ΤΟΠΙΚΑ

«Πόλεμος» για περιφερειακό Αγριάς – Λεχωνίων

πόλεμος-για-περιφερειακό-αγριάς-λ-950204

Εν μέσω αντιδράσεων κατοίκων η επικαιροποίηση της μελέτης από την Περιφέρεια Θεσσαλίας- «Οργή» 2.000 κατοίκων για την Ενωση Ξενοδόχων και αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας

Το σκηνικό επαναλαμβανόμενο κάθε καλοκαίρι, τα τελευταία πολλά χρόνια, στον κάτω κλάδο του Πηλίου. Ατέλειωτες ουρές, σε μήκος χιλιομέτρων, από αυτοκίνητα που στην καλύτερη περίπτωση κινούνται σημειωτόν στο ύψος της Αγριάς και των Λεχωνίων, οδηγοί να δοκιμάζουν τα όρια της υπομονής τους πίσω από το τιμόνι κι αυτό για να πάνε με τις οικογένειες ή τους φίλους τους για ένα μπάνιο στις παραλίες του Πηλίου. Τι κι αν δημιουργήθηκε διπλός κυκλικός κόμβος τόσο στην έξοδο του Βόλου, στην οδό Σταδίου, όσο και στο ύψος της συνοικίας Αστέρια Αγριάς; Τι κι αν οι φωτεινοί σηματοδότες, ρυθμίστηκαν για να εξασφαλίζουν συνεχή ροή κυκλοφορίας; Οι παρεμβάσεις μπορεί να ανακουφίζουν, αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα που δημιουργείται κάθε καλοκαίρι για Βολιώτες και επισκέπτες του Πηλίου…

Η κατασκευή του περιφερειακού που θα δίνει διέξοδο απευθείας στο Μαλάκι, αποτελεί χρόνιο αίτημα για την επίλυση του προβλήματος για το οποίο έχει χυθεί πολύ… μελάνι. Η μεταβίβαση μάλιστα της αρμοδιότητας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας πανηγυρίστηκε ως μία κίνηση που θα ξεμπλοκάρει το επί 30ετίας «κολλημένο» έργο.

Πρόσφατα η Περιφέρεια Θεσσαλίας ολοκλήρωσε διαγωνισμό για την ανάδειξη του αναδόχου που ανέλαβε την επικαιροποίηση της μελέτης της παράκαμψης Αγριάς. Ωστόσο η μελέτη που επικαιροποιείται αφορά στην πεδινή χάραξη, λύση που συναντά τις αντιδράσεις κατοίκων σε Αγριά, Λεχώνια αλλά και Μαλάκι, και οι οποίοι είδαν λίγο πριν το Πάσχα drones να… σκανάρουν τις περιουσίες τους και μηχανήματα να μπαίνουν σε ιδιωτικές, όπως λένε, εκτάσεις, μιλώντας για «παράνομες εισβολές από αέρος που συνιστούν παραβίαση προσωπικών δεδομένων» και προειδοποιώντας με δικαστικές προσφυγές.

Στις αντιδράσεις και προειδοποιήσεις των κατοίκων που δηλώνουν αποφασισμένοι να φθάσουν στο ΣτΕ για να εμποδίσουν το έργο με τη μορφή της πεδινής χάραξης (σημειώνεται ότι κάτοικοι προκρίνουν ως βέλτιστη λύση την ημιορεινή), ανέλαβε να απαντήσει η Ενωση Ξενοδόχων Μαγνησίας, δηλώνοντας υπέρ του έργου και μιλώντας για μειοψηφίες που «δεν βλέπουν πέρα από την αυλή του σπιτιού τους».

Κάτοικοι: «Νοιαζόμαστε και για τις αυλές των ξενοδοχείων σας»

Σε αντίστοιχο σκληρό ύφος και η απάντηση κατοίκων της Αγριάς, Λεχωνίων και Μαλακίου, που υποστηρίζουν ότι η… «μειοψηφία» των 2.000 νοιάζεται πέρα από τους «κήπους των σπιτιών της», και για «τους κήπους των δικών σας ξενοδοχείων». Στο κάδρο και η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας, Δωροθέα Κολυνδρίνη, η οποία άλλαξε στάση για τη χάραξη του έργου.

Συγκεκριμένα, σε επιστολή προς τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ – απάντηση προς την Ενωση Ξενοδόχων Μαγνησίας, οι κάτοικοι αναφέρουν:

«Να ξεκινήσουμε με την έκπληξη που προκαλεί η αναφορά σας, σε μια «μειοψηφία» ανθρώπων, οι υπογραφές των οποίων, πλησιάζουν, προς το παρόν, τις 2.000 ηλεκτρονικές και χειρόγραφες, που αντιστοιχούν σε κατοίκους Αγριάς, Λεχωνίων, Μαλακίου, και της ευρύτερης περιοχής, ανθρώπων που έχουν επιλέξει το Πήλιο σαν εξοχική τους κατοικία, καθώς και των μόνιμων επισκεπτών του.

Δεν είναι τυχαίο, που το έργο καθυστερεί εδώ και 30 χρόνια. Συμβαίνει, εξαιτίας των αδύναμων σημείων που το διέπουν και των καταστροφικών συνεπειών σε πρωτογενή, δευτερογενή, τριτογενή τομέα, και το περιβαλλοντικό κόστος που θα υποστεί όλη η περιοχή, με το κόψιμο 6.000 αιωνόβιων ελαιόδεντρων και οπωροφόρων δέντρων, για επισκέπτες, που θα διέλθουν για μισή ώρα, καταστρέφοντας περιουσίες και την ποιότητα ζωής των χιλιάδων μόνιμων κατοίκων της περιοχής, για ελάχιστες μέρες κατά τη διάρκεια του χρόνου, που υπάρχει το πρόβλημα. Το αίτημα, είναι προφανές, ότι μόνο παλλαϊκό δεν είναι, όπως αναφέρετε!

Δεν λαμβάνεται υπόψιν, ούτε η βούληση της πλειοψηφίας των κατοίκων, ούτε η παλαιότερη απόφαση του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, ούτε η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αρτέμιδας, το 2008, του οποίου προέδρευε η κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη, σημερινή Αντιπεριφερειάρχης, που για λόγους ακατανόητους, ξαφνικά απορρίπτει, όλα όσα με πάθος πρέσβευε και υποστήριζε, ως υπέρμαχος του τόπου της, εκείνη την εποχή.

Το πολλαπλάσιο κέρδος της ημιορεινής χάραξης, είναι ένα έργο πολιτισμού και σεβασμού των κατοίκων, των επισκεπτών, γιατί η επιλογή του Πηλίου γίνεται εξ αιτίας της ιδιαίτερης φυσικής βλάστησης, των υφιστάμενων δρόμων που επιτρέπουν σε κάποιον να θαυμάσει όλη αυτή την ομορφιά, χάρη στην οποία πλουτίζετε επί δεκαετίες, αγαπητοί ξενοδόχοι, και πάνω από όλα, σεβασμού στο περιβάλλον, και στην ίδια τη ζωή! Αυτό είναι το Πήλιο!

Σε μια εποχή, που τα πάντα ισοπεδώνονται, προσπαθούμε να διαφυλάξουμε την αυθεντικότητα της περιοχής μας, της εύφορης και καλλιεργήσιμης γης μας του μοναδικού κάμπου του Πηλίου, με ένα συνταίριασμα της αυθεντικότητας και της ανάπτυξης, σεβόμενοι τόσο τον τόπο μας, όσο και τους επισκέπτες μας, σε αντίθεση με εσάς, και την προσέγγιση σας, που φτάνει στα όρια της ύβρις, όταν τόσο κοντόφθαλμα αναφέρετε, πως οι κάτοικοι ενδιαφέρονται, «για τον κήπο του σπιτιού τους»!!!

Σκεφτείτε, ότι το λάδι που χρησιμοποιείτε στα ξενοδοχεία σας, τα φρούτα που προσφέρετε στα πρωινά σας, προέρχονται, από αυτή την ευλογημένη γη!

Ποικιλίες μοναδικές, που θα εξαφανιστούν με την καταστροφική ανάπτυξη που προτείνετε, δίχως να αναλογιστείτε όλες τις παραπάνω αναφορές!

Με την ημιορεινή χάραξη, θα αναπτυχθούν εντυπωσιακά και άλλα κομμάτια του Πηλίου, στα οποία θα μπορέσετε να κτίσετε νέα ξενοδοχεία, που σημαίνει, ακόμη μεγαλύτερο κέρδος για εσάς!

Τα καυσαέρια, θα καταστρέψουν ότι θα έχει μείνει από την καλλιεργήσιμη γη, και αυτό γιατί; Για μια εθνική οδό, που θα μποτιλιάρεται, όπως όλες οι εθνικές οδοί, τις περιόδους μεγάλης κίνησης; Γιατί το βλέπετε, εδώ και χρόνια, πως έτσι γίνεται!

Ατυχήματα δεν έχουμε. Πόσα θα προκληθούν, από αυτή την άλογη επιλογή; Μια εθνική οδό, μήκους 40-80 μέτρων, στο βουνό των Κενταύρων;

Όσο για τις παράπλευρες διασυνδέσεις με τα αγροτεμάχια, τις οποίες επαινείτε, η σχεδίαση είναι παράλογη, όταν κάποιος θα πρέπει να καλύψει απόσταση 1,5 χιλιομέτρου σε κλειστό δρόμο, για να βρει κόμβο, να επιστρέψει άλλη τόση απόσταση, για να μπορέσει να φτάσει στο άλλο μισό του κτήματος του! Σας ακούγεται λογικό αυτό;

Επιπροσθέτως, στο κομμάτι του δρόμου, που έχει κηρυχθεί εθνική οδός, αποζημιώσεις, δεν δίνονται!

Τα τελευταία χρόνια, η εντυπωσιακή τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, συμβαίνει, γιατί είναι από τις λίγες, που παραμένουν ατόφιοι παράδεισοι, μιας φύσης που βιάζεται καθημερινά. Να την προστατέψετε, γιατί από αυτή ζείτε, θα έπρεπε να είναι ηθική υποχρέωση και πρόθεση σας, και όχι να συμφωνείτε, σε μια κατακρεούργηση, πέρα από κάθε λογική!

Η «μειοψηφία» των 2.000 σχεδόν κατοίκων, και αυτών που έρχονται κάθε χρόνο γιατί έχουν επιλέξει σε αυτόν τον μικρό παράδεισο να χτίσουν τα εξοχικά τους, ή να μένουν στα ξενοδοχεία σας επί σειρά ετών, για να απολαύσουν τη γαλήνη και την ομορφιά της περιοχής, που νοιάζεται πέρα από τους «κήπους των σπιτιών της», και για «τους κήπους των δικών σας ξενοδοχείων», για το περιβάλλον, για τη γη, για τα μαγαζιά, τα ανθοκήπια, και όλα όσα τη συνθέτουν, έχει την ηθική υποχρέωση, να κάνει τα πάντα, για να κρατήσει μια ισορροπία, με σεβασμό τόσο στην αυθεντικότητα, όσο και στην ευγενή ανάπτυξη που μπορεί να δημιουργηθεί».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου