονότι ήταν μία χρυσή ευκαιρία για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών και παρότι αρχικά υπήρξε κινητικότητα και ενδιαφέρον, στην πορεία αρκετοί δανειολήπτες δεν μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν στις δόσεις, με αποτέλεσμα τώρα να έχουν πάλι «κοκκινίσει».

Την περίοδο που ο Οργανισμός ήταν σε πλήρη λειτουργία μέσω του ΟΕΚ είχαν δοθεί 4.895 δάνεια αγοράς – ανέγερσης, 3.457 δάνεια αποπεράτωσης – επισκευής, ενώ 295 δάνεια αφορούσαν σε ειδικές κατηγορίες, όπως πολύτεκνοι, τρίτεκνοι κλπ.).

Το 2016 έγινε η πρώτη ρύθμιση προκειμένου να αποπληρωθούν δάνεια που ήταν σε οριστική καθυστέρηση, με την έξαρση να καταγράφεται μετά την έναρξη των μνημονίων και τις πρώτες περικοπές μισθών.

Το 2020 ακολούθησε δεύτερη ρύθμιση για την οποία οι σχετικές αιτήσεις έληξαν τον Ιούνιο του 2021, μετά από παρατάσεις που έδωσε το υπουργείο Εργασίας, το οποίο παράλληλα διεύρυνε κριτήρια και δικαιούχους.

Οι αιτήσεις υποβλήθηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που άνοιξε το πρώην υπουργείο Εργασίας μέσω της ΔΥΠΑ. Από τη Μαγνησία η κεντρική υπηρεσία υπολογίζει ότι είχαν υποβληθεί περισσότερες από 1.000 αιτήσεις, εκ των οποίων ωστόσο περίπου 300 δανειολήπτες έχουν χάσει τη ρύθμιση διότι αδυνατούσαν να πληρώσουν τις δόσεις.

Πιέσεις για να υπάρξει νέα ρύθμιση

Το γεγονός ότι ουσιαστικά διανύουμε μία άτυπη προεκλογική περίοδο έχει αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των συνδικάτων, που σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζονται να ζητήσουν νέα ρύθμιση, για λογαριασμό των δανειοληπτών που είναι στον ιδιωτικό τομέα.

«Ενα κούρεμα οφειλών και ένας νέος διακανονισμός που θα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό δόσεων, ώστε να μπορούν οι μισθωτοί να πληρώσουν εγκαίρως τις δόσεις, οφείλει να το εξετάσει το υπουργείο Εργασίας», ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Βόλου Θανάσης Παπαδημόπουλος.

Θανάσης Παπαδημόπουλος: Το υπουργείο οφείλει να προχωρήσει σε κούρεμα οφειλών και σε νέο διακανονισμό που θα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό δόσεων, οφείλει να το εξετάσει το υπουργείο Εργασίας

Στο παράρτημα της Ενωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Μαγνησίας που λειτουργεί στο ΕΚΒ αρκετοί δανειολήπτες απευθύνονται καθημερινά αναζητώντας πληροφορίες. Ενδιαφέρονται να μπούνε ξανά σε μία ρύθμιση ενδεχομένως και με ευνοϊκότερους όρους από τους σημερινούς και σπεύδουν να ζητήσουν τη συνδρομή του συνδικαλιστικού φορέα.

Το Εργατικό Κέντρο επίσης θα ζητήσει να ενεργοποιηθεί άμεσα- δεν έχει ακόμη γίνει- η νομοθετική ρύθμιση που προωθήθηκε από τον περασμένο Οκτώβριο για τους δανειολήπτες του πρώην ΟΕΚ που είναι άνεργοι και η οποία προβλέπει αναστολή της πληρωμής δόσεων του άληκτου κεφαλαίου για 12 μήνες, με δυνατότητα παράτασης άλλους 12 μήνες.

Κίνδυνος και για εκείνους που είναι χωρίς καμία ρύθμιση

Κίνδυνος επίσης υπάρχει και για εκείνους τους οφειλέτες του πρώην Οργανισμού, οι οποίοι δεν έχουν υπαχθεί σε καμία ρύθμιση, καθώς ανά πάσα στιγμή οι οφειλές τους μπορούν να βεβαιωθούν ως ληξιπρόθεσμες στην εφορία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιβάρυνση που θα προκύψει, καθώς εκτός όλων των άλλων θα είναι αντιμέτωποι και με τα δημόσια ταμεία όπου θα βεβαιωθεί το χρέος.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού στους Οργανισμούς Κοινωνικής Πολιτικής που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στον πρώην ΟΕΚ και την πρώην Εργατική Εστία επικρίνει το γεγονός ότι δεν δόθηκε νέα παράταση στην τελευταία ρύθμιση που υπήρχε σε ισχύ, με αποτέλεσμα η πλατφόρμα να κλείσει οριστικά.

Επιπροσθέτως, ζητεί από το υπουργείο Εργασίας να βρει λύση, ώστε να μην βεβαιωθούν οι οφειλές δανειοληπτών στην εφορία, για να μη κινδυνέψουν από ενδεχόμενους πλειστηριασμούς λόγω και των επιπλέον συμβάσεων στις οποίες έχουν προβεί με τράπεζες για τα ακίνητα για τα οποία πήραν τα δάνεια.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου