ΤΟΠΙΚΑ

Χειρίστηκαν 5 πλατφόρμες και 400 αποφάσεις! ~ Ήρωες οι οικονομολόγοι – λογιστές

χειρίστηκαν-5-πλατφόρμες-και-400-αποφάσε-96920

Σήκωσαν στις πλάτες τους το βάρος της λειτουργίας του κράτους εν μέσω του COVID – 19

Εργάστηκαν 24 ώρες το 24ωρο, εφτά ημέρες την εβδομάδα, αργίες και γιορτές. Οικονομολόγοι και λογιστές χρειάστηκε να εργαστούν σε πάνω από 400 αποφάσεις και εγκυκλίους για να ενισχυθούν οικονομικά εργαζόμενοι, επιχειρήσεις και επιστήμονες και πέντε πράξεις νομοθετικού περιεχομένου.

Απαιτήθηκε να χειριστούν πέντε διαφορετικές πλατφόρμες για διεκπεραιώσουν χιλιάδες υπεύθυνες δηλώσεις και αιτήσεις είτε από τα γραφεία τους, είτε από το σπίτι.

Ο πυρετός του κορονοϊού συνεχίζεται για τους επαγγελματίες ακόμη και σήμερα καθώς το τσουνάμι των αιτήσεων άφησε πίσω του όγκο εργασίας της τάξεως του 20% – 30%, ενώ τρέχουν καινούργιες προθεσμίες για τις φορολογικές δηλώσεις και άλλες υποχρεώσεις.

Οικονομολόγοι, λογιστές, φοροτεχνικοί έκαναν πραγματικά έναν τιτάνιο αγώνα για να στηρίξουν τον αγώνα εναντία στην οικονομική κρίση του αόρατου εχθρού.

Ηταν στην πρώτη γραμμή με γιατρούς και νοσηλευτές που δούλευαν στα νοσοκομεία και αστυνομικούς που έλεγχαν τα μέτρα. Εργάζονταν συνεχώς και ακατάπαυστα.

Επαγγελματίες του κλάδου μιλούν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για τη μάχη που δόθηκε μέσα σε μία πρωτόγνωρη κατάσταση με δυσκολίες λόγω κορονοϊού σε θέματα όπως η παραλαβή εγγράφων και τιμολογίων!

Υπήρξαν πολλά προβλήματα στη διεκπεραίωση των αιτήσεων, υπήρξαν όμως και θέματα που ξεπερνιούνταν με μεγάλη ταχύτητα. Ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Συλλόγου Οικονομολόγων Λογιστών Μαγνησίας Αλέκος Κεχαγιάς λέει ότι το κράτος πρέπει να εμπιστευθεί τους πολίτες ίσως περισσότερο από τις υπηρεσίες του. Ο,τι δεν κύλησε ομαλά να επανασχεδιαστεί πάραυτα ώστε να υπάρχει προετοιμασία σε ένα δεύτερο επιδημικό κύμα.

Ο πολίτης δεν μπορούσε να πάρει τις επιθυμητές πληροφορίες από τις υπηρεσίες με ευθύνη του κράτους. Απευθυνόταν σε λογιστές – φοροτεχνικούς ακόμη και άγρια μεσάνυχτα. «Ενώ η κοινωνία ήθελε να πάει μπροστά, υπήρξε ένα απόλυτος δυισμός του κράτους, που έτρεχε με δύο ρυθμούς», λέει ο κ. Κεχαγιάς.

Τα υπουργεία Ψηφιακής Σύγκλισης και Οικονομικών ανέπτυξαν ιλιγγιώδεις ρυθμούς, ενώ η Γενική Γραμματεία του υπουργείου Εργασίας κουνούσε το δάχτυλο, σε αντίθεση με τους διευθυντές της που ήταν απόλυτα συνεργάσιμοι, γεγονός που προκαλούσε πικρία.

Οι επαγγελματίες χρησιμοποίησαν το σύνολο των μέσων που έδινε η ψηφιακή τεχνολογία τα οποία αποδείχτηκαν χρήσιμα εργαλεία και πάσχιζαν. Οι ημερομηνίες ήταν ασφυκτικές και η πληθώρα των αιτήσεων έπρεπε να διεκπεραιωθεί.

Ο κ. Κεχαγιάς λέει ότι έγινε σειρά τηλεδιασκέψεων, άπειρα web seminars, προγράμματα όπως το AnyDesk και το Skype αξιοποιήθηκαν στο έπακρο. Υπήρξαν όμως αντιφατικές ερμηνείες των αποφάσεων και ως εκ τούτου αντικειμενικές δυσκολίες. Οι ανακοινώσεις των υπουργών δεν συμφωνούσαν απόλυτα με τους νόμους. Οι πλατφόρμες εφάρμοζαν διαφορετικές οδηγίες. Στον τιτάνιο αγώνα χρειάστηκε να γίνουν πολλές διορθώσεις για να ξεπεραστούν προβλήματα. Σε άλλες περιπτώσεις όμως, υπήρχαν μόνο… δικαιολογίες.

Οι ημερομηνίες για την αναστολή των επιχειρήσεων διαφοροποιήθηκαν στην πορεία. Άλλες δηλώθηκαν εξαρχής σύμφωνα με το νόμο, άλλες ζητούσε το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.

Η αναστολή εργασιών των υπαλλήλων αρχικώς ήταν μέχρι 20 Απριλίου, στη συνέχεια ως ημερομηνία έναρξης αναστολής λαμβανόταν η ημερομηνία της υποβολής της αίτησης και όχι η ημέρα που ξεκινούσε. Την ίδια στιγμή οι λογιστές καλούνταν να διεκπεραιώσουν πανελλαδικά 1,5 εκατ. αιτήσεις για την οικονομική ενίσχυση των 800 ευρώ.

Οι επαγγελματίες καλούνταν να ανταποκριθούν μόνοι μέσα σε ένα τσουνάμι αποφάσεων. Μέσα σε αυτή την αναμπουμπούλα έγιναν και βεβιασμένες κινήσεις. Τώρα κάποιες επιχειρήσεις καλούνται να λειτουργήσουν από αύριο και δεν έχουν προσωπικό αφού αυτό βρίσκεται σε αναστολή και αναμένουν την έκδοση καινούργιας πράξης νομοθετικού περιεχομένου…

Λογιστές φοροτεχνικοί μόχθησαν και είναι άξιοι συγχαρητηρίων. Εγιναν το κεντρικό πρόσωπο στην υλοποίηση των αποφάσεων και σήκωσαν το βάρος. Όμως, το πάθημα πρέπει να γίνει μάθημα.

«Από εδώ και στο εξής θα πρέπει να υπάρχουν οργανωμένα σχέδια. Μη βρεθούμε ξανά στην ίδια θέση σε ένα δεύτερο επιδημικό κύμα. Ηρθε η ευκαιρία το ελληνικό κράτος να δείξει αμέριστη εμπιστοσύνη στον πολίτη, που ακολούθησε και βγήκε κερδισμένος. Να μη βάζει εκ των προτέρων τρικλοποδιές», προσθέτει ο ίδιος.

Λογιστές – φοροτεχνικοί εργάστηκαν και συνεχίζουν να εργάζονται άπειρες ώρες και ακούν και τα παράπονα του πολίτη και τις διαμαρτυρίες. Κάποιοι δεν επωφελήθηκαν των ευεργετικών μέτρων. Αντιδρούσαν που ήταν περισσότερους μήνες μακροχρόνια άνεργοι από τους προβλεπόμενους και δεν περιλαμβάνονταν στα προβλεπόμενα μέτρα.

«Δεν ήξερες τι να απαντήσεις καθώς δεν ήσουν ο αρμόδιος. Υπήρχαν παράλληλα και άλλες φορολογικές υποχρεώσεις», είπε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών Μαγνησίας Νικόλαος Πουμάνας.

Ο κ. Πουμάνας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ενώ έτρεχαν οι αιτήσεις της οικονομικής ενίσχυσης, Μ. Πέμπτη άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων.

«Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 3.000 δηλώσεις από τον Βόλο και τη Μαγνησία. Ομως, πώς να έρθουν στα γραφεία οι ηλικιωμένοι; Οσοι έχουν επιστροφή χρημάτων θα τη λάβουν πιο γρήγορα λόγω της πανδημίας. Δεν θα έπρεπε να παραταθεί η καταληκτική ημερομηνία και από 30 Ιουνίου να πάει Σεπτέμβρη;», διερωτήθηκε.

«Ηταν μία πρωτόγνωρη κατάσταση αυτή που ζήσαμε όλοι. Εμείς ανταποκριθήκαμε πλήρως να βοηθήσουμε το κράτος. Εγιναν σημαντικά βήματα και στο μέλλον τα πράγματα θα είναι καλύτερα.

Η «επανάσταση» για το ψηφιακό κράτος θα φανεί καλύτερα στην πορεία», πρόσθεσε ακόμη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου