ΤΟΠΙΚΑ

Προτεραιότητα το αεροδρόμιό μας …

προτεραιότητα-το-αεροδρόμιό-μας-5810

Την πρόταση του σχετικά με την ανάγκη διαμόρφωσης ενιαίας και αξιόπιστης θέσης για την προοπτική του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου, σε περιφερειακό επίπεδο και ευρύτερα σε επίπεδο Κεντρικής Ελλάδας, επανέφερε ο Δήμαρχος Βόλου κ.Πάνος Σκοτινιώτης κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και μάλιστα με τη μορφή του κατεπείγοντος. Ενημερώνοντας το Σώμα για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται με βάση το σχέδιο αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων που προωθεί η κυβέρνηση, ο κ.Σκοτινιώτης τόνισε ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή εκ μέρους των τοπικών φορέων, δεδομένου ότι το αεροδρόμιο μπορεί μεν να εξυπηρετεί τις τοπικές και περιφερειακές ανάγκες, μπορεί και πρέπει να είναι και να αναγνωριστεί ως το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας. Πάνω απ’όλα όμως είναι ένα εθνικό αεροδρόμιο και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αποκοπεί από τον εθνικό σχεδιασμό.

Όπως ανέφερε ο Π. Σκοτινιώτης, σύμφωνα με ανακοινώσεις του Υπουργού Ανάπτυξης Κ.Χατζηδάκη τις προηγούμενες μέρες, η εμπορική εκμετάλλευση και η λειτουργική διαχείριση 21 περιφερειακών αεροδρομίων πρόκειται να εκχωρηθούν σε ιδιώτες, μέσω μακροχρόνιας σύμβασης διάρκειας 30-35 χρόνων, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο των αεροδρομίων. Ο διεθνής διαγωνισμός θα αρχίσει εντός του Μαρτίου και θα ολοκληρωθεί το αργότερο σε ένα χρόνο. Τα αεροδρόμια έχουν ομαδοποιηθεί σε δυο ομάδες. Το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου είναι «μπαλαντέρ», δηλαδή μπορεί να το επιλέξει ο επενδυτής είτε της πρώτης είτε της δεύτερης ομάδας.

«Το θέμα που αυτές τις μέρες κρίνεται δεν είναι γενικά η ανάγκη αξιοποίησης του αεροδρομίου και ενδυνάμωσης του ρόλου του ως αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδας, αλλά ο φορέας λειτουργίας και εκμετάλλευσής του», επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ.Σκοτινιώτης και πρόσθεσε ότι, γι’ αυτό το λόγο, είναι μεν σημαντικές οι πρωτοβουλίες του ΤΕΕ και του Επιμελητηρίου, πρωτοβουλίες που οπωσδήποτε στηρίζει ο Δήμος Βόλου, πλην όμως το περιεχόμενό τους, όπως προκύπτει από τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, δεν απαντά στο κεντρικό ζήτημα που θα κριθεί τις αμέσως επόμενες μέρες. Αφορούν ενδεχομένως μια προηγούμενη ή μια επόμενη φάση.

«Το κεντρικό ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσουμε», συνέχισε ο Δήμαρχος, «είναι: με δεδομένη την κυβερνητική πολιτική, συμφέρει να ενταχθεί το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου σε μία από τις δυο ομάδες που θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες, ή συμφέρει να ζητήσουμε την εξαίρεσή του, πολλώ μάλλον αν παρουσιαστεί αξιόπιστο εναλλακτικό σχέδιο από την Περιφέρεια Θεσσαλίας που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και την προοπτική του, το οποίο θα στηρίξουμε όλοι μας». Στο σημείο αυτό δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι ο Περιφερειάρχης Ηπείρου διαμαρτύρεται, θεωρώντας ότι το αεροδρόμιο Ιωαννίνων αδικείται και υποβαθμίζεται, επειδή μένει εκτός λίστας στο πλαίσιο του κυβερνητικού σχεδίου αποκρατικοποίησης.

Σύμφωνα πάντα με τον κ.Σκοτινιώτη, σε σχέση με το κυβερνητικό σχέδιο, θα πρέπει να τεθούν κάποια κρίσιμα ζητήματα:

1) Το όλο εγχείρημα δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται σαν μια απλή διαδικασία εκχώρησης περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου

2) Η διαδικασία παραχώρησης του αεροδρομίου δεν μπορεί να γίνει ερήμην των τοπικών κοινωνιών και των φορέων του τουρισμού, κάτι που δεν γίνεται άλλωστε ούτε σε άλλες χώρες του εξωτερικού.

Είναι ανάγκη, κατέληξε ο κ. Σκοτινιώτης, να συγκροτηθεί μια Εποπτική-Ρυθμιστική Αρχή, με τη συμμετοχή των φορέων που συνδέονται με την αξιοποίηση των αεροδρομίων (Τοπική Αυτοδιοίκηση, φορείς τουριστικών επιχειρήσεων, Επιμελητήρια κ.λ.π.) και συγκεκριμένες αρμοδιότητες, με στόχο:

v Τη διαμόρφωση εθνικής πολιτικής λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων (κυρίως όσον αφορά τα τέλη, ζητήματα ασφαλείας κ.λ.π.)

v Τη διασφάλιση πραγματικού ανταγωνισμού, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα δημιουργία καρτέλ

v Τη διασφάλιση του ύψους των επενδύσεων που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν από τους παραχωρησιούχους για την αναβάθμιση της λειτουργίας των αεροδρομίων. Στην περίπτωση του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου υπενθυμίζεται ότι εκκρεμούν η οδική σύνδεση με την ΠΑΘΕ, η αναβάθμιση των κεντρικών διαδρόμων και τροχοδρόμων, ώστε να δοθεί η δυνατότητα επέκτασης των τακτικών πτήσεων και καθιέρωσης πτήσεων cargo, καθώς και η σιδηροδρομική σύνδεση.

v Τη διάρκεια των συμβάσεων παραχώρησης και το ύψος του τιμήματος που θα καταβληθεί από τους ιδιώτες παραχωρησιούχους.

Οι μειοψηφίες

Με την πρόταση του Δημάρχου συμφώνησε ο εισηγητής της μείζονος μειοψηφίας Γ. Μουλάς που επέστησε την προσοχή για τις αξιώσεις της Λάρισας για την αξιοποίηση του δικού της αεροδρομίου, ενώ μίλησε για την ανάγκη διαμόρφωσης μίας ενιαίας και απαράλλακτης στάσης από όλους τους τοπικούς φορείς, ώστε να είναι ξεκάθαρη η στάση της Μαγνησίας όταν πραγματοποιηθεί η σύσκεψη με την Περιφέρεια Θεσσαλίας , με την πιθανή συμμετοχή και την Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδος. Με τη διαμόρφωση ενιαίας στάσης από όλους τους τοπικούς φορείς της Μαγνησίας για το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου συμφώνησε και ο επικεφαλής των Δρόμων Συνεργασίας Γιάννης Μολοχίδης,. Αντίθετα αρνητικός στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων ήταν η Λαϊκή Αγωνιστική Συνεργασία που με τον επικεφαλής της Απ. Νάνο τάχθηκε για τη διατήρηση των αεροδρομίων υπό κρατικό έλεγχο για ασφάλεια των πτήσεων και με φθηνό εισιτήριο για τους επιβάτες του, κάτι για το οποίο δεν είναι στις προθέσεις ούτε της Κυβέρνησης ούτε της Δημοτικής Αρχής.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου