ΤΟΠΙΚΑ

Δημόσιοι υπάλληλοι σε κρίση…σε υπηρεσίες του Βόλου

δημόσιοι-υπάλληλοι-σε-κρίσησε-υπηρε-89593

Τι καταγράφουν οι πολίτες στις καθημερινές συναλλαγές τους

Κλίμα αναστάτωσης και εκνευρισμού επικρατεί σε αρκετές δημόσιες υπηρεσίες με αποτέλεσμα να μην λείπουν οι στιγμές έντασης των υπαλλήλων στην καθημερινή τους συναναστροφή με τους πολίτες.

Απόρροια του γενικότερου κλίματος και αυτό, προκαλεί ωστόσο δυσφορία και ενίοτε τον καταγγελτικό λόγο από πλευράς των πολιτών.

Ορισμένων τουλάχιστον, διότι η σιωπηρή πλειοψηφία αντιλαμβάνεται ότι αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς εν πολλοίς έχει να κάνει τόσο με την ανασφάλεια που επικρατεί πλέον και στο δημόσιο λόγω των επώδυνων αλλαγών (διαθεσιμότητες, περικοπές μισθών, υποχρεωτικές μετατάξεις), όσο και με τη γενικότερη ψυχοσύνθεση που έχουν πλέον οι πολίτες, έχοντας να αντιμετωπίσουν σωρευτικά δεκάδες προβλήματα εξαιτίας της κρίσης.

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ σήμερα αποτυπώνει τις εκτιμήσεις πολιτών, που έχοντας τελειώσει τη συναλλαγή τους σε δημόσιες υπηρεσίες δέχτηκαν να μιλήσουν για την εμπειρία τους.

Οι απόψεις είναι μοιρασμένες και αυτό είναι ενδεικτικό για το πώς αντιλαμβάνεται αλλά και πώς «εισπράττει κανείς» τη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών μεσούσης της κρίσης που έχει πλέον απογυμνώσει αρκετές υπηρεσίες αφενός και αφετέρου έχει προκαλέσει τεράστια συρρίκνωση στο εισόδημα αυτών των υπαλλήλων, που πληρώνουν «το μάρμαρο» των μνημονίων όπως φυσικά και οι υπόλοιπες κοινωνικές τάξεις.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά Τσιργή

Όπως αφηγούνται πολίτες, υπάρχουν φορές που αρκεί ένα απλό σχόλιο του τύπου «Κάντε λίγο γρήγορα, γιατί βιάζομαι», για να αρχίσει ολόκληρος καυγάς. Και αυτομάτως γίνεται αντιληπτή η ένταση και η αλλαγή του κλίματος.

Χαρακτηριστικά τους τελευταίους μήνες, όπως αναφέρουν πολίτες, έχουν παρατηρηθεί αδικαιολόγητες συμπεριφορές από δημοσίους υπαλλήλους που με δυσκολία εξυπηρετούν, αλλά και περιπτώσεις υπαλλήλων που δεν διεκπεραιώνουν -όπως υποστηρίζουν οι θιγόμενοι- άμεσα τις υποθέσεις τους.

Έχουν μεγαλύτερες ευθύνες πλέον οι δημόσιοι υπάλληλοι, γι’ αυτό και παρατηρείται ο εκνευρισμός, σημειώνει ο κ. Βασίλης Καραγιάννης, ο οποίος τονίζει: «Προσωπικά σε εμένα δεν έχει τύχει τέτοια συμπεριφορά από δημόσιους υπαλλήλους.

Τέτοιες συμπεριφορές όμως ίσως παρατηρούνται γιατί πλέον οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν μεγαλύτερες ευθύνες, φοβούνται τις απολύσεις και έχουν στο μυαλό τους χίλια δυο πράγματα. Βέβαια στο τέλος αυτό μπορεί να λειτουργήσει και θετικά προς τους ίδιους αλλά και τους πολίτες, αφού θα γίνουν καλύτεροι πάνω στη δουλειά τους», καταλήγει ο κ. Καραγιάννης.

Μάλιστα σε δημόσια υπηρεσία του Βόλου πριν λίγες ημέρες σημειώθηκε τσακωμός μεταξύ υπαλλήλου και πολίτη, με αφορμή την καθυστέρηση -όπως ισχυρίστηκε ο υπάλληλος- του πολίτη να μεταβεί στο ταμείο, τη στιγμή που είχε «χτυπήσει» ο αριθμός προτεραιότητας στον πίνακα.

Από την πλευρά του ο κ. Βασίλης Τσιαμήτας επισημαίνει ότι τη δεδομένη στιγμή όλοι οι πολίτες αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα και είναι άδικο να θεωρούν οι δημόσιοι υπάλληλοι ότι μόνο οι ίδιοι έχουν προβλήματα. «Μερικές φορές ορισμένοι υπάλληλοι έχουν επιθετική συμπεριφορά και εκνευρισμό.

Παράλληλα τώρα τελευταία τους βλέπω ιδιαίτερα στενοχωρημένους, όπως είμαστε άλλωστε και εμείς. Σε αυτούς κόβουν τους μισθούς και σε εμάς τις συντάξεις. Όλα πλέον είναι μέσα στο πρόγραμμα. Πρέπει να καταλάβουν ότι ο κόσμος δεν φταίει σε τίποτα να γίνεται αποδέκτης τέτοιων συμπεριφορών», καταλήγει ο κ. Τσιαμήτας.

Ο χαρακτήρας και η νοοτροπία των δημοσίων υπαλλήλων δεν έχει να κάνει με τις περικοπές των μισθών, αναφέρει ο κ. Παύλος Χατζημιχάλης, ο οποίος σημειώνει τα εξής: «Όχι, δεν έχω παρατηρήσει κάτι ιδιαίτερο, νομίζω ότι η κατάσταση στις δημόσιες υπηρεσίες είναι η ίδια όπως ήταν πάντα.

Συγκριμένα ο ευγενικός υπάλληλος θα συνεχίσει να είναι ευγενικός και τώρα που γίνονται περικοπές και ο αγενής υπάλληλος θα συνεχίσει επίσης να είναι αγενής. Κάποια πράγματα δεν αλλάζουν εύκολα».

Τέλος η Χριστίνα Σινάκου αναφέρει ότι έχει χαθεί η υπομονή των δημοσίων υπαλλήλων και ο εκνευρισμός τους έχει αντίκτυπο στους πολίτες: «Πράγματι το τελευταίο διάστημα υπάρχει δυσφορία στους υπαλλήλους και αυτό φαίνεται από τον τρόπο και τις εκφράσεις τους.

Πολλές φορές η υπομονή τους χάνεται και αυτό έχει ως αντίκτυπο τους πολίτες. Προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τον κόσμο και παράλληλα τον εκνευρίζουν με αυτά που λένε και κάνουν. Ο καθένας έχει τα δικά του προβλήματα αλλά δεν ξεσπάει πάνω στους άλλους, πόσο μάλιστα όταν έχεις να κάνεις με κόσμο. Δεν επιτρέπονται τέτοιες συμπεριφορές», καταλήγει η ίδια.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου