ΤΟΠΙΚΑ

Μαθητές του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου εξασφάλισαν εισιτήριο για τα ημιτελικά

μαθητές-του-γυμνασίου-νέας-αγχιάλου-ε-949033

Κατάφεραν να αναδειχθούν μεταξύ 436 ομάδων σε διαγωνισμό Πληροφορικής

Την 12η θέση από τις 436 ομάδες και το εισιτήριο για την ημιτελική φάση του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού «Alan Turing» κατάφεραν να πάρουν τρεις μαθητές από το Γυμνάσιο της Νέας Αγχιάλου.

Η ομάδα 06_PlanB με τους Νίκο Τριανταφύλλου, Χάρη Τριανταφύλλου και Ορέστη Μηδειάτη κατάφεραν να διακριθούν στον διαγωνισμό που συνδυάζει πληροφορική και μαθηματικά. Σκοπός του διαγωνισμού είναι η εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες επίλυσης λογικών γρίφων, μαθηματικών και υπολογιστικών προβλημάτων χωρίς να προϋποθέτει γνώση συγκεκριμένων θεμάτων ή να απαιτεί προετοιμασία. Η επίλυση λογικών και υπολογιστικών γρίφων θεωρείται διεθνώς μία ουσιαστική και συναρπαστική διαδικασία μάθησης, στοχεύοντας στην ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα μαθηματικά και την καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων, κριτικής και αναλυτικής σκέψης.

Οι τρεις μαθητές συμμετείχαν στην Α’ φάση του διαγωνισμού, που πραγματοποιήθηκε στις 26 Απριλίου διαδικτυακά υπό την καθοδήγηση της καθηγήτρια πληροφορικής, Γεωργίας Χατζηθεοδώρου.

Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, η κ. Χατζηθεοδώρου αναφέρει ότι ήταν η πρώτη φορά που το σχολείο συμμετείχε στον διαγωνισμό και δεν ανέμεναν αυτό το αποτέλεσμα.

«Συμμετείχαμε με δύο ομάδες στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Alan Turing». Η πρώτη ομάδα ήταν η 06_PlanB με τους Νίκο Τριανταφύλλου, Χάρη Τριανταφύλλου και Ορέστη Μηδειάτη και η δεύτερη η 08_dreamteam με τους Λευτέρη Γάλλο, Εβελίνα Γιοβανίδη και Σήλια Αιμονιώτη, που δεν προκρίθηκαν στην επόμενη φάση, αλλά κατάφεραν την 3η θέση σε επίπεδο Θεσσαλίας» αναφέρει η κ. Χατζηθεοδώρου. Αυτό που βοήθησε τους μαθητές, όπως αναφέρει η καθηγήτρια, ήταν η καλή συνεργασία που ανέπτυξαν σε συνδυασμό με την κριτική τους ικανότητα και, φυσικά, τις γνώσεις πάνω στα μαθηματικά και την πληροφορική.

Υπογραμμίζεται ότι μολονότι ήταν η πρώτη φορά που διαγωνίστηκαν οι μαθητές του Γυμνασίου Ν. Αγχιάλου, με οξυμένη λογική και μαθηματική ικανότητα πήραν το εισιτήριο του ημιτελικού.

Ωστόσο, οικονομικοί λόγοι δεν επέτρεψαν στους μαθητές να συμμετέχουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα οι τρεις μαθητές να δώσουν τη θέση τους στην επιλαχούσα ομάδα.

«Μετά το πέρας της πρώτης φάσης του διαγωνισμού, είχαμε δύο μέρες να αποφασίσουμε εάν θα συμμετέχουμε στην επόμενη φάση που θα γινόταν στην Πάτρα. Η διεξαγωγή του διαγωνισμού ήταν πρωινές ώρες, που σήμαινε είτε ότι έπρεπε να ξεκινήσουμε από τα ξημερώματα για να φτάσουμε εγκαίρως στην Πάτρα είτε να επιλέξουμε το ταξίδι με διανυκτέρευση. Από κοινού με τους μαθητές σκεφτήκαμε ότι ήταν μεγάλη ταλαιπωρία να ξεκινήσουμε νωρίς το πρωί, αλλά ήταν και εξαιρετικά δύσκολο να καλύψουμε τα έξοδα της διανυκτέρευσης. Τα παιδιά είχαν και εξωσχολικές δραστηριότητες που, δύσκολα, μπορούσαν να αφήσουν, και έτσι, προέκυψε η απόφαση να μην συμμετέχουμε στην επόμενη φάση» επισημαίνει η καθηγήτρια πληροφορικής.

«Το σχολείο δεν μπορούσε να καλύψει τα έξοδα για τους τρεις μαθητές. Πόσα να καλύψουν πια και τα σχολεία; Ακόμη, λόγω του ότι η απόφαση για τη συμμετοχή στον ημιτελικό της Πάτρας έπρεπε να παρθεί γρήγορα δεν απευθυνθήκαμε αλλού για βοήθεια και οικονομική ενίσχυση. Τα παιδιά στεναχωρήθηκαν, αλλά ήταν, κυρίως, δική τους απόφαση».

Η διευθύντρια και ο σύλλογος διδασκόντων συγχαίρουν και τους έξι μαθητές, καθώς και την εκπαιδευτικό για τη συμμετοχή τους και τις διακρίσεις τους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου