ΤΟΠΙΚΑ

Αρνούνται την αξιολόγηση

αρνούνται-την-αξιολόγηση-169484
Η έναρξη της εβδομαδιαίας προθεσμίας -ξεκίνησε χθες- που δόθηκε στους εκπαιδευτικούς από το υπουργείο Παιδείας για να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης συνάντησε την άρνηση των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, οι οποίοι προέτρεψαν δασκάλους και καθηγητές να μην τα συμπληρώσουν.
Η εγκύκλιος προς τους διευθυντές σχολείων και τους διευθυντές εκπαίδευσης για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου των εκπαιδευτικών, προκάλεσε τις αντιδράσεις σε καθηγητές, δασκάλους και νηπιαγωγούς.
Το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μαζί με τις απαραίτητες οδηγίες για τη συμπλήρωσή του αναρτήθηκε και η κλεψύδρα για την προθεσμία συμπλήρωσης γύρισε αντίστροφα. Ο χρόνος ξεκίνησε από τις 12 τα μεσάνυχτα χθες και λήγει στις 23.59 της ερχόμενης Τρίτης 9 Οκτωβρίου.
Οι αντιδράσεις ήρθαν άμεσα. Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης καλεί τους εκπαιδευτικούς να μη συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση, διότι θεωρεί πως «με την πράξη αυτή το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εξασφαλίσει συναίνεση στη βάρβαρη πολιτική των μνημονίων».
Χαρακτηρίζει ως προκλητικό να διατείνεται το υπουργείο Παιδείας πως ενδιαφέρεται για «τη βελτίωση και την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης» και παράλληλα επιβάλλει τραγικές περικοπές, όπως σημειώνει, στην εκπαίδευση, διαλύοντας το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνοντας τους εκπαιδευτικούς.

Παρόμοιο και το περιεχόμενο της ανακοίνωσης που εξέδωσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ θεωρεί απαράδεκτη την τακτική του υπουργείου Παιδεία, «άλλα να λέει και να δεσμεύεται στις συναντήσεις με τη Δ.Ο.Ε. και άλλα τελικά να πράττει. Δυστυχώς το Υπουργείο προσεγγίζει τα εκπαιδευτικά πράγματα μόνο με ποσοτικούς δείκτες και μόνο οι οικονομικές περικοπές ενδιαφέρουν αυτούς που παίρνουν ασταμάτητα νέα μέτρα.

Η αξιολόγηση διαχρονικά προσεγγίζεται από τον κλάδο με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και όχι με στείρα άρνηση. Ο κλάδος έχει καταθέσει ολοκληρωμένες θέσεις για μια αξιολόγηση, που θα έχει στοιχεία ανατροφοδότησης και βελτίωσης, θα αξιολογεί ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα, θα αποτιμά το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο, δε θα χειραγωγεί, δε θα τιμωρεί και δε θα οδηγεί σε απόλυση.
Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει μπει στον κόπο να τοποθετηθεί επί των προτάσεών μας, ούτε καν για να τις απορρίψει. Αντί αυτού δημιούργησε επιτροπή τα πορίσματα της οποίας είναι φανερό ότι θα χρησιμοποιήσει για να υλοποιήσει τις προειλημμένες αποφάσεις του. Η αιφνιδιαστική ανάρτηση του ερωτηματολογίου στο διαδίκτυο και το κάλεσμα για συμπλήρωσή του, ενώ προβάλλεται ως μια δημοκρατική και συμμετοχική διαδικασία, είναι ακριβώς το αντίθετο» σημειώνει η ΔΟΕ.

Στην εγκύκλιο που απέστειλε το υπουργείο Παιδείας επισημαίνεται ότι η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι ανώνυμη, και προκειμένου να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη εικόνα για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου είναι αναγκαίο να απαντηθούν οι ερωτήσεις στο σύνολό τους.

Το υπουργείο Παιδείας καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να καταθέσει τις απόψεις της και να συνεισφέρει ενεργά απαντώντας το ερωτηματολόγιο και υπογραμμίζει ότι σκοπός είναι η βελτίωση και η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, διαδικασία που εφαρμόζεται στις περισσότερες χώρες (χώρες Ευρωπαϊκής Ενωσης κ.τ.λ). Ήδη έχει συγκροτηθεί και λειτουργεί Επιτροπή Ειδικών για τη διατύπωση βασικών αρχών και συγκεκριμένου πλαισίου για την αξιολόγηση.
Όπως υπογραμμίζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, «για τη θεσμοθέτηση του καλύτερου δυνατού πλαισίου αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου είναι ιδιαίτερα χρήσιμες τόσο οι γνώμες όσο και οι προτάσεις των εκπαιδευτικών».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου