ΤΟΠΙΚΑ

Με ποδήλατο κόντρα στην κρίση

με-ποδήλατο-κόντρα-στην-κρίση-505467

Πριν μερικά χρόνια ήταν κάτι γραφικό και κυρίως ένα παιχνίδι για τα μικρά παιδιά και μέσο μεταφοράς για τους ηλικιωμένους. Το ποδήλατο όμως τώρα έχει ανακηρυχθεί σε νούμερο ένα μέσο μεταφοράς, καθώς λίγο η αύξηση της τιμής της βενζίνης, λίγο η περιβαλλοντική συνείδηση που αρχίζει και αναπτύσσεται αλλά και λόγοι υγείας έχουν στρέψει την κοινωνία του Βόλου στη χρήση του.

Το παραπάνω γεγονός επιβεβαιώνεται και από τα ποσοστά στις αγορές των ποδηλάτων, οι οποίες σύμφωνα με τον κ. Ιωάννη Βικιώτη, ιδιοκτήτη του καταστήματος ποδηλάτων «Βικιώτης-Δάμτσας» έχουν αυξηθεί κατά 20%.

«Υπάρχει ενδιαφέρον περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά. Πάντα το καλοκαίρι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για αγορά ποδηλάτου, αλλά νομίζω ότι φέτος είναι περισσότερο. Έχει σημειωθεί 20% αύξηση των πωλήσεων γενικά στα ποδήλατα και 30-40% αύξηση ζήτησης στα κλασικά ποδήλατα που τα χρησιμοποιεί κάποιος μεγαλύτερος σε ηλικία στην πόλη. Η επισκευή είναι 5-10 ευρώ είναι μικρό το ποσό, ενώ υπάρχουν και πολλοί που αγοράζουν και εξαρτήματα και κράνη και κόρνες και γενικά αξεσουάρ», σημείωσε ο κ. Βικιώτης.

Ο ίδιος όμως ανέφερε πως αρκετοί είναι οι Βολιώτες οι οποίοι έχουν βγάλει τα ποδήλατα από τις αποθήκες και τα επισκευάζουν, στην προσπάθειά τους να περιορίσουν τη χρήση του αυτοκινήτου εξαιτίας της τιμής της βενζίνης.

«Έχω την εντύπωση ότι αυτή η ανάγκη για χρήση του ποδηλάτου υπήρχε και για λόγους κυκλοφοριακούς. Ίσως τώρα μεγάλωσε η ανάγκη και εξαιτίας της τιμής της βενζίνης», τόνισε ο ίδιος.

Να σημειωθεί πως το ποδήλατο δεν είναι ακριβό μέσο μεταφοράς και η τιμή του είναι για όλα τα βαλάντια. Βέβαια εκείνο που πρέπει να προσέξει κανείς είναι πως το ποδήλατο που αγοράζει να έχει κάποιες προδιαγραφές, να είναι αγορασμένο από οργανωμένο κατάστημα, να έχει υποστήριξη, να είναι επώνυμο, να έχει εγγύηση ο σκελετός κ.α.

Τι λένε όμως οι Βολιώτες;

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ βγήκε στο δρόμο και βρήκε ποδηλάτες, οι οποίοι μιλούν για τη συνήθειά τους, λένε τα αρνητικά και τα θετικά της πόλης και δίνουν το δικό τους μήνυμα.

Ο κ. Χάσι Άλεξ, είναι ιδιωτικός υπάλληλος και η τσέπη του δεν αντέχει την αγορά ενός αυτοκινήτου. Ωστόσο ο ίδιος μετακινείται με το ποδήλατο, το οποίο δεν θα το άλλαζε με τίποτα.

«Χρησιμοποιώ πάρα πολύ το ποδήλατο μέσα στην πόλη για να πάω στη δουλειά μου, για να κάνω βόλτες, για να πάω για ψώνια. Αυτοκίνητο δεν έχω γιατί δεν έχω τη δυνατότητα και με το ποδήλατο δεν ξοδεύω χρήματα. Εάν όμως είχα αυτοκίνητο, πάλι το ποδήλατο θα χρησιμοποιούσα και για την τσέπη και για την υγεία», δήλωσε ο κ. Χάσι Άλεξ, ο οποίος συμπλήρωσε πως το πρόβλημα της πόλης είναι ότι δεν έχει οργανωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Για τον κ. Απόστολο Σταβέλα το ποδήλατο είναι θέμα αρχής. «Το ποδήλατο είναι ίσως η μόνη διέξοδος στη μετακίνηση στην πόλη για μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Το χρησιμοποιώ κάθε μέρα, αν και έχω αυτοκίνητο. Αυτό το χρησιμοποιώ μόνο για μεταφορές. Είναι όμως θέμα αρχής», είπε ο ίδιος. Σε ό,τι αφορά την πόλη κι αν αυτή είναι φιλική προς τους ποδηλάτες, ο κ. Σταβέλας σημείωσε πως «αν υπήρχαν άνθρωποι που θα ενδιαφέρονταν αληθινά για τους ποδηλάτες, τότε η πόλη θα ήταν φιλική για τα ποδήλατα. Άλλωστε ο Βόλος έχει παράδοση. Δυστυχώς όμως οι σύγχρονοι ποδηλατοδρόμοι δεν βοηθούν ούτε τους ποδηλάτες ούτε τους αυτοκινητιστές» υπογράμμισε ο ίδιος, ενώ πρότεινε το ποδήλατο και για την εξοικονόμηση χρήματος και για τη βελτίωση της υγείας και για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο Θανάσης Παναγιωτόπουλος, 20 ετών, χρησιμοποιεί το ποδήλατο πολύ συχνά για οικολογικούς λόγους και λόγω οικονομίας και γυμναστικής.

«Έχω και αυτοκίνητο, όμως προτιμώ το ποδήλατο. Τώρα λόγω της τιμής της βενζίνης είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι θα αφήσουν τα αυτοκίνητα και θα χρησιμοποιούν τα ποδήλατα, διότι εξαιτίας της κρίσης ο κόσμος δύσκολα θα πάρει το αυτοκίνητο για να κατέβει στην πόλη και να κάνει τις δουλειές του», σχολίασε ο Θανάσης, ο οποίος τόνισε πως η πόλη τείνει να γίνει φιλική προς τους ποδηλάτες, ωστόσο χρειάζονται να γίνουν κι άλλα πράγματα.

Δεν έχει αυτοκίνητο ο Σπύρος Περατζάκης, 28 ετών, αλλά αυτό δεν τον πτοεί. «Μετακινούμε καθημερινά με το ποδήλατο γιατί δεν έχω και αυτοκίνητο, αλλά και γιατί με βολεύει. Είναι ένα φθηνό μέσο και βρίσκω να παρκάρω. Αλλά και αυτοκίνητο να είχα πάλι το ποδήλατο θα έπαιρνα, το θεωρώ ιδανικό. Πιστεύω ότι σε λίγο καιρό θα αυξηθεί ο αριθμός των ποδηλάτων στην πόλη κυρίως για οικονομικούς λόγους. Πολλοί θα στραφούν στη λύση του ποδηλάτου για το ευνόητο θέμα της βενζίνης», επεσήμανε ο Σπύρος.

Ο ίδιος σχολίασε το ζήτημα των ποδηλατοδρόμων, σημειώνοντας πως «η πόλη δεν είναι τόσο φιλική για το ποδήλατο. Εγώ μένω στη Ρήγα Φεραίου, και φτιάξανε ένα ποδηλατοδρόμο απαράδεκτο και επικίνδυνο, γιατί είναι ένα σκέτο τσιμέντο, ενώ παραβιάζεται η είσοδος και η έξοδος από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα χωρίς να υπάρχει κάποιος να το ελέγξει αυτό».

Ο Κωστής Καραγεώργος, ιδιωτικός υπάλληλος, επεσήμανε πως το κυκλοφοριακό πρόβλημα τον οδήγησε στη λύση της μηχανής. «Αγόρασα μηχανή, γιατί ήταν το όνειρό μου. Ωστόσο για μικρές αποστάσεις χρησιμοποιώ το ποδήλατο, ενώ εξαιτίας της αύξησης στην τιμή της βενζίνης σκέφτομαι πως θα αυξήσω τις διαδρομές μου με το ποδήλατο», δήλωσε ο Κωστής. Ο ίδιος σημείωσε πως μπορεί η οικονομική κρίση να μην τον έχει επηρεάσει στο θέμα του μισθού του, ο οποίος δεν μειώθηκε, ωστόσο βλέπει να υπάρχουν δυσκολίες, καθώς όλα τα προϊόντα αυξήθηκαν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου