ΤΟΠΙΚΑ

Γεωπόνος με αγάπη για την ταχύτητα

γεωπόνος-με-αγάπη-για-την-ταχύτητα-89467

Είναι η πρώτη γυναίκα οδηγός του μονοθέσιου, που κατασκευάζει η ομάδα «Κένταυρος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με το οποίο θα τρέξει στους διαγωνισμούς Formula Student

Η 19χρονη Αγγελική Καρρά είναι η πρώτη γυναίκα οδηγός, που θα καθίσει στο τιμόνι του νέου μονοθέσιου, που κατασκευάζει η ομάδα «Κένταυρος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και θα τρέξει στους διαγωνισμούς Formula Student το ερχόμενο καλοκαίρι, διεκδικώντας διάκριση για όλη την ομάδα. Τι οδηγεί μία φοιτήτρια Γεωπονίας στις πίστες του μηχανοκίνητου αθλητισμού; Η αγάπη της για την ταχύτητα και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με τον οποίο ασχολείται ενεργά από την ηλικία των εννέα ετών!

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Αυτή την περίοδο, η ομάδα «Κένταυρος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εργάζεται πυρετωδώς στην κατασκευή του νέου, όγδοου στη σειρά, μονοθέσιου αγωνιστικού αυτοκινήτου της.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο marketing της ομάδας και φοιτητή του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Ζανή Τσακμάκα, στο εργαστήριο του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών οι φοιτητές δουλεύουν ακατάπαυστα πάνω στο νέο μονοθέσιο. Ολοκληρώθηκαν η μελέτη και ο σχεδιασμός του και ξεκίνησε η κατασκευή με στόχο να ολοκληρωθεί έως τέλος της άνοιξης.

Τότε θα παρουσιαστεί στο κοινό της πόλης και θα αποκαλυφθεί το όνομά του, που ακόμη κι αυτό παραμένει «επτασφράγιστο μυστικό». Θα ακολουθήσουν δοκιμές, πριν η ομάδα ταξιδέψει στο εξωτερικό για τους αγώνες της Formula Student, διεκδικώντας νέες διακρίσεις για την τροπαιοθήκη της.

Σύμφωνα με τον κ. Τσακμάκα, πριν ενάμιση μήνα ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία των registration, με την ομάδα να προκρίνεται στους τέσσερις από τους έξι διαγωνισμούς που συμμετείχε. Πρόκειται για διαγνωστικά κουίζ που εξετάζουν τις γνώσεις των μελών πάνω στους κανόνες σχεδιασμού που επιβάλλουν οι διαγωνισμοί Formula Student, αλλά και σε μηχανολογικά, ηλεκτρολογικά και οικονομικά προβλήματα.

Η ομάδα φέτος το καλοκαίρι θα αγωνιστεί στους διαγωνισμούς της Ιταλίας (13-17 Ιουλίου),της Τσεχίας (18-24 Ιουλίου), ενώ τον Αύγουστο (15-21) θα πραγματοποιήσει δεύτερο ταξίδι με προορισμό το Hockenheim της Γερμανίας για τον αντίστοιχο διαγωνισμό, που είναι ο πλέον κορυφαίος της διοργάνωσης.

Σημειώνεται ότι η ομάδα αυτήν την περίοδο τρέχει ένα νέο χορηγικό πρόγραμμα 100×100, μέσω του οποίου καλεί 100 τοπικές επιχειρήσεις να συνδράμουν με το ποσό των 100 ευρώ στην κατασκευή του 8ου μονοθέσιου.

Μία γυναίκα βασική οδηγός

Βασική οδηγός της ομάδας θα είναι η 19χρονη Αγγελική Καρρά, φοιτήτρια στο Τμήμα Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η Αγγελική Καρρά είναι η πρώτη γυναίκα οδηγός της ομάδας, από το 2009 οπότε και συστήθηκε, και αυτό δεν είναι τυχαίο.

Με καταγωγή από το Αργος, η κ. Καρρά βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, από την ηλικία των εννέα ετών. Κάνει καρτ σε αγωνιστικό επίπεδο και δεν δίστασε να δοκιμάσει να τρέξει και σε αγώνες Formula Student.

«Η επαφή μου με την ομάδα «Κένταυρος» έγινε τον Οκτώβριο του 2020. Τότε η ομάδα είχε μόλις έναν οδηγό και αναζητούσε άλλους τρεις για να τρέχει σε αγώνες. Στις διοργανώσεις είναι προϋπόθεση να υπάρχουν minimum τέσσερις οδηγοί. Ενας ξάδερφός μου, παλιό μέλος της ομάδας, με έφερε σε επαφή με τα νέα μέλη της. Συναντηθήκαμε στην πίστα καρτ στον Βόλο, έκανα δοκιμαστικά και εντάχθηκα στην ομάδα ως οδηγός. Φέτος είμαι η βασική οδηγός», αναφέρει ενθουσιασμένη η Αγγελική Καρρά.

Αν και μόλις 19 ετών, η Αγγελική Καρρά έχει δίπλωμα οδήγησης, το οποίο έβγαλε αμέσως μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις, μέσω των οποίων εισήχθη στη Γεωπονική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. «Ηθελα να είμαι ανεξάρτητη για τις μετακινήσεις μου και έτσι το δίπλωμα μπήκε σε προτεραιότητα», αναφέρει.

Σχολιάζοντας τη συμμετοχή της στην ομάδα, δηλώνει χαρούμενη και ενθουσιασμένη. «Βρίσκομαι σε μία διαφορετική πόλη, μπορώ να κάνω το χόμπι μου και να συμμετέχω σε αυτή την τρομερή προσπάθεια που κάνουν συνομήλικοί μου», λέει.

Οι αγώνες δεν την αγχώνουν. «Ετρεξα και πέρυσι, άρα υπάρχει εμπειρία. Είμαι περισσότερο ενθουσιασμένη με την κατασκευή του νέου μονοθέσιου», λέει.

Οσον αφορά στο νεαρό της ηλικίας της και το φύλο, η ίδια δηλώνει ότι «δεν παίζει ρόλο αν είσαι άνδρας ή γυναίκα. Σημασία έχει να διαθέτεις θέληση, δύναμη, γνώσεις και οδηγική ικανότητα».

Αρχισε από 6 φοιτητές πριν 13 χρόνια

Ηταν το 2009 όταν μία ομάδα έξι φοιτητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ένωσε τις δυνάμεις της με στόχο τη μελέτη, τον σχεδιασμό και την κατασκευή πλήρως λειτουργικών μονοθέσιων τύπου Formula, ικανών να συμμετέχουν στον μεγαλύτερο παγκόσμιο φοιτητικό διαγωνισμό μηχανικών, τον Formula Student. Εκτοτε η ομάδα μεγαλώνει, αλλάζει, εμπλουτίζεται.

Η ομάδα 2021 – 2022 αποτελείται από τους: Στέργιος Πράπας (αρχηγός της ομάδας) και στην αεροδυναμική οι Αθανάσιος Παρασχούδης, Γιάννης Οππας, Τζώρτζης Πετρίδης, Αλεξία Καλαθά, Χρυσόστομος Γκέκας και Γιάννης Δουλγεράκης. Στην ανάρτηση- σύστημα πέδησης οι Ναταλία Ξανθοπούλου, Μάριος Κούρος, Φοίβος Χριστοδουλάκης, Σοφία Δημητρίου, Ελευθέριος Τσομπάνης, Ολγα Σταύρου και Μάριος Φάφας. Στην αυτόνομη κίνηση οι Σταμάτης Κωφόπουλος -Λυμπέρης, Παναγιώτης Καραγιαννέλος, Σταύρος Γιοβάννης, Χρήστος Κωνσταντινίδης, Χάιδω Πουλιάνου, Βασίλης Γιώσης, Θωμάς Κατσαούρας. Στα ηλεκτρικά οι Χρήστος Τριανταφύλλης, Γεράσιμος Μουρελάτος, Ζωή Στυλιανού, Νίκος Στυλιανού, Γιάννης Ματσκίδης, Δημήτρης Τσαλαπάτας, Δημήτρης Περιστέρης, Αλέξανδρος- Μενέλαος Τζώρτζης. Στον κινητήρα- μετάδοση κίνησης οι Αλέξανδρος Παπαδόπουλος, Νίκος Κόκκαλης, Πέτρος Δημητριάδης, Παύλος Καλώνης, Ελευθέριος Λουίζος και Κωνσταντίνος Ψάλτης. Στα σύνθετα υλικά οι Χρήστος Γεωργιόπουλος, Ευάγγελος Δίπλας, Βάσια Καραμίντζιου, Constance Μπαξεβάνη, Δημήτρης Αλεξανδρίδης και Πασχάλης Καλτσάς. Στη σχεδίαση οι Κωνσταντίνος Πούλιος, Οδυσσέας Σιούλας, Αναστάσιος Γερακίνης, Δημήτρης Τουλίκας, Ευαγγελία Ρήγα, Κωνσταντίνος Γιαννούλας, Κωνσταντίνος Διανέλλος. Στο marketing business graphic οι Ζανής Τσακμάκας, Βάλια Ράγκου, Ελένη Βισβίκη, Γεώργιος Παναγιώτης Τσόγκας, Νικόλαος Σίσκα, Στυλιανός Στρούμπελος, Ιωάννης Κουφόπουλος και Ειρήνη Κόκκινου.

Εχει συμμετάσχει σε πολυάριθμους διαγωνισμούς με πιο πρόσφατους αυτούς της Αυστρίας και της Ουγγαρίας, οι οποίοι είναι από τους σημαντικότερους στην Ευρώπη, επιτυγχάνοντας σημαντικές διακρίσεις.

Κάθε χρόνο, στόχος είναι η βελτίωση του αυτοκινήτου μέσα από τη μελέτη νέων υλικών και τεχνολογιών. Ηδη η ομάδα έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει επτά μονοθέσια, τα:

-CHIRON

-NESSUS

-NESSUS R

-THIREUS

-THIREUS R

-AMPHION

-AMPHION R.

Από το εργαστήριο του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, όπου κατασκευάζεται το νέο μονοθέσιο

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου