Γιώργος Λαμπράκης: Θα αντέξει κι άλλο καλοκαίρι το Παναγιώτικο;

γιώργος-λαμπράκης-θα-αντέξει-κι-άλλο-κ-418636

Σε πραγματικό εφιάλτη τείνει να μεταβληθεί για το δήμο Νοτίου Πηλίου το πρόβλημα του φράγματος Παναγιώτικο που υποτίθεται ότι κατασκευάστηκε για να επιλύσει το μείζον ζήτημα της λειψυδρίας, το οποίο αντιμετωπίζει η ευρύτερη περιοχή. Μια σειρά από λάθη και αβλεψίες κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου, που στοίχησε σχεδόν 20 εκατομμύρια ευρώ, έχουν δημιουργήσει σήμερα μια οριακή κατάσταση και μάλιστα εν μέσω της τουριστικής περιόδου. Στην περιοχή, όπως και σε άλλους δήμους της Μαγνησίας και όχι μόνο, το φετινό καλοκαίρι θα κυλήσει με πολλά προβλήματα λόγω του ήπιου χειμώνα που προηγήθηκε αλλά και εξαιτίας της έλλειψης υποδομών για την εξοικονόμηση νερού. Αντί λοιπόν η τουριστική περιοχή του δήμου Νοτίου Πηλίου να έχει στη διάθεση της ένα πολύτιμο έργο υποδομής το οποίο θα δώσει λύσεις στη εκρηκτική κατάσταση με την έλλειψη νερού, προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα κατασκευαστικά προβλήματα του φράγματος που εδώ και μια τριετία όλο ερευνώνται και ποτέ δεν εντοπίζονται.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες αδυνατούν να διαβεβαιώσουν τους κατοίκους της περιοχής για το αν υφίσταται κίνδυνος για το ίδιο έργο και κατ΄ επέκταση για ένα μεγάλο τμήμα του δήμου που βρίσκεται στους πρόποδες του φράγματος. Οι τεράστιες απώλειες νερού που καταγράφονται σε ημερήσια βάση επιχειρείται να αντιμετωπιστούν με αυτοσχεδιασμούς και προσωρινές λύσεις της δημοτικής αρχής, η οποία παλεύει τόσα χρόνια ολομόναχη για την επίλυση μιας προβληματικής κατάστασης που κληρονόμησε. Σε μια περίοδο κατά την οποία η ευρύτερη περιοχή του Νοτίου Πηλίου σφύζει από τουρισμό και αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο η τουριστική κίνηση όσο προχωράμε προς τον Αύγουστο, το ενδιαφέρον των τοπικών αρχόντων μονοπωλεί η αντιμετώπιση του προβλήματος της λειψυδρίας που δεν θα υφίσταντο αν το συγκεκριμένο έργο είχε κατασκευαστεί σωστά. Οι ευθύνες που βαρύνουν τον ανάδοχο και τις επιβλέπουσες υπηρεσίες είναι αδιαμφισβήτητες. Όσο και αν θεωρούμε απίθανο να αποδοθούν κάποτε, είμαστε υποχρεωμένοι να συνεχίσουμε να επισημαίνουμε ότι η περίπτωση του φράγματος είναι μοναδική πανελλαδικά. Οι οι εξόφθαλμες κακοτεχνίες στα δημόσια έργα στη χώρα μας δεν είναι κάτι το καινούργιο ή το πρωτοφανές. Αντίθετα, αποτελεί σύνηθες φαινόμενο να προκύπτουν προβλήματα μετά από εργολαβίες για έργα υποδομής που μάλιστα έχουν ακριβοπληρωθεί. Μόνο που στη Μαγνησία αυτό το φαινόμενο τείνει να μετατραπεί σε κανόνα, με τα παραδείγματα να είναι άπειρα. Σε αυτό το έργο όμως που πολυδιαφημίστηκε σαν η σημαντικότερη παρέμβαση υποδομής στο Πήλιο και βασίστηκαν πάνω του ολόκληρες προεκλογικές εκστρατείες υποψηφίων αιρετών, οι κατασκευαστικές αστοχίες ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Εύλογα προκύπτουν ερωτήματα για την τεχνική επάρκεια του αναδόχου και την αντίστοιχη επάρκεια των υπηρεσιών ης περιφέρειας και της πρώην νομαρχίας Μαγνησίας, που είχαν την ευθύνη για την επίβλεψη του. Τώρα πολλοί εμφανίζονται να αγωνιούν για το μέλλον του έργου και για την εξεύρεση τρόπων επίλυσης των προβλημάτων τα οποία έχουν προκύψει. Η παρέμβαση τους εξαντλείται προς το παρόν σε θεωρητικό επίπεδο, τη στιγμή που δεν υπάρχουν επίσημες διαβεβαιώσεις για τις αντοχές του φράγματος. Το μόνο σίγουρο είναι ότι υπό τις σημερινές συνθήκες ούτε το έργο μπορεί να επιτελέσει το ρόλο του, ούτε η περιοχή μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της λειψυδρίας που όσο περνάνε τα χρόνια τόσο θα γίνεται πιο εκρηκτικό.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου