ΤΟΠΙΚΑ

Ραντεβού στην Πλ. Ελευθερίας…

ραντεβού-στην-πλ-ελευθερίας-721911

Τα αιτήματα και οι αγωνίες για τις δυσμενείς επιπτώσεις που θα έχει το νέο πολυνομοσχέδιο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διαθεσιμότητα και απολύσεις στο δημόσιο, ρυθμίσεις για τον κατώτερο μισθό, νέα φοροχαράτσια, μπορεί να είναι κοινά όμως για μία ακόμη φορά οι παρατάξεις του ΕΚΒ διαφώνησαν στο πλαίσιο των διεκδικήσεων, με το ΠΑΜΕ να διαχωρίζει πάλι τη θέση του και να διοργανώνει ξεχωριστή απεργιακή συγκέντρωση την ερχόμενη Τρίτη 16 Ιουλίου, ημέρα 24ωρης απεργίας στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Η ολομέλεια του ΕΚΒ αποφάσισε χθες ομόφωνα τη συμμετοχή όλων των πρωτοβάθμιων σωματείων του ιδιωτικού τομέα που ανήκουν στη δύναμή του, στην απεργία της ερχόμενης Τρίτης, ενώ η απεργιακή συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 9.30 το πρωί της ερχόμενης Τρίτης στην Πλατεία Ελευθερίας. Μετά τις ομιλίες οι διαδηλωτές θα πραγματοποιήσουν πορεία διαμαρτυρίας στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, ενώ στην ίδια απεργιακή συγκέντρωση θα συμμετέχει και το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ στο Βόλο.

Το ΠΑΜΕ Μαγνησίας, όπως ανακοίνωσαν χθες οι εκπρόσωποί του στην ολομέλεια, θα πραγματοποιήσει ξεχωριστή συγκέντρωση στις 10 το πρωί στην Πλατεία Πανεπιστημίου.

Στη χθεσινή ολομέλεια ο πρόεδρος του ΕΚΒ Θανάσης Παπαδημόπουλος υπογράμμισε ότι πλέον η κατάσταση έχει φτάσει στο μη περαιτέρω και ότι η εργοδοτική αυθαιρεσία έχει οργιάσει. «Με όπλο τις αντεργατικές νομοθεσίες των μνημονίων οι εργοδότες έχουν ξεσαλώσει. Κάνουν ότι θέλουν, ποντάροντας στο φόβο της απόλυσης και στην ανάγκη του κάθε εργαζόμενου να έχει εξασφαλισμένο μεροκάμματο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδημόπουλος παραδεχόμενος ότι ακόμη και το συνδικαλιστικό κίνημα πολλές φορές βρίσκεται σε αδύναμη θέση να υπερασπιστεί τα δικαιώματα εργαζομένων, καθώς οι ίδιοι φοβούνται να καταγγείλουν την εργοδοσία και έτσι υπομένουν τις όποιες βλαπτικές μεταβολές.

«Πρέπει να συσπειρωθούμε εν όψει της απεργίας την ερχόμενη Τρίτη, διότι το διακύβευμα είναι πολύ σοβαρό. Οι κινητοποιήσεις είναι μονόδρομος απέναντι στη λαίλαπα που έχουμε μπροστά μας», σημείωσε επίσης ο πρόεδρος του ΕΚΒ που εξέφρασε την αισιοδοξία του, ότι παρά τις αντιξοότητες που υπάρχουν (περίοδος καλοκαιρινών αδειών κ.α) οι εργαζόμενοι θα δώσουν μαζικά το παρόν στην απεργία.

Αναφορά επίσης έκανε σε διάφορους εργασιακούς χώρους και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ενώ κατήγγειλε την εταιρεία Κιολεϊδη για την απόλυση συνδικαλιστή και έθεσε επίσης ζητήματα για τη λειτουργία της Επιθεώρησης Εργασίας που όπως είπε δεν είναι η ενδεδειγμένη εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού αλλά και μέσων που να καταστήσουν την υπηρεσία πιο δυναμική και απαιτητική απέναντι στους ελέγχους που επιβάλλεται να γίνονται για να ελεγχθούν εργοδοτικές παραβάσεις.

Για τεράστια προβλήματα, που αγγίζουν πλέον τη βάση της εργατικής τάξης, έκανε λόγο ο γραμματέας του ΕΚΒ Δημ. Βασιλείου που αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός ότι τα προβλήματα έχουν πλέον επεκταθεί ακόμη και σε μεγάλες βιομηχανίες της περιοχής με αποτέλεσμα να την πληρώνουν οι εργαζόμενοι. Εκτίμησε ότι οι νέες ρυθμίσεις στο Δημόσιο θα αποσαθρώσουν πλήρως της δημόσια διοίκηση και κατήγγειλε για αυτό την κυβέρνηση, ενώ όσον αφορά την απεργία σημείωσε ότι θα πρέπει να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια, έτσι ώστε η κινητοποίηση να έχει επιτυχία. Σημείωσε μάλιστα ότι αυτό δεν εξαρτάται μόνο από τους συνδικαλιστές και κάλεσε τους εργαζόμενους να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στην ανάγκη να διασφαλιστεί το εργασιακό τους μέλλον.

Εκ μέρους της ΔΑΣ – ΠΑΜΕ, ο Κων. Στεργίου κάνοντας μία γενικότερη ανάλυση υπογράμμισε, ότι δε θα πρέπει να υπάρχει καμία αυταπάτη, ότι θα επέλθει ανάπτυξη με όρους βιωσιμότητας και σημείωσε ότι τα μέτρα που εφαρμόζονται έχουν στόχο να δημιουργήσουν φτηνό εργατικό δυναμικό και πλουσιότερους εργοδότες. Επανέλαβε επίσης ότι μοναδική διέξοδος για τους εργαζόμενους είναι η συσπείρωση στα συνδικάτα με ταξικό προσανατολισμό και στο ΠΑΜΕ, ενώ έκανε αναλυτική αναφορά σε προβλήματα του κλάδου του μετάλλου ως πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου «Μήτσος Παπαρήγας». Ανάλογη ενημέρωση έγινε και για άλλους χώρους εργασίας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου