ΥΓΕΙΑ

Τεράστιες οι ελλείψεις στο σύστημα πρωτοβάθμιας περίθαλψης

τεράστιες-οι-ελλείψεις-στο-σύστημα-πρ-541774

Από 8.000 γιατρούς και 4.500 νοσηλευτές, που υπηρετούσαν το 2009 στο ΙΚΑ των 5.500.000 ασφαλισμένων, σήμερα στον ΕΟΠΥΥ των 9.500.000 ασφαλισμένων εργάζονται 5.500 γιατροί και 3.000 νοσηλευτές.

  • Τα Κέντρα Υγείας παρουσιάζουν μεγάλες ελλείψεις και στο προσωπικό και στην υποδομή, καθώς ο εξοπλισμός τους τα τελευταία χρόνια δεν έχει ανανεωθεί.
  • Δεν υπάρχει υγειονομικός χάρτης της χώρας.
  • Ουσιαστικά δεν εφαρμόζεται σύστημα επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης των γιατρών και των νοσηλευτών του ΕΣΥ.
  • Δεν γίνεται αξιολόγηση τόσο των Μονάδων, των Τμημάτων, των Κλινικών και του προσωπικού, όσο και της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΠΙΣ κ. Βλασταράκος, η ηγεσία του υπουργείου Υγείας πρέπει να επικεντρώσει στη δημιουργία ενός βιώσιμου συστήματος στο οποίο θα προέχει η προστασία της δημόσιας υγείας και όχι μόνο η διαχείριση της ασθένειας, με τους εξής άξονες:

  • Εύκολη πρόσβαση του συνόλου των πολιτών στις υπηρεσίες υγείας.
  • Ελεύθερη επιλογή γιατρού.

Οι στόχοι,όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΠΙΣ, πρέπει να είναι:

  • Ο Εθνικός Προγραμματισμός και η εξάλειψη ανισοτήτων Κέντρου και Περιφέρειας.
  • Η δημιουργία Υγειονομικού Χάρτη με χαρτογράφηση όλων των υπηρεσιών, προσωπικού και υλικοτεχνικής υποδομής, καθώς και ελλείψεων και αναγκών κάθε περιοχής. Με βάση όλα αυτά κατανέμονται υπηρεσίες και προσωπικό και δημιουργούνται νέες Μονάδες, όπου υπάρχει ανάγκη.
  • Η καθιέρωση ενιαίου ηλεκτρονικού φακέλου και ηλεκτρονικής κάρτας κάθε ασθενούς άμεσα. Ο φάκελος αυτός θα συνοδεύει τον κάθε ασθενή σε κάθε βαθμίδα της περίθαλψης και θα καταγράφει όλες τις υπηρεσίες.
  • Η εκπαίδευση – μετεκπαίδευση – συνεχής επιμόρφωση ιατρών και επαγγελματικών υγείας σύγχρονου και υψηλού επιπέδου.
  • Το σύστημα αξιολόγησης – πιστοποίησης – ελέγχου συνεχούς κάθε μονάδος του Συστήματος Υγείας.
  • Ο αυστηρός αλλά αξιόπιστος ελεγκτικός μηχανισμός για όλες τις βαθμίδες του Συστήματος Υγείας.

life2day.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου