ΤΟΠΙΚΑ

Ανάστατοι με τη ΔΕΥΑΜΒ

ανάστατοι-με-τη-δευαμβ-547862

Στα δικαστήρια, όπως όλα δείχνουν, θα οδηγηθούν η Δημοτική Επιχείρηση Υδρευσης και Αποχέτευσης Βόλου (ΔΕΥΑΜΒ) και καταναλωτές της επιχείρησης στη Νέα Αγχίαλο. Τις τελευταίες μέρες στην περιοχή επικρατεί αγανάκτηση για τους «φουσκωμένους» λογαριασμούς νερού που πήραν στα χέρια τους οι περισσότεροι από αυτούς και οι οποίοι καταγράφουν δυσανάλογες ποσότητες με αυτές που είχαν καταναλώσει τα προηγούμενα τρίμηνα. Ηδη οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν πληρώσει τους λογαριασμούς τους, ενώ εις μάτην επιζητούν πειστικές απαντήσεις από τους αρμόδιους της Επιχείρησης. Όπως υποστηρίζουν, αν δεν βγάλουν άκρη με μία συμβιβαστική φόρμουλα που θα μειώνει δραστικά το ύψος του λογαριασμού τους, τότε δηλώνουν αποφασισμένοι να προσφύγουν ακόμη και στη Δικαιοσύνη για να βρουν το δίκιό τους.

Η αιτία του προβλήματος γνωστή. Η έλλειψη επαρκούς αριθμού προσωπικού που κάνει τις μετρήσεις στα υδρόμετρα, είναι κάτι που οδήγησε τη Διοίκηση της Επιχείρησης στην απόφαση να παραχωρήσει, πριν από λίγους μήνες, σε ιδιώτες τις συγκεκριμένες εργασίες, προκειμένου να σταματήσει το αλαλούμ των τελευταίων μηνών και οι πάμπολλες διαμαρτυρίες καταναλωτών, κυρίως από τις περιφερειακές Δημοτικές Ενότητες.

Το οξύμωρο είναι ότι η ΔΕΥΑΜΒ παραδέχεται ότι ειδικά στη Δημοτική Ενότητα Νέας Αγχιάλου δεν έγιναν μετρήσεις στα υδρόμετρα κατά τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο και Σεπτέμβριο, ωστόσο επιμένει ότι οι λογαριασμοί που πήραν στα χέρια τους οι Αγχιαλίτες είναι για 90 μέρες, καθώς εφαρμόζεται, όπως υποστηρίζει, από την Επιχείρηση, το σύστημα αναγωγής των καταναλώσεων για διάστημα 90 ημερών. Ως εκ τούτου, όπως υποστηρίζουν οι υπεύθυνοι της ΔΕΥΑΜΒ, οι καταναλωτές δεν έχουν χρεωθεί με επιπλέον καταναλώσεις.

Στις παραπάνω αιτιάσεις αντιδρούν καταναλωτές της Νέας Αγχιάλου, που παρουσιάζουν μία διαφορετική εικόνα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση καταναλωτή της Νέας Αγχιάλου, που έδωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ τα στοιχεία του, μαζί με τις καταναλώσεις νερού που είχε στη μονοκατοικία του από το α΄τρίμηνο του 2012 μέχρι και το β΄τρίμηνο του 2013. Κατανάλωση για την οποία πήρε το λογαριασμό της ΔΕΥΑΜΒ στις αρχές Νοεμβρίου με ημερομηνία έκδοσής του από τη Δημοτική Επιχείρηση στα τέλη Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο καταναλωτή (σ.σ. τα στοιχεία του είναι στη διάθεσή της εφημερίδας μας) οι καταναλώσεις του για τα προηγούμενα έξι τρίμηνα ήταν οι εξής: Α΄ τρίμηνο 2013, κατανάλωση 84 κυβικά, ημερομηνία έκδοσης του λογαριασμού στις 25 Ιουλίου 2012, Β΄ τρίμηνο 2012, κατανάλωση 90 κυβικά, ημερομηνία έκδοσης του λογαριασμού στις 15 Οκτωβρίου 2012, Γ΄ τρίμηνο 2012, κατανάλωση 88 κυβικά, ημερομηνία έκδοσης 6 Φεβρουαρίου 2013, Δ΄ τρίμηνο 2012, κατανάλωση 69 κυβικά, ημερομηνία έκδοσης 29 Απριλίου 2013, Α΄ τρίμηνο 2013, κατανάλωση 64 κυβικά, ημερομηνία έκδοσης 14 Αυγούστου 2013 και Β΄ τρίμηνο 2013, κατανάλωση 193 κυβικά και ημερομηνία έκδοσης 29 Οκτωβρίου 2013.

Δεν αμφισβητώ ότι έχω καταναλώσει τα συγκεκριμένα κυβικά, σημειώνει ο καταγγέλλων. Εκείνο που αμφισβητώ είναι ότι η παραπάνω κατανάλωση αντιστοιχεί μόνο στην περίοδο από Απρίλιο μέχρι και Ιούνιο, αλλά σε περίοδο πολύ μεγαλύτερη. Ακόμη ο καταγγέλλων σημειώνει ότι οι λογαριασμοί αναγράφουν μόνον ημερομηνία έκδοσης και όχι την ακριβή περίοδο κατανάλωσης νερού.

Τα ίδια παράπονα έχουν και πολλοί άλλοι καταναλωτές της Επιχείρησης κάτι που επιβεβαιώνουν και οι δημοτικοί σύμβουλοι που εκλέγονται στην περιοχή κ.κ. Ηλίας Καραπατάκης και Θεολ. Διαμαντένιας. Μάλιστα ο τελευταίος κατέθεσε σχετική επερώτηση η οποία απαντήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο της περασμένης Τετάρτης από τον Αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑΜΒ κ. Λεωνίδα Μαυρογιάννη, ο οποίος παραδέχεται ότι δεν έγιναν μετρήσεις στα υδρόμετρα της περιοχής τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες, επιμένει, ωστόσο, ότι έγινε για το β ΄ τρίμηνο του 2013 αναγωγή της κατανάλωσης για διάστημα 90 ημερών, με αποτέλεσμα, όπως σημειώνει, να μην υπάρχουν επιπλέον καταναλώσεις.

Η απάντηση της ΔΕΥΑΜΒ

Αναλυτικότερα όλη η απάντηση του Αντιπροέδρου της ΔΕΑΥΜΒ Λεων. Μαυρογιάννη έχει ως εξής:

«Οι λογαριασμοί που έλαβαν οι δημότες της Ν.Αγχιάλου αφορούν το 2ο τρίμηνο του 2013 και οι καταναλώσεις άρχισαν να μετρώνται από 01/10/2013 αντί από 1/7/13. Αυτό συνέβη λόγω των αλλαγών που προέκυψαν στην υπηρεσία με τον διαγωνισμό για τις καταμετρήσεις, αλλά κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού.

Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι σε καμιά περίπτωση οι καταναλωτές δεν έχουν χρεωθεί με επιπλέον καταναλώσεις, διότι στη ΔΕΥΑΜΒ εφαρμόζεται το σύστημα της αναγωγής των 90 ημερών στις περιπτώσεις που η καταμέτρηση καθυστερήσει.

Οι καταμετρήσεις για κάθε περιοχή γίνονται τέσσερις φορές το χρόνο και βεβαιώνονται τα αντίστοιχα έσοδα. Ο ισολογισμός της ΔΕΥΑΜΒ απεικονίζει τα έσοδα που έχουν βεβαιωθεί σε τέσσερις περιόδους στην Ν.Αγχίαλο και για κάθε άλλη περιοχή»

Μόλις προχθές ο Αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ ρωτήθηκε εκ νέου για το θέμα των «φουσκωμένων « λογαριασμών στη Νέα Αγχίαλο για τους οποίους συνέστησε τους καταγγέλλοντες να προστρέξουν και να ζητήσουν διευκρινίσεις στο Τμήμα Καταναλωτών της Επιχείρησης στο ισόγειο του κτιρίου της οδού Κωνσταντά.

Η πληρωμή νερού στην Αγριά

Εξάλλου στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου με αφορμή σχετική επερώτηση που είχαν καταθέσει δημοτικοί σύμβουλοι της μείζονος μειοψηφίας για τον τρόπο πληρωμής των λογαριασμών νερού στην Αγριά και στη Δράκεια ο Αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ κ. Λεωνίδας Μαυρογιάννης έδωσε την παρακάτω απάντηση:

«Από αρχές Ιουνίου 2013 η ΔΕΥΑΜΒ εισπράττει λογαριασμούς μέσω διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ με τις συνεργαζόμενες με αυτό τράπεζες:

α)απευθείας στα ταμεία των τραπεζών

β) μέσω πάγιας εντολής σε αυτές

γ)με e-banking

Η μόνη προϋπόθεση για την συναλλαγή αυτή είναι η πλήρης εξόφληση παλαιών λογαριασμών.

Από τα μέσα Δεκεμβρίου θα γίνει η πρώτη προσπάθεια σύνδεσης των λογαριασμών με τα ΕΛΤΑ.

Μέχρι τότε υπάρχουν οι ακόλουθοι τρόποι εξόφλησης:

1)Στα ταμεία της ΔΕΥΑΜΒ

2)Στο κτίριο του πρώην Δήμου Αγριάς (μια μέρα την εβδομάδα από υπαλλήλους μας)

3)Στις τράπεζες που συμμετέχουν στο σύστημα ΔΙΑΣ με τους τρόπους που αναφέραμε παραπάνω».

ΑΝΤ.ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου