ΤΟΠΙΚΑ

1.289 επικίνδυνα σημεία σε δρόμους σε Βόλο και Ν. Ιωνία

1-289-επικίνδυνα-σημεία-σε-δρόμους-σε-βόλο-785802

Η εικόνα του δικτύου ηλεκτροφωτισμού σε Βόλο και Ν. Ιωνία, όπως αποτυπώνεται σε μελέτη του Ομίλου Μυτιληναίος

Σε 1.289 ανέρχονται στις δημοτικές ενότητες Βόλου και Ν. Ιωνίας τα σημεία, που δεν φωτίζονται επαρκώς από τον δημοτικό φωτισμό κατά τις νυχτερινές ώρες και χαρακτηρίζονται επικίνδυνα για την κυκλοφορία οχημάτων και πεζών. Επιπλέον 229 σημεία χαρακτηρίζονται προβληματικά, καθώς και μετά την τοποθέτηση νέων σωμάτων ο φωτισμός και πάλι δεν θα είναι επαρκής.

Τα παραπάνω αποτυπώνονται μεταξύ άλλων στη μελέτη εφαρμογής, που συνέταξε ο Ομιλος Μυτιληναίος στο πλαίσιο του έργου που ανέλαβε για την ενεργειακή αναβάθμιση και αυτοματοποίηση του συστήματος ηλεκτροφωτισμού κοινόχρηστων χώρων με εξοικονόμηση ενέργειας σε ποσοστό 58,17% σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία.

Στο πλαίσιο της μελέτης καταγράφτηκαν όλα τα φωτιστικά σώματα, οι ιστοί και οι πίνακες διανομής του δικτύου ηλεκτροφωτισμού για να δρομολογηθούν οι απαραίτητες παρεμβάσεις και με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας, τη βελτίωση της ποιότητας φωτισμού στους κοινόχρηστους χώρους, την οργάνωση της λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και τη βελτίωση των οδικών συνθηκών και του επιπέδου οδικής ασφάλειας.

Συνολικά στη μελέτη αποτυπώνονται 18.559 φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα σε 16.344 φωτιστικά σημεία. Η πλειονότητα των φωτιστικών σωμάτων βρίσκεται στη Δημοτική Ενότητα Βόλου με 13.671 σώματα έναντι 4.888 στη Ν. Ιωνία. Καταγράφηκε επίσης η κυριότητα των 16.344 φωτιστικών σημείων, η οποία είναι σχεδόν μοιρασμένη μεταξύ Δήμου και ΔΕΔΔΗΕ. Στον ΔΕΔΔΗΕ ανήκουν τα 8.439 και στον Δήμο Βόλου τα 7.905 φωτιστικά σημεία.

Καταγράφονται επίσης οι ιστοί φωτισμού και τα σημεία τα οποία λόγω κακής κατάστασης των ιστών ή των πινάκων διανομής ενδεχομένως να προκαλέσουν προβλήματα κατά τη δωδεκαετή λειτουργία του συστήματος.

Τα προβλήματα

Συνολικά καταγράφηκαν 322 ιστοί με ακροκιβώτια σε κακή κατάσταση. Σε 100 φωτιστικά σημεία οι ιστοί του δικτύου είναι σκουριασμένοι, επιπλέον 109 ιστοί παρουσιάζουν κλίση ενώ εντοπίστηκαν σε 30 σημεία από τα οποία απουσιάζει τελείως ο ιστός.

Επιπλέον από τους 459 πίνακες διανομής ιδιοκτησίας του Δήμου, οι 324 εμφανίζουν προβλήματα, όπως σπασμένο τζάμι, χαλασμένο μετρητή και χαλασμένο ρολόι.

229 προβληματικά σημεία

Συνολικά εντοπίστηκαν 229 προβληματικά σημεία (τμήματα οδών) στα οποία και μετά την τοποθέτηση των νέων φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED δεν επιτυγχάνεται το απαιτούμενο φωτιστικό αποτέλεσμα και συνεπώς η επιθυμητή οπτική άνεση των κατοίκων. Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος εφαρμόζονται διάφορες λύσεις όπως πύκνωση των ιστών, τοποθέτηση δυο φωτιστικών σε γωνιακά σημεία, τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων με γωνία διάχυσης φωτός 120 μοιρών, τοποθέτηση αξονικών φωτιστικών σωμάτων με στήριξη σε ιστούς.

1.289 επικίνδυνα σημεία

Στη διάρκεια επιτόπιου ελέγχου σε όλα τα τμήματα, που αποτελούν το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού ιδιοκτησίας του Δήμου και του ΔΕΔΔΗΕ, εντοπίσθηκαν 1.289 σημεία που λόγω εμποδίων (κλαδιά δένδρων κ.λπ.) προκαλείται σκίαση σε τμήματα της οδού με αποτέλεσμα τη μη τήρηση του ευρωπαϊκού προτύπου φωτισμού ΕΝ13201.

Πρόκειται για σημεία τα οποία χαρακτηρίζονται επικίνδυνα και αποτελούν το 8% του συνόλου των φωτιστικών σημείων σε Βόλο και Ν. Ιωνία. Το 78% μάλιστα των επικίνδυνων σημείων βρίσκεται σε δρόμους, ακόμη και κεντρικούς οδικούς άξονες, όπως Ιωλκού, Δημητριάδος, Ελ. Βενιζέλου, Γαζή, Κωντσαντά, Μεταμορφώσεως, Ζάχου, Καραμπατζάκη, Μαιάνδρου, Εθνικών Αγώνων, Πευκακίων και άλλες.

Τονίζεται δε, η επιβαλλόμενη παρέμβαση από πλευράς του Δήμου ώστε να επιλυθεί το ζήτημα των εμποδίων αφού «ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των προβληματικών σημείων της τάξης του 78% βρίσκεται σε οδούς προκαλώντας ζητήματα επικινδυνότητας και ασφάλειας για την κυκλοφορία οχημάτων και πεζών, λόγο μη τήρησης του προτύπου ΕΝ 13201».

Υπερφωτισμένα σημεία

Την ίδια ώρα που σε άλλα σημεία ο φωτισμός δεν επαρκεί υπάρχουν και 80 σημεία σε 13 πεζοδρόμους που χαρακτηρίζονται ως υπερφωτισμένα.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι πεζόδρομοι αυτοί ήταν αρχικά οδοί κυκλοφορίας οχημάτων με αξονικό φωτισμό. Οταν στη συνέχεια άλλαξε η χρήση των οδών και μετατράπηκαν σε πεζοδρόμους, παρέμεινε ο αξονικός φωτισμός ενώ στα πλαίσια των μελετών ανάπλασης των πεζοδρόμων, προστέθηκαν νέοι ιστοί. Αποτέλεσμα αυτών των παρεμβάσεων ήταν ο υπερφωτισμός των πεζοδρόμων.

Πρόκειται για σημεία στις οδούς Αρτεμισίου, Δον Δαλεζίου, Θέμιδος, Κονταράτου, Τοπάλη, Κουταρέλια, Οικονομάκη, Παλαιάς Μιτζέλης, Ροζού, Σκενδεράνη, Σόλωνος, Σπυρίδη και Σωκράτους.

Ανάδειξη δημοσίων κτιρίων

Στην ίδια μελέτη διατυπώνεται και πρόταση προς τον Δήμο Βόλου να γίνει μελέτη αρχιτεκτονικού φωτισμού για την ανάδειξη μέσω του φωτισμού δημοσίων κτιρίων της περιοχής. Τα κτίρια που προτείνεται να αναδειχθούν είναι τα εξής: Πάρκο Πανθεσσαλικού Σταδίου, πάρκο Αγίου Κωνσταντίνου, Μητροπολιτικός Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου, Ιερός Ναός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, κτίριο Δημαρχείου, Δημοτικό Ωδείο Βόλου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου