ΤΟΠΙΚΑ

Στοίχημα η ομαλή μετάβαση μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

στοίχημα-η-ομαλή-μετάβαση-μαθητών-από-571895

Το στοίχημα της ομαλής μετάβασης των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, προσπαθούν να κερδίσουν από κοινού διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων, σχολικοί σύμβουλοι και το Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού. «Η μετάβαση ενός μαθητή από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αποτελεί ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, που χαρακτηρίζεται ως καθοριστικής σημασίας για την περαιτέρω πορεία του κάθε μαθητή», ανέφερε ο πρωτεργάτης της προσπάθειας, διευθυντής Δευτεροβάθμιας, Σωκράτης Σαβελίδης.

Χθες, στον 8ο όροφο του κτηρίου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με στόχο τη δημιουργία εκπαιδευτικών – πυρήνων σε κάθε σχολείο, την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση στο θέμα όλων των διευθυντικών στελεχών δημοτικών σχολείων και γυμνασίων αλλά και των γονέων και κηδεμόνων οι οποίοι θα εκδηλώσουν σχετικό ενδιαφέρον. Τέλος, προβλέπεται υλοποίηση αυτόνομων και κοινών δραστηριοτήτων ομαλής μετάβασης των μαθητών στα σχολεία προέλευσης και υποδοχής. Οι δραστηριότητες αυτές θα πραγματοποιηθούν με την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών-πυρήνων των διευθυντικών στελεχών των εκπαιδευτικών των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων, με την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση και υποστήριξη των αρμόδιων συντελεστών – στελεχών της εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τον διευθυντή Πρωτοβάθμιας, Γιώργο Πολύζο, «η ομαλή μετάβαση των μαθητών απασχολούσε πολλά χρόνια την εκπαιδευτική κοινότητα, ακριβώς λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ένας μαθητής που καλείται να προσαρμοστεί σε νέο περιβάλλον και νέο εκπαιδευτικό σύστημα».

Όπως ανέφερε η σύμβουλος ΚΕΣΥΠ, Αγγελική Καραμπατζάκη, οι αλλαγές που δημιουργούν στρες στους μαθητές είναι οι εξής: δεν υπάρχει ένας δάσκαλος αλλά πολλοί καθηγητές που εναλλάσσονται ανά ώρα, τα μαθήματα είναι πιο δύσκολα, οι μαθητές εξετάζονται σε γραπτά τεστ και η βαθμολόγηση είναι πιο αυστηρή. Ταυτόχρονα όμως έχουν να αντιμετωπίσουν ένα εντελώς νέο περιβάλλον, αλλάζουν παρέες, πολλές φορές χάνουν τους φίλους τους και, επιπλέον, από εκεί που ήταν οι μεγαλύτεροι ηλικιακά μαθητές στο δημοτικό, στο γυμνάσιο είναι οι μικρότεροι.

«Τα παιδιά είναι ουσιαστικά απροετοίμαστα για τη μετάβασή τους στο Γυμνάσιο. Αν γίνει σωστά μπορεί να αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό και το μπούλινγκ, που αυξάνεται στο Γυμνάσιο, όπου υπάρχουν περισσότερα παιδιά σε εφηβική ηλικία, μεγαλύτεροι χώροι, δεν υπάρχει τόσο καλός έλεγχος και ένας δάσκαλος-σημείο αναφοράς, για το παιδί να πει το πρόβλημά του ή κάτι που το απασχολεί», σημείωσε η κ. Καραμπατζάκη.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου