ΤΟΠΙΚΑ

Σε συνέλευση τα δύο «μέτωπα»

σε-συνέλευση-τα-δύο-μέτωπα-47868

Σε «διασταυρούμενα πυρά» βρέθηκε η τοπική ΕΛΜΕ, μετά τις διαμαρτυρίες καθηγητών οι οποίοι θίγονται από τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσής τους από τη μία και των εκπαιδευτικών οι οποίοι ευνοούνται από την άλλη μετά τα δεδομένα της νέας υπουργικής απόφασης να διευρύνει τα όρια της μίας περιοχής μετάθεσης σε όλη τη χερσαία Μαγνησία και να ορίσει ως δεύτερη περιοχή τα νησιά των Σποράδων.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Σαμακοβλή

Οι μεν θεωρούν ότι η υπουργική απόφαση θέτει εν αμφιβόλω τις οργανικές τους θέσεις στο αστικό κέντρο -ειδικά στο ενδεχόμενο συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων- στις οποίες μέσα από αξιοκρατικό σύστημα και με το «σπαθί» τους, όπως λένε, έχουν τοποθετηθεί, ενώ διαβλέπουν συχνές μετακινήσεις τους σε σχολεία της περιφέρειας για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου, με δεδομένο ότι η ενιαία χερσαία περιοχή μετάθεσης ρίχνει τους «τοίχους» απαγόρευσης ενός εκπαιδευτικού να διδάξει συμπληρωματικά σε σχολείο άλλης περιοχής, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος.

Οι δε, ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί δηλαδή που διδάσκουν σε σχολεία στην περιφέρεια του νομού, διαπιστώνουν ότι με την αλλαγή των ορίων μετάθεσης απαλλάσσονται από μια κατάσταση που έδειχνε μόνιμη, να διδάσκουν διαρκώς σε… βουνά και λαγκάδια, να διανύουν καθημερινά μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις και να έχουν στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους μια μάνικα βενζίνης.
Οι διαφοροποιήσεις ως προς την κριτική που ασκούν εκπαιδευτικοί μεμονωμένα ή σύλλογοι διδασκόντων συνολικά έχουν προκαλέσει αναταράξεις στους εκπαιδευτικούς κύκλους, ενώ δεν αποκλείονται «συρράξεις» μεταξύ των δύο πλευρών από τον Σεπτέμβριο, οπότε και το ζήτημα θα περάσει σε πρακτική βάση.

Η ΕΛΜΕ προχθές το απόγευμα στα γραφεία της κάλεσε κάθε ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό να τοποθετηθεί και να εκφράσει τις απόψεις του, είτε προσωπικές, είτε συλλόγων διδασκόντων σχολείων, σχετικά με την πρόσφατη υπουργική απόφαση για τις περιοχές μετάθεσης.

Τρεις απόψεις
Κατά κύριο λόγο, σύμφωνα με ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες, ακούστηκαν τρεις απόψεις – προτάσεις:
* Η υπουργική απόφαση είναι ευνοϊκή για τους εκπαιδευτικούς της Μαγνησίας και πρέπει να εφαρμοστεί ως έχει.
* Η υπουργική απόφαση δεν είναι ευνοϊκή για τους εκπαιδευτικούς της Μαγνησίας και πρέπει το ΔΣ της ΕΛΜΕ να προβεί σε ενέργειες για να εφαρμοστεί διαίρεση του νομού σε περιοχές (όπως μέχρι σήμερα με βελτιωμένη γεωγραφική κατανομή, προσαρμοσμένη στους Καλλικρατικούς Δήμους).
* Η υπουργική απόφαση αποτελεί τμήμα μίας γενικότερης πολιτικής των κυβερνήσεων του Μνημονίου, μίας πολιτικής χειραγώγησης τύπου «διαίρει και βασίλευε» και δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί αυτόνομα. Αντίθετα, το εκπαιδευτικό κίνημα θα πρέπει να δράσει ενάντια στη συγκεκριμένη πολιτική συνολικά.

Στη διάρκεια της σύσκεψης κατατέθηκαν προτάσεις για τη διενέργεια ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και διανομής ερωτηματολογίων σε όλους τους εκπαιδευτικούς για τη συγκέντρωση και την επεξεργασία απόψεων για κάθε εργασιακό ή εκπαιδευτικό ζήτημα, το οποίο τους απασχολεί.
Η πλειοψηφία όσων παρευρέθηκαν ζήτησε να πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση, ώστε να δοθεί η δυνατότητα και σε άλλους καθηγητές να τοποθετηθούν.

Σε γενική συνέλευση
Η διοίκηση της ΕΛΜΕ έκρινε ότι το θέμα πρέπει να απασχολήσει τη γενική συνέλευση του κλάδου στη Μαγνησία ως μέρος ενός γενικότερου πλαισίου εργασιακών ζητημάτων, τα οποία απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα.

Η γενική συνέλευση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου, στις 7 μ.μ., στο αμφιθέατρο του 3ου Γυμνασίου Βόλου – Εσπερινού Γυμνασίου Βόλου, στην οδό Κύπρου, με αντικείμενο «καίρια εργασιακά και εκπαιδευτικά προβλήματα των εκπαιδευτικών» και επιμέρους θέματα: οικονομική και κοινωνική καταβαράθρωση του εκπαιδευτικού, οργανικότητα – Υπουργική Απόφαση για τις περιοχές μετάθεσης και αξιολόγηση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου