ΤΟΠΙΚΑ

Ψηφιακό και πράσινο άλμα για τους εμπόρους

ψηφιακό-και-πράσινο-άλμα-για-τους-εμπό-908518

Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και παράλληλα στο «πράσινο» εμπόριο, είναι η νέα τάση αλλά και μονόδρομο για τον εμπορικό κόσμο, προκειμένου να επιβιώσει. Η πανδημία του κορονοϊού διαμόρφωσε νέες καταναλωτικές συνήθειες και επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τάση που καλούνται να ακολουθήσουν οι έμποροι, συστήνοντας ηλεκτρονικά παράλληλα με τα φυσικά τους καταστήματα. «Οσοι δεν προσαρμοστούν μοιραία θα αποβληθούν από την αγορά», υποστήριξε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Γιώργος Καρανίκας στο περιθώριο ημερίδας για τις «τάσεις στο λιανικό εμπόριο», που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι, στο ξενοδοχείο Valis Resort, στην Αγριά από τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου και την Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θεσσαλίας, με τη συμμετοχή της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ.

Στόχος ήταν να αναδειχθούν οι προοπτικές εξέλιξης του σύγχρονου εμπορίου και πως εμπορικές επιχειρήσεις υιοθετούν τις νέες τάσεις, τις νέες τεχνολογίες που έχουν αλλάξει ριζικά το εμπόριο και την οικονομία γενικότερα, υποστηρίζουν την καλλιέργεια και εφαρμογή της νέας ψηφιακής κουλτούρας.

Όπως τόνισε ο κ. Καρανίκας, η σημερινή εποχή είναι κομβική για το εμπόριο που έχει περάσει μία σειρά κρίσεων, με τα μνημόνια, την πανδημία και πλέον την ενεργειακή κρίση μέσα από την οποία προέκυψε υψηλός πληθωρισμός και ακρίβεια. «Ο εναρμονισμός μας με τις νέες καταναλωτικές συνήθειες είναι το μεγαλύτερο στοίχημα της εποχής. Ο κορονοϊός διαμόρφωσε νέες καταναλωτικές συνήθειες, επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό και άρα τα καταστήματα που δεν θα προσαρμοστούν μοιραία θα αποβληθούν από την αγορά», ανέφερε.

Ο κ. Καρανίκας ανέφερε ότι η μετάβαση όχι μόνο η ψηφιακή αλλά και η πράσινη, θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατό πιο γρήγορα. «Ξημερώνει μία νέα εποχή για το εμπόριο. Οι νέοι έχουν οικολογική συνείδηση, γνωρίζουμε ότι το αποτύπωμα των ρούχων είναι μεγάλο και επομένως θα πρέπει να αναζητήσουμε πιο οικολογικές λύσεις», είπε.

Οσοι δεν προσαρμοστούν στις νέες τάσεις μοιραία θα αποβληθούν από την αγορά

Ο ίδιος μίλησε για συνύπαρξη ηλεκτρικού και φυσικού καταστήματος. «Στη σημερινή εποχή περίπου το 25% του τζίρου του λιανεμπορίου γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω του διαδικτύου. Είναι πολύ μεγάλο κομμάτι το οποίο δεν μπορεί να απεμπολήσει καμία επιχείρηση. Πρέπει να βρούμε τον τρόπο να λειτουργήσει και το ηλεκτρονικό κατάστημα παράλληλα με το φυσικό», σημείωσε.

Ο ίδιος μάλιστα ζήτησε στήριξη του εμπορίου μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και τα ΠΕΠ για ενισχυθούν οικονομικά οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στο στοίχημα της νέας εποχής. «Οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την τοπική και την εθνική οικονομία και την κοινωνική συνοχή. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περί τις 200.000 εμπορικές επιχειρήσεις που απασχολούν 500.000 εργαζόμενους. Είμαστε ο μεγαλύτερος εργοδότης μετά το ελληνικό δημόσιο», τόνισε ζητώντας ειδικά προγράμματα στήριξης των εμπόρων για να κάνουν τόσο το ψηφιακό όσο και το πράσινο άλμα.

Στην ημερίδα το παρών έδωσε ο κ. Χρήστος Μπλουγούρας -πρόεδρος Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θεσσαλίας. Όπως σημείωσε «το εμπόριο μεταλλάσσεται συνεχώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι προϋπόθεση για να επιβιώσουν οι μικρές επιχειρήσεις».

Το εμπόριο μεταλλάσσεται συνεχώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι προϋπόθεση για να επιβιώσουν οι μικρές επιχειρήσεις».

«Καλός έμπορος είναι ο ενημερωμένος έμπορος και σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να ενημερωθούμε για τις νέες τάσεις. Συνεχώς το εμπόριο μεταλλάσσεται και δημιουργούνται νέες ευκαιρίες για τις οποίες θα πρέπει να είμαστε ενήμεροι και να τις κυνηγήσουμε», είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Αποστόλης Οντόπουλος.

Προβληματισμός εν μέσω εκπτώσεων

Αυτή την περίοδο στην αγορά του Βόλου, βρίσκεται σε εξέλιξη η χειμερινή εκπτωτική περίοδος που θα διαρκέσει έως τέλος Φεβρουαρίου, όμως η κίνηση δεν είναι η αναμενόμενη.

Μετά από μια πολύ καλή χριστουγεννιάτικη περίοδο μπήκαμε σε μία περίοδο εκπτώσεων τα αποτελέσματα της οποίας δεν είναι τα αναμενόμενα. Πολλοί παράγοντες συμβάλλουν στο γεγονός. Εχουν αυξηθεί οι δαπάνες θέρμανσης και τροφίμων στα νοικοκυριά. Αυτό δημιουργεί νέα δεδομένα. Πρέπει να μας προβληματίσει το μέλλον. Ερχόμαστε από μια περίοδο πανδημίας κατά τη διάρκεια της οποίας δημιουργήθηκαν νέα δεδομένα και προσπαθούμε να ακολουθήσουμε. Υπάρχουν νέες προοπτικές που πρέπει να κυνηγήσουμε», σημείωσε ο κ. Οντόπουλος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου