Γιώργος Λαμπράκης: Πλήρης αδράνεια μπροστά σε ένα φιάσκο

γιώργος-λαμπράκης-πλήρης-αδράνεια-μπ-416496

Η μακρά, θλιβερή και ως ένα βαθμό ανεξήγητη παράδοση της Μαγνησίας να μπλέκει με εργολάβους, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία αποδεικνύονται αναξιόπιστοι ως προς την έγκαιρη και σωστή υλοποίηση μιας σειράς δημοσίων έργων, συνεχίζεται και στην περίπτωση της εργολαβίας – σκούπα για τον περιφερειακό δρόμο του Βόλου. Οι ανησυχίες που είχε εκφράσει ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας αναφορικά στον ανάδοχο της εν λόγω εργολαβίας πριν από λίγες εβδομάδες, επαληθεύτηκαν με τον πλέον επίσημο τρόπο. Ο εργολάβος για λόγους που δεν έχουν γίνει γνωστοί, δεν έχει αναπτύξει ακόμη το εργοτάξιο έτσι ώστε να ξεκινήσουν οι παρεμβάσεις για την επίλυση μιας σειράς θεμάτων αναφορικά στη λειτουργικότητα και την ασφάλεια του περιφερειακού. Η συγκεκριμένη υπόθεση «σέρνεται» εδώ και σχεδόν μια δεκαετία εξαιτίας προβλημάτων σχετικά με την εξεύρεση πόρων για τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων έργων. Αφού ξεπεράστηκαν αυτές οι δυσκολίες και εξασφαλίστηκε το ποσό που έχει προϋπολογιστεί για τις προβλεπόμενες παρεμβάσεις, η υπόθεση «κόλλησε» στο ελεγκτικό συνέδριο όπου λίγο έλλειψε να τιναχτεί στον αέρα μια προσπάθεια ετών. Και αυτός ο σκόπελος ξεπεράστηκε και ενώ όλοι ήλπιζαν ότι από το Πάσχα και μετά θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος, ώστε να ξεκινήσουν τα έργα, η εταιρία παραμένει άφαντη με αποτέλεσμα να απειλείται ακόμη και με έκπτωση από την επίμαχη εργολαβία. Αυτό αν συμβεί θα βάλει σε νέες περιπέτειες το πολύπαθο έργο, καθώς δεν αποκλείεται να υπάρξει καθυστέρηση άνω του ενός έτους έως ότου επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός, αναδεχθεί νέος ανάδοχος και εγκριθεί η σύμβαση από τα αρμόδια όργανα της πολιτείας. Στο μεταξύ, ο δρόμος θα συνεχίσει να λειτουργεί υπό τις σημερινές συνθήκες. Χωρίς δηλαδή το δεύτερο στρώμα ασφαλτοτάπητα, χωρίς ηχοπετάσματα, με τη διασταύρωση στα Μελισσάτικα να παραπέμπει σε τριτοκοσμική χώρα, τις υπόλοιπες διασταυρώσεις να λειτουργούν χωρίς φανάρια για αρκετές ημέρες κάθε μήνα και τους διερχόμενους οδηγούς να κάνουν το σταυρό τους προτού χρησιμοποιήσουν το περιφερειακό.

Πρέπει να επισημάνουμε ότι πριν από λίγες εβδομάδες ο ανάδοχος είχε επικοινωνήσει με τη στήλη και είχε εκφράσει την ενόχληση του για τα σχόλια μας αναφορικά στην εμπλοκή του στο έργο του γκαράζ της Φιλελλήνων, που έχει μείνει ημιτελές και ο δήμος έχει κηρύξει έκπτωτη την εργολήπτρια εταιρία. Ο ανάδοχος μας είχε διαβεβαιώσει τότε ότι η αξιοπιστία του και η τεχνική του επάρκεια δεν πρέπει να αμφισβητούνται και πως λίαν συντόμως θα δώσει δείγματα γραφής των προθέσεων του. Από τότε πέρασε αρκετός καιρός και τώρα προκύπτει το συγκεκριμένο θέμα με την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών να του απευθύνει ειδική πρόσκληση προκειμένου να ξεκινήσει τις εργασίες. Αυτό σημαίνει ότι τα χρονικά περιθώρια για τον ίδιο αλλά και για το έργο έχουν στενέψει επικίνδυνα καθώς η εταιρία απειλείται να κηρυχθεί έκπτωτη και οι πιστώσεις για την υλοποίηση της εργολαβίας κινδυνεύουν να χαθούν.

Το δυσάρεστο είναι πως δεν βλέπουμε καμία αντίδραση από τους τοπικούς φορείς που θα έπρεπε να έχουν ξεσηκωθεί έτσι ώστε να αποτρέψουν τα χειρότερα σε ένα έργο – ανάσα για το πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου. Λίγο τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογών, λίγο η θερινή ραστώνη, λίγο τα δεδομένα ανύπαρκτα αντανακλαστικά των υπηρεσιών σε ανάλογα ζητήματα, έχουν δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για να εμπλακεί η περιοχή σε νέες περιπέτειες, για ένα έργο που έχει μεταβληθεί σε κακόγουστο αστείο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου