ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Επιστολή – απάντηση του προέδρου της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. σε δημοσίευμα

επιστολή-απάντηση-του-προέδρου-της-251841

Από τον πρόεδρο της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε., Γιάννη Αντωνιάδη, λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή:

«Κύριε Διευθυντά,

Με έκπληξη διάβασα οκτάστηλο ρεπορτάζ της κ. Βάσως Κυριαζή, στον Ταχυδρόμο της Τετάρτης 25 Οκτ. 2017, σύμφωνα με το οποίο οι εργαζόμενοι σιδηροδρομικοί στο εργοστάσιο Βόλου βρίσκονται «…σε αναμμένα κάρβουνα…», είναι «…επί ξύλου κρεμάμενοι…», εκπέμπουν «…κραυγή αγωνίας…» και άλλα τραγικά επειδή κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο αν ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης της Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).

Κύριε Διευθυντά,

Αισθάνομαι την ανάγκη να δηλώσω ότι όλοι οι εργαζόμενοι σιδηροδρομικοί στο εργοστάσιο Βόλου είναι απολύτως εργασιακά ασφαλείς, διότι είναι όλοι υπάλληλοι του ΟΣΕ και όχι της ΕΕΣΣΤΥ και επομένως είτε η ΕΕΣΣΤΥ πωληθεί, είτε όχι αυτό προφανώς και δεν επηρεάζει την εργασιακή τους κατάσταση.

Το ρεπορτάζ κινείται στην κατεύθυνση μιας εντελώς αβάσιμης κινδυνολογίας, η οποία πιθανά πηγάζει είτε από συγκεκριμένους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς χώρους, που ψάχνουν απεγνωσμένα λόγο ύπαρξης, είτε από πλημμελώς ενημερωμένες πηγές.

Οφείλω επίσης να τονίσω ότι η απαξίωση και διάλυση του σιδηροδρόμου δρομολογήθηκε με τους νόμους 3891/2010 & 4111/2013 που ψήφισαν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό τον Γ.Α. Παπανδρέου και η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά. Και αυτά τα γνωρίζουν πολύ καλά όλοι οι σιδηροδρομικοί που υπέστησαν τις συνέπειές τους, αλλά πρέπει να τα θυμίζουμεκαι στον Ελληνικό λαό, ο οποίος συμπαθεί μεν τον Σιδηρόδρομο αλλά δεν ασχολείται αποκλειστικά με αυτόν.

Γενικά, και όχι μόνο στο σιδηρόδρομο, ισχύει ότι η απαξίωση και διάλυση επέρχεται κυρίως από την αδιαφορία, την έλλειψη ελέγχου, τον παραγοντισμό, την κομματικοποίηση και τα ρουσφέτια. Επειδή αυτά τα φαινόμενα δεν είναι πλέον ανεκτά, η πάταξη αυτών των φαινομένων, ως καθημερινή πρακτική της Διοίκησής μας, προκαλεί αντιδράσεις σε εργαζόμενους και σε συνδικαλιστές που είχαν συνηθίσει να λειτουργούν σε ένα εργασιακό καθεστώς με τις παραπάνω παθογένειες.

Σας διαβεβαιώνουμε τελικά ότι οι νέες διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, ώστε το εργοστάσιο Βόλου να αναβαθμιστεί και να συνεχίσει να λειτουργεί νόμιμα, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες της Διαλειτουργικότητας και της Ασφάλειας των Ευρωπαικών Σιδηροδρόμων, που, επειδή έχουν ενσωματωθεί στην Ελληνική νομοθεσία, η τήρηση τους είναι υποχρεωτική.

Απάντηση συντάκτη:

Χαιρόμαστε που ο κ. Ιωάννης Αντωνιάδης, με αφορμή το ρεπορτάζ του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ, δεσμεύεται δημόσια ως πρόεδρος της Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, ότι οι θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Βόλο είναι διασφαλισμένες και κανείς εργαζόμενος δεν διατρέχει κίνδυνο αλλαγής εργασιακού αντικειμένου.

Ωστόσο καλό θα ήταν, αντί να προβαίνει σε εκτιμήσεις και χαρακτηρισμούς για το ύφος του ρεπορτάζ, να αδράξει την ευκαιρία να συνομιλήσει ο ίδιος με τους συναδέλφους του σιδηροδρομικούς, προκειμένου να ενημερωθεί από πρώτο χέρι για τις ανησυχίες τους. Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ έπραξε αυτό που επιβάλλει η ανάγκη της ενημέρωσης και της δημοσιοποίησης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν επαγγελματικές ομάδες. Εν προκειμένω, σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να παρακαμφθεί, πόσο μάλλον να αποσιωπηθεί, η δημόσια παρέμβαση μίας συνδικαλιστικής παράταξης, η οποία έχει τιμηθεί από τους σιδηροδρομικούς και συμμετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου