Οταν το δημόσιο προκαλεί ασφυξία στον ιδιωτικό τομέα

οταν-το-δημόσιο-προκαλεί-ασφυξία-στον-838226

Η ατολμία του Υπουργείου Μεταφορών, σε συνδυασμό με την παροιμιώδη ελληνική γραφειοκρατία και τη συντεχνιακή αντίληψη μερίδας εργαζομένων στο δημόσιο, έχουν οδηγήσει στο χείλος της καταστροφής τον επαγγελματικό κλάδο των εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών. Το γεγονός ότι καθυστερεί για σχεδόν τρία χρόνια η ψήφιση ενός νομοσχεδίου, καθώς και ότι μέχρι την υλοποίησή του πρέπει να μεσολαβήσουν δεκάδες διατάξεις, εγκύκλιοι, υπουργικές αποφάσεις και υπογραφές από διευθυντές και προϊσταμένους απίθανων Υπηρεσιών, δεν είναι σίγουρα κάτι πρωτότυπο ή ασυνήθιστο για τα ελληνικά δεδομένα. Το αντίθετο μάλιστα. Ετσι λειτουργεί το Κράτος και με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν να δικαιολογήσουν τους παχυλούς μισθούς τους οι στρατιές των γραφειοκρατών που κρατούν δέσμια των αναχρονιστικών αντιλήψεών τους ολόκληρη τη χώρα.

Στην προκειμένη όμως περίπτωση η ζημιά που προκαλείται σε έναν επαγγελματικό κλάδο από αυτό το καθεστώς είναι τεράστια και ήδη οι πρώτες συνέπειες από το αδιέξοδο στη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων οδηγών αρχίζουν και γίνονται κάτι παραπάνω από ορατές. Η συνεχιζόμενη αποχή των εξεταστών από τα καθήκοντά τους, επειδή δεν τους έχει καταβληθεί το ειδικό επίδομα, το οποίο δικαιούνται για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις εκτός ωραρίου, έχει προκαλέσει πραγματικό μπλακ άουτ στις σχολές οδηγών. Τα έξοδα «τρέχουν» για τους εκπαιδευτές και την ίδια στιγμή δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, καθώς οι υποψήφιοι οδηγοί δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις και να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγησης.

Ολο αυτό το «κουβάρι» υπάρχει τρόπος να ξεμπερδευτεί, αρκεί η Πολιτεία να κάνει τη δουλειά της. Το αρμόδιο Υπουργείο δηλαδή να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στο σύστημα εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών, έτσι ώστε η όλη διαδικασία να γίνει πιο διαφανής και αδιάβλητη. Από τον Ιανουάριο του 2016 έχει υποσχεθεί η παρούσα Κυβέρνηση ότι θα αλλάξει το ισχύον σύστημα που παρουσιάζει πολλές και σημαντικές παθογένειες. Κοντεύει να τελειώσει η θητεία αυτής της Κυβέρνησης και ακόμη το περίφημο νομοσχέδιο δεν έχει γίνει νόμος του Κράτους.

Μεταξύ άλλων προβλέπει τη δημιουργία ξεχωριστού σώματος εξεταστών που θα εργάζονται εντός ωραρίου για τη διενέργεια των εξετάσεων και κατά συνέπεια δεν θα δικαιούνται επιδόματος υπερωριακής απασχόλησης. Αυτό βέβαια προϋποθέτει επαρκή αριθμό υπαλλήλων στις κατά τόπους αρμόδιες Διευθύνσεις. Στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών Μαγνησίας το προσωπικό έχει μειωθεί κατά 60% τα τελευταία χρόνια λόγω συνταξιοδοτήσεων και μέχρι το τέλος του 2018 θα υπάρξουν κι άλλες αποχωρήσεις.

Αυτή τη στιγμή οι ανάγκες της Υπηρεσίας καλύπτονται οριακά και χάρη τους συμβασιούχους εργαζόμενους. Μόνιμο προσωπικό χρειάζονται νευραλγικές Υπηρεσίες όπως η συγκεκριμένη. Οχι μόνο για να λειτουργούν απρόσκοπτα και να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος, αλλά και για να μην επηρεάζονται άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι από τις αρρυθμίες του δημοσίου. Ολα είναι θέμα πολιτικής βούλησης και σωστού σχεδιασμού. Δυστυχώς, η παρούσα Κυβέρνηση και στους δύο αυτούς τομείς βαθμολογείται κάτω από τη βάση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου