Σε ελεύθερη πτώση η αγορά αυτοκινήτου

Τελευταία ενημέρωση: 2010-05-23, 00:00:00
Σε ελεύθερη πτώση η αγορά αυτοκινήτου
<p>Σε ελεύθερη πτώση βρίσκεται η αγορά αυτοκινήτου καθώς οι πωλήσεις στο πρώτο 15νθήμερο του Μαΐου του 2010 σημείωσαν πτώση 55,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι ενώ αν τις συγκρίνει κανείς τις ταξινομήσεις νέων ΙΧ του πρώτου 15νθημέρου του Μαΐου 2010 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008 πτώση η πτώση της αγοράς ξεπερνά το 49%.<br /> Οσον αφορά στις εισαγωγικές εταιρείες πλέον βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού και από τις 35 επιχειρήσεις του κλάδου μόνο μία κατάφερε να παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων σε σχέση με πέρσι και αφορά στη Chevrolet με ποσοστό μάλιστα το οποίο ξεπερνά το 58%.<br /> Αντίθετα οι εταιρείες των οποίων οι πωλήσεις μειώθηκαν σε ποσοστό υψηλότερο του 70% ήταν οι Chrysler 90,9%, Porsche 90,5%, BMW 88,8%, Land Rover και Mazda 84,2%, Mercedes 82,3%, Sangyong 80%, Audi 77,9%, Volvo 74,6%, Subaru 74,2% και η Saab 73,3%.<br /> Οι υπόλοιπες εισαγωγικές σημείωσαν πτώση η οποία κυμαίνονταν από 21 έως και 69% ενώ η Citroen και η Fiat κατάφεραν να περιορίσουν τις απώλειες καθώς τα ποσοστά πτώσης τους κυμάνθηκαν 9,8 και 20,3% αντίστοιχα.<br /> <br /> <strong>Κατάρρευση!</strong><br /> <br /> Οι χαμηλές πωλήσεις καινούριων αλλά και μεταχειρισμένων ΙΧ στη χώρα μας πέραν των τεράστιων προβλημάτων που δημιουργούν στους επαγγελματίες αλλά και εργαζόμενους του κλάδου συρρικνώνουν και τα δημοσιονομικά έσοδα του κράτους τα οποία προέρχονται από τα Τέλη Ταξινόμησης, τον ΦΠΑ αλλά και τον Φόρο Πολυτελείας.<br /> Ηδη τον προηγούμενο μήνα τα δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά αυτοκινήτου άγγιξαν μόλις τα 70 εκατ. ευρώ από 160 εκατ. ευρώ που κυμαίνονταν τα προηγούμενα χρόνια τον αντίστοιχο μήνα.<br /> Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως από την στιγμή που η κυβέρνηση δεν έχει λάβει κανένα απολύτως μέτρο στήριξης των πωλήσεων ο κλάδος που απασχολεί περισσότερους από 100.000 υπαλλήλους θα προβεί για πρώτη φορά στην ιστορία του σε δραστικές περικοπές (μειώσεις μισθών, απολύσεις, ελαστικές μορφές εργασίας) με ότι και αν σημαίνει κάτι τέτοιο για την ίδια την αγορά αλλά και τα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας.<br /> <br /> <strong>Τράπεζες </strong><br /> <br /> Οι λόγοι που οδήγησαν την αγορά στη συγκεκριμένη κατάσταση, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, αφορούν τη στάση των τραπεζών, τις συνεχείς αλλαγές των δεδομένων αλλά και την κακή ψυχολογία των υποψήφιων αγοραστών.<br /> Αναλυτικότερα οι τράπεζες αποτελούν έναν από τους βασικούς ρυθμιστικούς παράγοντες της πορείας των πωλήσεων στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς όποτε ανοίγουν τις στρόφιγγες και εγκρίνουν δάνεια, αμέσως οι πωλήσεις καταγράφουν θετικό πρόσημο. Αντίστροφα μόλις κλείνουν οι στρόφιγγες απορρίπτοντας 9 στις 10 αιτήσεις για αγορά αυτοκινήτων, η αγορά βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση.<br /> Ο δεύτερος λόγος που καταγράφει πτώση η αγορά αφορά τις συνεχείς αλλαγές των δεδομένων της αγοράς από το καλοκαίρι του 2009. Ειδικότερα το περσινό καλοκαίρι η προηγούμενη κυβέρνηση μείωσε το Τέλος Ταξινόμησης κατά 50%, με αποτέλεσμα να σπεύσουν όλοι να αποκτήσουν κάποιο αυτοκίνητο με μεγάλο κυβισμό...<br /> Από την άλλη μεριά, ωστόσο, η μείωση του Τέλους Ταξινόμησης απαξίωσε τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να πέσουν στο ναδίρ οι πωλήσεις των αυτοκινήτων από δεύτερο χέρι.<br /> Υστερα από περίπου δύο μήνες η τότε κυβέρνηση ανακοίνωσε την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων, ακυρώνοντας το μέτρο του τέλους ταξινόμησης 20 ημέρες νωρίτερα...<br /> Και αυτό το μέτρο κράτησε για περίπου έναν μήνα, καθώς μετά τις εθνικές εκλογές η νέα κυβέρνηση και αμέσως πάγωσε το μέτρο της απόσυρσης, με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων να μην προλάβουν να τα αποσύρουν...<br /> Πρόσφατα αυξήθηκε ο ΦΠΑ κατά δύο μονάδες και επιβλήθηκε φόρος πολυτελείας σε ΙΧ με εργοστασιακή αξία άνω των 17.000 ευρώ αν πρόκειται για καινούργιο και 12.000 ευρώ αν πρόκειται για μεταχειρισμένο εισαγωγής, που πρακτικά αυξάνει όλες τις τιμές των αυτοκινήτων.<br /> Ο τρίτος και σημαντικότερος λόγος της συρρίκνωσης των πωλήσεων σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια αφορά την κακή ψυχολογία των καταναλωτών, οι οποίοι πέραν της αβεβαιότητας που τους διακατέχει, βλέπουν πως το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων έχει πραγματικά εκτιναχθεί στα ύψη και όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.<br /> &#160;</p>

* Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο google news για άμεση ενημέρωση.
* Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
4
+
7
=