ΤΟΠΙΚΑ

Επερώτηση της ΛΑ.Σ. Θεσσαλίας για το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού Βόλου

επερώτηση-της-λα-σ-θεσσαλίας-για-το-ενδ-821367

Οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Θεσσαλίας, Τάσος Τσιαπλές, Λούμας Γιώργος, Χαλάτσης Αστέριος, έφεραν με επερώτησή τους στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας (4/6/2018), το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου και της στάση της Περιφερειακής Αρχής πάνω σ’ αυτό.

Συγκεκριμένα ανέφεραν τα εξής::

“Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την πολιτική των κυβερνήσεων Ν.Δ και ΠΑΣΟΚ, εφαρμόζοντας κατά γράμμα τη στρατηγική της Ε.Ε. για την ανάκαμψη των κερδών των μονοπωλιακών ομίλων, προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς στην πώληση της λαϊκής περιουσίας.

Μεταξύ των φιλέτων που «χαρίζει» στους επιχειρηματικούς ομίλους είναι και τα λιμάνια της χώρας, με την πρακτική της μερικής ή ολικής παραχώρησης προωθεί την ιδιωτικοποίηση δέκα λιμανιών της χώρας σ’ αυτή τη φάση, μεταξύ των οποίων και του λιμανιού του Βόλου, των οποίων η κυριότητα των οργανισμών που τα διαχειρίζονται βρίσκεται στο ΤΑΙΠΕΔ.

Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, σύμβουλοι και πρόεδροι των οργανισμών λιμένων αναζητούν «παραχωρησιούχους» που θα αναλάβουν για πολλά χρόνια την εκμετάλλευση λιμενικών εγκαταστάσεων.

Στο Βόλο, μετά και από παλιότερη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλή, ο πρόεδρος του ΟΛΒ προωθεί την παραχώρηση των: Τέρμιναλ: Χώρος 1.043 τ.μ, Προβλήτα 3: Χώρος έκτασης 17.135 τ.μ, Σιλό Λιμανιού, Μαρίνα, Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που θα υπάρχεισχετική απόφαση του Υπουργείου, με προσδιορισμό συγκεκριμένου χώρου «φιλοξενίας» πλοίων προς επισκευή.

Είναι προφανές ότι ο ΟΛΒ υλοποιώντας την πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε. έχει ξεδιπλώσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου για κερδοφόρες επενδύσεις επιχειρηματικών ομίλων.

Το επιχείρημα ότι «οι εταιρίες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να κατασκευάσουν υποδομές, θα αποπληρωθούν με την προνομιακή χρήση των λιμενικών εγκαταστάσεων» αποδεικνύει τη βούληση και της σημερινής κυβέρνησης να παραδώσει τη λαϊκή περιουσία στα νύχια των επιχειρηματικών ομίλων.

Εκτός από το ξεδιάντροπό χάρισμα της λαϊκής περιουσίας στους «επενδυτές», η ιδιωτικοποίηση θα φέρει χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στο λιμάνι, όπως έγινε και με την παράδοση του Λιμανιού του Πειραιά στην COSCO.

Ξεδιπλώνεται παράλληλα και ένας ακόμη μεγάλος κίνδυνος. Να αυξηθεί περισσότερο η περιβαλλοντική επιβάρυνση για το Βόλο και ιδιαίτερα των περιοχών που γειτνιάζουν με το λιμάνι, σε μια περιοχή που ήδη είναι επιβαρυμένη λόγω και της καύσης σκουπιδιών από την ΑΓΕΤ.

Η απάντηση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστού, ότι είναι δήθεν ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου, καταρρίφτηκε από τον ίδιο, λίγο αργότερα, όταν δήλωσε, ότι οι ενέργειες που έκανε για να εκφράσει την δήθεν αντίθεσή του, ήταν να ζητήσει από την κυβέρνηση και τον ΟΛΒ που είναι ανίκανοι να το συντηρήσουν και να το αναπτύξουν, να το δώσουν στην Περιφέρεια, όπως και το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, προκειμένου να τα αναπτύξει, να τα κάνει ανταγωνιστικά και να έχουν κέρδη, επιβεβαιώνοντας ότι αυτός είναι ο στόχος τους, το κέρδος του κεφαλαίου και όχι οι ανάγκες του λαού.

Στήριξη στην πολιτική ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου, παρείχε και ο περιφερειακός σύμβουλος του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Σταμπουλής, που είναι και μέλος του Δ.Σ του ΤΑΙΠΕΔ που προωθεί αυτή την πολιτική, λέγοντας ότι δεν είναι ιδιωτικοποίηση, αλλά αξιοποίηση με παραχώρηση για κάποια χρόνια σε ιδιώτες, για να αναπτυχθεί το λιμάνι.

Η Λαϊκή Συσπείρωση και το ΚΚΕ, που την στηρίζει, αντιπαλεύουν την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού του Βόλου, όπως και όλων των Λιμανιών και της δημόσιας περιουσίας γενικότερα, γιατί αποτελεί μια αρνητική εξέλιξη για τους εργαζόμενους και για το λαό, γιατί επεκτείνεται η δραστηριότητα των μονοπωλίων, που σημαίνει ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης και παραπέρα χτύπημα των δικαιωμάτων, γιατί δένονται όλο και περισσότεροι κλάδοι με μονοπώλια, που σημαίνει ότι ανάλογα με το βαθμό που θα κερδίζουν αυτά, θα επηρεάζεται άμεσα η ζωή και η εργασία ολοκλήρων κλάδων και περιοχών.

Είμαστε αντίθετοι με τα σχέδια ιδιωτικοποίησης ή παραχώρησης με συμβάσεις του Λιμανιού του Βόλου, γιατί σημαίνει με έμμεσο ή άμεσο τρόπο νέες παραχωρήσεις στο κεφάλαιο.

Είμαστε αντίθετοι με το «δημόσιο» ΟΛΒ, γιατί και το αστικό κράτος τον χρησιμοποιεί προς το συμφέρον των μονοπωλίων. Η πείρα δείχνει ότι το λιμάνι, ακόμα και αν το Δημόσιο έχει το 100%, υπηρετεί στις σημερινές συνθήκες τις ανάγκες του κεφαλαίου και όχι του λαού.

Η θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης και του ΚΚΕ, για το λιμάνι εκφράζει την αντίληψή μας συνολικά για τα μέσα παραγωγής και τους στρατηγικούς τομείς στην Ελλάδα, που πρέπει να μετατραπούν σε κοινωνική ιδιοκτησία.

Το λιμάνι του Βόλου, όπως συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας, μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες, μόνο όταν η αξιοποίησή τους δεν γίνεται για τις ανάγκες της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, αλλά όταν υποταχθεί σε ένα επιστημονικό σχέδιο με κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών.

Μόνο ένα τέτοιο σχέδιο μπορεί να αξιοποιήσει την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων προς όφελος της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού. Ένα τέτοιο σχέδιο προϋποθέτει να αφαιρεθεί η εξουσία από την αστική τάξη, να φύγει από τη μέση το περιττό – το παρασιτικό μέρος της παραγωγής, οι καπιταλιστές. Προϋποθέτει τα μέσα παραγωγής να γίνουν κοινωνική ιδιοκτησία, η οποία θα πραγματοποιηθεί μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της.

Στο πλαίσιο της εργατικής εξουσίας, μπορούν να υλοποιηθούν κρατικοί φορείς της εργατικής εξουσίας στη Μεταφορά, τη Ναυπηγοεπισκευή, τη Βιομηχανία, ώστε να γίνουν μοχλοί πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας, προσφέροντας σταθερή δουλειά με δικαιώματα, συμβάλλοντας στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη του λαού”.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου