ΤΟΠΙΚΑ

Αποκλεισμένοι εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση από τις δομές για πρόσφυγες και μετανάστες

αποκλεισμένοι-εκπαιδευτικοί-με-εξει-806364

Πανελλήνια κίνηση με τη συμμετοχή και Βολιωτών για την κατάρτιση ξεχωριστών πινάκων πρόσληψης προσωπικού

Ουσιαστικά αποκλεισμένοι από τις εκπαιδευτικές δομές για πρόσφυγες και μετανάστες είναι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στη Μαγνησία, που διαθέτουν εξειδίκευση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Σήμερα στις δομές προσφύγων και μεταναστών, αλλά και στα τμήματα ένταξης των σχολείων διδάσκουν εκπαιδευτικοί γενικής παιδείας και εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό μένει… εκτός ή διδάσκει σε άλλες εκπαιδευτικές δομές.

Περίπου 4.000 εκπαιδευτικοί εξειδικευμένοι στη διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι σήμερα αποκλεισμένοι από τον «φυσικό χώρο» τους. Πρόκειται για αποφοίτους πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της Ελλάδας και του εξωτερικού, οι οποίοι έχουν εξειδικευτεί σε ζητήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, διδασκαλίας των ελληνικών ως ξένης γλώσσας, καθώς και σε ζητήματα εκπαίδευσης προσφύγων και μεταναστών αλλά δεν έχουν καμία προτεραιότητα στους πίνακες πρόσληψης εκπαιδευτικών για τις δομές που απευθύνονται σε πρόσφυγες και μετανάστες.

«Το προσφυγικό ζήτημα, που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια, δημιουργεί την ανάγκη εκπαίδευσης παιδιών και εφήβων με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο. Η ένταξή τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αν και αποτέλεσε σημαντικό βήμα στην προσπάθεια κοινωνικής και πολιτισμικής τους ένταξης στην ελληνική πραγματικότητα, δεν αρκεί για την ουσιαστική και ολοκληρωμένη τους ένταξη. Η απασχόληση εκπαιδευτικού προσωπικού σε θέσεις εκπαίδευσης προσφύγων και μεταναστών, οι οποίοι δεν διαθέτουν την κατάλληλη επιστημονική κατάρτιση και εξειδίκευση, όχι μόνο δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία και την αποτελεσματικότητά της, αλλά συνιστά κατάφωρη αδικία προς εμάς, ως εξειδικευμένων εκπαιδευτικών», αναφέρει η Βολιώτισσα εκπαιδευτικός Κατερίνα Μητροπούλου υπογραμμίζοντας ότι εκπαιδευτικό σύστημα αναγνωρίζει τις εξειδικεύσεις και τα αντικείμενα σπουδών των εκπαιδευτικών όπως γίνεται στις δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αλλά και σε θέσεις διοίκησης και συντονισμού εκπαίδευσης.

«Στο πλαίσιο αυτής της ισότιμης αναγνώρισης των προσόντων του κάθε εκπαιδευτικού, ζητάμε την κατάρτιση ξεχωριστών πινάκων πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού διαπολιτισμικής εκπαίδευσης για να καλύπτουν τις θέσεις εκπαίδευσης προσφύγων και μεταναστών ανά την επικράτεια. Η ενέργεια αυτή, εκτός από την αποτελεσματικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενισχύει το αίσθημα δικαίου προς την ελληνική κοινωνία και, κυρίως, προς τους νέους επιστήμονες, οι οποίοι μοχθούν και υπηρετούν την επιστήμη τους με σεβασμό και υπευθυνότητα», τονίζει η κ. Μητροπούλου η οποία ανήκει στο πανελλήνιο κίνημα που έχει συγκροτηθεί με τη συμμετοχή 400 εκπαιδευτικών διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που διεκδικούν εξωδικαστικώς μέσω δικηγορικού γραφείου των Αθηνών την κατάρτιση ξεχωριστών πινάκων πρόσληψης εκπαιδευτικών διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

«Στην προσπάθειά μας αυτή δεν είμαστε μόνοι. Συνάδελφοί μας εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης έχουν δηλώσει τη στήριξή τους προς το εγχείρημά μας, ενώ η ακαδημαϊκή κοινότητα της χώρας μας εκφράζει ενεργά την υποστήριξή της και αναγνωρίζει το αντικειμενικά δίκαιο αίτημά μας. Διεκδικούμε να αρθεί η αδικία σε βάρος μας και να βελτιωθεί σημαντικά η παρεχόμενη εκπαίδευση της ευαίσθητης ομάδας των προσφύγων και μεταναστών, που διαμένουν στη χώρα μας. Η κίνησή αυτή μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην κοινωνική ευημερία και στη βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών αλλά και στη παραγωγικότητα της χώρας μας, εφόσον φυσικά αρθούν τα εμπόδια της ομαλής κοινωνικοποίησής και της εκπαίδευσής τους», σημειώνει η κ. Μητροπούλου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου