ΤΟΠΙΚΑ

Αλλαγές στη διακίνηση τσιμέντου

αλλαγές-στη-διακίνηση-τσιμέντου-288684

Εντονο προβληματισμό προκαλούν στους τσιμεντεργάτες οι αλλαγές που φέρνει το νέο πολυνομοσχέδιο, το οποίο ψηφίστηκε μόλις προχθές στη διακίνηση του τσιμέντου.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Την ώρα που η εγχώρια αγορά του τσιμέντου έχει «χτυπηθεί» εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της βαθιάς ύφεσης στην οικοδομική δραστηριότητα, η Κυβέρνηση μέσω του πολυνομοσχεδίου προχωρά ουσιαστικά στην απελευθέρωση της διακίνησης και ενώ έχουν δοθεί «μάχες» τα δύο τελευταία χρόνια από τα συνδικάτα να μπλοκάρουν τις αθρόες εισαγωγές τσιμέντου ειδικά από τρίτες χώρες, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος.

Βάσει του νέου πολυνομοσχεδίου η διακίνηση στη χώρα χύδην τσιμέντων, τα οποία είτε παράγονται σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης και διακινούνται από άλλους φορείς εκτός των παραγωγών τους είτε παράγονται σε τρίτες χώρες, πραγματοποιείται μέσω των Κέντρων Διανομής Τσιμέντων που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα. Επίσης η διακίνηση στη χώρα χύδην τσιμέντων, τα οποία παράγονται σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης και διακινούνται από άλλους φορείς εκτός των παραγωγών τους, πραγματοποιείται χωρίς να απαιτείται Κέντρο Διανομής Τσιμέντου εφόσον πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις όπως ότι τα διακινούμενα προϊόντα προορίζονται είτε για ιδία χρήση (είτε για την παραγωγή και εμπορία δομικών προϊόντων που διατίθενται στην αγορά με σήμανση CE), τα διακινούμενα προϊόντα μεταφέρονται μέσω σφραγισμένων μεταφορικών μέσων, τα διακινούμενα προϊόντα παραλαμβάνονται και χρησιμοποιούνται απευθείας από τον τελικό χρήστη (παραλήπτη) χωρίς να μεσολαβεί στάδιο ενδιάμεσης αποθήκευσης.

Εξάλλου, το διακινούμενο και διατιθέμενο τσιμέντο θα πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές ποιότητας και καταλληλότητας για τη χρήση, για την οποία προορίζεται, όπως οι προδιαγραφές αυτές προσδιορίζονται στον Κανονισμό πρότυπου ΕΛΟΤ ΕΝ 197-2 και να συνοδεύεται από τα νόμιμα φορολογικά και τελωνειακά έγγραφα κατά περίπτωση, καθώς και εκείνα που προσδιορίζονται στους υφιστάμενους κανόνες διακίνησης εμπορίας και παροχής υπηρεσιών (ΔΙ.Ε.Π.ΠΥ.). Επίσης εφόσον το τσιμέντο διακινείται και διατίθεται συσκευασμένο, η συσκευασία του θα πρέπει να φέρει τη σήμανση CE.

«Εισβολή» στην ελληνική αγορά

Οι συγκεκριμένες διατάξεις του Πολυνομοσχεδίου όσον αφορά τη διακίνηση του τσιμέντου έχουν προκαλέσει αντιδράσεις και προβληματισμό. Οι εργαζόμενοι του κλάδου των τσιμέντων έχουν καταγγείλει πολλές φορές την τελευταία διετία την εισαγωγή και διάθεση τούρκικου τσιμέντου για να καλυφθούν ανάγκες δημοσίων υπηρεσιών, σε βάρος της εγχώριας παραγωγής.

Μάλιστα, η Ομοσπονδία Εργατών – Τεχνιτών & Υπαλλήλων Τσιμέντων Ελλάδος πριν δύο χρόνια είχε προβεί σε καταγγελίες όσον αφορά την κατασκευαστική αγορά της Λάρισας και συγκεκριμένα στεγαστικά έργα στην 1η Στρατιά, χαρακτηρίζοντας άτυχη και κατακριτέα τη συγκεκριμένη επιλογή «σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική περίοδο που οι τοπικές επιχειρήσεις χρειάζονται στήριξη».

Εχει προβεί ήδη σε έντονο διάβημα τόσο προς τον υπουργό Εθνικής Αμυνας όσο και προς τον υπουργό Οικονομικών, ενώ αποτελεί πάγιο αίτημα η εντατικοποίηση των ελέγχων από τις αρμόδιες εποπτικές υπηρεσίες της Πολιτείας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου