ΤΟΠΙΚΑ

Μας δουλεύουν τα υπουργεία!

μας-δουλεύουν-τα-υπουργεία-420072

Μετά από πολλούς μήνες και αφού στο μεταξύ χύθηκε και άλλο αίμα στο τμήμα του Περιφερειακού – καρμανιόλα από Λαρίσης μέχρι Κραυσίδωνα, ο Δήμαρχος Βόλου Π. Σκοτινιώτης κάλεσε χθες το μεσημέρι τους δημοσιογράφους και εμφανώς εκνευρισμένος μίλησε, εμμέσως πλην σαφώς, για την εγκληματική αδιαφορία που επιδεικνύουν τα συναρμόδια υπουργεία να προχωρήσουν στην οριστική παραλαβή της εργολαβίας Μπαλάφα και στην κατασκευή των ελλείψεων που καθιστούν το δρόμο επικίνδυνο και μη λειτουργικό.

 

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ
 
«Το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν μπορεί να κρύβεται» είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Βόλου, ενώ απαντώντας σε ερώτηση του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ υπογράμμισε ότι είναι « αφόρητες, συνεχείς και καθημερινές οι πιέσεις που ασκούνται προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών» αν και δεν παρέλειψε να διευκρινίσει ότι το θέμα βρίσκεται στην ουσία στα χέρια των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης, αφού αυτά είναι που πρέπει να προχωρήσουν στην οριστική παραλαβή του τμήματος του Περιφερειακού που έχει εξελιχθεί σε αληθινή λαιμητόμο για δεκάδες συμπολίτες που τα τελευταία χρόνια έχουν χάσει τη ζωή τους στις ισόπεδες διαβάσεις προς Μελισσιάτικα και προς Φυτόκο. Τα συναρμόδια υπουργεία είναι εκείνα επίσης που εκτός από την παραλαβή του έργου στο τμήμα από Λαρίσης μέχρι Κραυσίδωνα είναι εκείνα που πρέπει να ανάψουν το «πράσινο φως» για την εργολαβία – σκούπα των 6.800.000 ευρώ, καθώς εκτός από την εργολαβία Μπαλάφα, εκκρεμούν εργασίες που αντιμετωπίζουν εκκρεμότητες οι οποίες υπάρχουν και στο τμήμα που ολοκληρώθηκε από την πρώην Περιφέρεια Θεσσαλίας, δηλαδή στο τμήμα Κραυσίδωνας – Γορίτσα. Κρατάμε τις δεσμεύσεις που μας έχουν δώσει, είπε ο Δήμαρχος Βόλου, αλλά επειδή το έργο χρηματοδοτείται από το συρρικνωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, κρατάμε, όπως σημείωσε, πολλές επιφυλάξεις για τον χρόνο δημοπράτησης του έργου.
Ο κόσμος δεν χρωστά τίποτα, συνέχισε ο Δήμαρχος Βόλου, να παρακολουθεί επί χρόνια τις «κοκορομαχίες» των… αρμόδιων φορέων. Η αλήθεια όμως είναι μία και δεν αλλάζει, όσο και αν ορισμένοι προσπαθούν να μεταθέσουν τις ευθύνες τους. Ο νόμος είναι σαφής και ξεκάθαρος. Η συντήρηση ενός οδικού άξονα είναι ευθύνη του αναδόχου του έργου μέχρι την οριστική παραλαβή του από το Υπουργείο και η παραλαβή του τμήματος αυτού, από Λαρίσης μέχρι τον Κραυσίδωνα, δεν έχει γίνει ακόμη από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. Ακόμη ο Δήμαρχος Βόλου είπε ότι η Δημοτική Αρχή θα προχωρήσει με ευθύνη της στη συντήρηση του τμήματος του Περιφερειακού από Κραυσίδωνα μέχρι Γορίτσα που παραλήφθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας το 2006 και για όσο διάστημα απαιτηθεί για να ανακληθεί η απόφαση του πρώην Γενικού Γραμματέα της περιφέρειας Θεσσαλίας Φ. Γκούπα που είναι «αντιφατική και σχιζοφρενική» όπως είπε. «Με την υπ’ αριθμ. 2924/48489 (ΦΕΚ Β 1573/31.07.2009) απόφασή του, συνέχισε ο Δήμαρχος Βόλου, ο τότε Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Θεσσαλίας Φ. Γκούπας, καθόρισε την αρμοδιότητα της συντήρησης στις οδούς της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Βάσει της απόφασης αυτής, η συντήρηση των τμημάτων της οδικής παράκαμψης του Βόλου εμπίπτει στην αρμοδιότητα του σημερινού ενιαίου Δήμου Βόλου. Η απόφαση αυτή, για την οποία δεν ζητήθηκε η άποψη των πρώην Δήμων Βόλου και Νέας Ιωνίας, περιέχει το παράδοξο κατά την άποψή μας σχήμα να ορίζεται η ευθύνη συντήρησης ενός δρόμου σε ένα φορέα (εν προκειμένω στον ενιαίο πλέον Δήμο Βόλου), ο οποίος δεν είχε ούτε έχει καμία ανάμειξη στη μελέτη ή στην κατασκευή του. Αποτελεί δε απορίας άξιον, το πώς οι υπηρεσίες του Δήμου Βόλου θα συντηρούν εφεξής το δρόμο, ενώ θα υπάρχει συγχρόνως σε εξέλιξη σχετική εργολαβία στο ίδιο έργο. Είναι φανερό ότι η σύγχυση αρμοδιοτήτων θα δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα από το ήδη υφιστάμενο».
 Πρέπει να συμπληρώσουμε, είπε ο Δήμαρχος Βόλου, σχετικά με τον χαρακτηρισμό του Περιφερειακού δρόμου (από Λαρίσης μέχρι και το πέρας του) ότι, σύμφωνα με υπ΄ αριθμ. ΔΜΕΟ/ε/233/11.06.2000 απόφαση του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, αυτός έχει χαρακτηριστεί ως δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο. Ο Περιφερειακός δρόμος αποτελεί τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου του Νομού Μαγνησίας, το οποίο όμως έχει χαρακτηριστεί ως τριτεύον, δηλαδή έχει κατώτερη κατάταξη από τον Περιφερειακό τον οποίο συμπεριλαμβάνει. Αποτελεί, δηλαδή, αντίφαση ένα εσωτερικό τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου του νομού Μαγνησίας, δηλαδή ο Περιφερειακός, να έχει ανώτερη κατάταξη από αυτήν του δικτύου στο οποίο εντάσσεται.
Επιπλέον τονίζουμε ότι στο μεγαλύτερο τμήμα του ο Περιφερειακός, καθώς βρίσκεται εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης, έχει χαρακτηριστικά Εθνικής Οδού. Δηλαδή πρόκειται, κατέληξε ο κ. Σκοτινιώτης, για δρόμο με χαρακτηριστικά ανάλογα του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ,μεδύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ, διαχωριστική νησίδα, 6 μεγάλες γέφυρες, μια κοιλαδογέφυρα, μια σήραγγα, 4 πεζογέφυρες, πλήθος κιβωτοειδών οχετών κ.α.
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου