ΤΟΠΙΚΑ

Κουράστηκαν… και τα ΙΧ    

κουράστηκαν-και-τα-ιχ-371688

Σε δεύτερη μοίρα θέτει ο κορονοϊός τη συντήρηση αυτοκινήτων. Η οικονομική αβεβαιότητα και η ανασφάλεια για το αύριο μεταθέτουν το προγραμματισμένο σέρβις. Πλέον τα αυτοκίνητα μένουν στον δρόμο από βλάβες, που σημειώνονται ολοένα και πιο τακτικά. Ο πλημμελής έλεγχος σε συνδυασμό με την πολύμηνη περσινή ακινησία, που προκάλεσε πολλά προβλήματα στη λειτουργία των ΙΧ, έχουν καταστροφικά αποτελέσματα. Σκάνε λάστιχα, καταστρέφονται αντλίες βενζίνης, μπαταρίες δεν λειτουργούν.

Ειδικά φέτος το καλοκαίρι ήταν πολλοί εκείνοι, που ξεκίνησαν ταξίδι με το ιδιωτικό τους ΙΧ, αλλά δεν κατάφεραν να φθάσουν στον προορισμό τους.

Ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μαγνησίας Νίκος Πλουμιστός αναφέρει ότι τα τελευταία δύο χρόνια με την υγειονομική κρίση επικρατούν ιδιαίτερες συνθήκες, που δεν είχαν προβλεφθεί για το αυτοκίνητο.

«Το ΙΧ είναι φτιαγμένο για να κυκλοφορεί σχεδόν σε καθημερινή βάση. Οταν μένει στάσιμο, μπορεί για παράδειγμα να έχουμε ζημιά στα λάστιχα, καθώς μένουν σαν να έχουν μεταλλικό σκελετό, οπότε αυτό προκαλεί παρενέργειας και δυσλειτουργίες στο αυτοκίνητο».

Η ακινητοποίηση ΙΧ επί μήνες πρέπει να γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο για να μην προκύπτουν προβλήματα. «Αυτό είναι λογικό ο κόσμος να μη το γνωρίζει. Ομως, έχουν αλλάξει γενικά τα πράγματα σε σχέση με το πώς κυκλοφορεί ένα αυτοκίνητο. Εχει μειωθεί ο μέσος όρος των χιλιομέτρων λόγω της πανδημίας και των μέτρων», σημειώνει.

Η οδική βοήθεια καλείται ολοένα και πιο τακτικά για βλάβες αυτοκινήτων. «Ο κόσμος παρατείνει τη συντήρηση. Βλέπουμε αυτοκίνητα να έχουν λάστιχα που είναι στο τέλος της ζωής τους, ενώ θα έπρεπε να τα αλλάζουν συχνότερα, είτε λόγω της ημερομηνίας λήξης, είτε της χρήσης», σημειώνει.

Οι μηχανικοί αυτοκινήτων διαπιστώνουν τακτικά προβλήματα και στις αντλίες βενζίνης. «Μένουν στον δρόμο, γιατί το αυτοκίνητο δούλευε πάντοτε με χαμηλή στάθμη στο ρεζερβουάρ», σημειώνει. Η οικονομία στα καύσιμα φαίνεται να έχει μεγάλο αντίκτυπο. «Κανένας δεν φουλάρει τα ΙΧ. Η αντλία όμως πρέπει να ψύχεται. Επιπλέον, πολλοί έχουν επιλέξει αυτοκίνητα με εναλλακτικά καύσιμα, οπότε δεν τα φουλάρουν με βενζίνη λόγω κόστους για αυτό και χαλά η αντλία», υπογραμμίζει.

Βέβαια οι εποχές που κάθε σπίτι είχε μέχρι και τρία αυτοκίνητα καινούργια έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα βλέπει κανείς να επανακυκλοφορούν αυτοκίνητα 30 ετών. «Ο στόλος γηράσκει σε προχωρημένο στάδιο», τονίζει ο ίδιος.

Στον γερασμένο στόλο με παλιά εξαρτήματα αποδίδονται και οι πυρκαγιές που εκδηλώνονται σε αυτοκίνητα. Στον Βόλο και τη Μαγνησία το τελευταίο διάστημα υπήρξαν πολλά περιστατικά, με χαρακτηριστικότερο αντίστοιχο στην ευρύτερη περιοχή του Βόλου που σημειώθηκε ενώ ο κάτοχος του ΙΧ βρισκόταν ακόμη με το αυτοκίνητό του στην αυλή του σπιτιού του.

Ερωτηθείς αν παίζει ρόλο η κακή συντήρηση σε σχέση με τις πυρκαγιές, ο κ. Πλουμιστός αναφέρει ότι απαιτούνται ειδικές συνθήκες. «Οι κατασκευαστές παίρνουν πάντοτε τα μέτρα τους και φυλούν τα νώτα τους. Είναι ειδικές οι περιπτώσεις στις οποίες έχουμε φωτιές, συνήθως προκαλούνται από γερασμένα εξαρτήματα των αυτοκινήτων και τα περιστατικά αυτά αποτελούν εξαίρεση», σημειώνει.

Νίκος Πλουμιστός

“Τα τελευταία δύο χρόνια με την υγειονομική κρίση επικρατούν ιδιαίτερες συνθήκες, που δεν είχαν προβλεφθεί για το αυτοκίνητο”

Οι κάτοχοι των ΙΧ είναι κουρασμένοι από την πανδημία και τα προβλήματα που προκαλεί, κάτι που φαίνεται ιδιαίτερα στην οδήγηση και στη φροντίδα ενός αυτοκινήτου. Πώς να εξηγηθεί διαφορετικά ότι επιμένουν να χρησιμοποιούν τα οχήματά τους και δεν επισκέπτονται τα συνεργεία παρά τις προειδοποιητικές ενδείξεις για τα λάδια, για τη θερμοκρασία, τη στάθμη του καυσίμου, τα φώτα, τα ηλεκτρονικά μέρη του κινητήρα

«Συνήθως οι βλάβες, για τις οποίες καλούμαστε να επεμβαίνουμε, αφορούν σε αμέλεια του οδηγού, καθώς διαπιστώνουμε στα αυτοκίνητα φυσιολογική φθορά. Εχει τύχει να μένουν ακόμη και από βενζίνη. Ενώ βλέπουν το λαμπάκι να ανέβει, νομίζουν ότι θα φθάσουν στον προορισμό», σημειώνει ο ιδιοκτήτης επιχείρησης οδικής βοήθειας, Βαγγέλης Τσιμπανάκος.

Βαγγέλης Τσιμπανάκος

“Συνήθως οι βλάβες, για τις οποίες καλούμαστε να επεμβαίνουμε, αφορούν σε αμέλεια του οδηγού”

Ο ίδιος επισημαίνει: «Τα αυτοκίνητα δείχνουν δείγματα ότι πονά κάτι και πρέπει να το αλλάξουμε, αλλά τελικά το αφήνουμε. Ο κόσμος προτιμά να τα φθάνει στο τέρμα. Βλέπουμε ακόμη και αύξηση στα τροχαία. Οι περισσότεροι οδηγούν με ένα κινητό στο χέρι και επειδή όλοι έχουμε προβλήματα στο σπίτι ξέρουμε ότι δεν είναι συγκεντρωμένοι», προσθέτει.

Ζορισμένοι κάτοχοι ΙΧ

Σημαντικό ποσοστό κατόχων ΙΧ βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση. Δεν μπορούν να αντεπεξέρχονται στις απαιτήσεις των αυτοκινήτων και είτε αποφεύγουν τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ, είτε διαπιστώνουν ότι το αυτοκίνητο έχει προβλήματα και δεν μπορεί να περάσει τον τεχνικό έλεγχο. Εκτιμάται ότι 2,5 στους 10 κατόχους αυτοκινήτων βρίσκονται στη θέση αυτή.

Ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ στον Βόλο και τη Μαγνησία βιώνουν από κοντά τα προβλήματα. Ιδιαίτερα όταν προκύπτουν προβλήματα, σε ορισμένες περιπτώσεις οι αντιδράσεις είναι ανεξέλεγκτες.

Ιδιοκτήτης ΚΤΕΟ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Υπήρχε πάντοτε αποχή από τον τεχνικό έλεγχο που σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών έφθανε στο 10%. Σήμερα, όμως, το ποσοστό έχει αυξηθεί λίγο. Ειδικά όσον αφορά σε κατόχους ΙΧ που κινούνται σε απομακρυσμένες από τον Βόλο περιοχές, όπως στο Πήλιο, η αύξηση είναι μεγαλύτερη, γιατί νομίζουν ότι μπορούν να αποφεύγουν τον έλεγχο. Γενικά βλέπουμε ότι ο κόσμος είναι ζορισμένος και εκτονώνεται. Μετά την καραντίνα η συμπεριφορά του έχει διαφοροποιηθεί και αυτό είναι αισθητό. Εχει τύχει να φέρουν και την Αστυνομία επειδή αυτοκίνητο δεν πέρασε τον τεχνικό έλεγχο και ο κάτοχός του αρνούταν το αποτέλεσμα και τα πρόστιμα», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου