ΤΟΠΙΚΑ

Ποδαρικό… με κινητοποιήσεις

ποδαρικό-με-κινητοποιήσεις-538326

«Ποδαρικό» στη νέα χρονιά με δυναμικές κινητοποιήσεις επιφυλάσσει ο κλάδος των καθηγητών. Οι -για πρώτη φορά στα χρονικά της εκπαίδευσης- απολύσεις μονίμων καθηγητών που έρχονται μαζί με το νέο χρόνο και η πρόκληση της Αξιολόγησης, που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε νέες απολύσεις και περαιτέρω συρρίκνωση των σχολικών μονάδων, θέτουν σε αγωνιστική ετοιμότητα τον κλάδο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελένη Χάνου

Τα παραπάνω επεσήμανε -μεταξύ άλλων- ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμις Κοτσιφάκης, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στη Βιβλιοθήκη του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, λίγο πριν την ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ Μαγνησίας για το μέτρο της Αξιολόγησης.

Ο κ. Κοτσιφάκης, έδωσε το σήμα για την πραγματοποίηση νέων γενικών συνελεύσεων των κατά τόπους ΕΛΜΕ από τη νέα χρονιά, που αναμένεται να οδηγήσουν σε δυναμική αντίδραση του κλάδου. Όπως ανέφερε, ήδη μόνιμοι εκπαιδευτικοί διανύουν τον έκτο μήνα της διαθεσιμότητάς τους και δεν έχουν βρεθεί οι θέσεις του δημοσίου στις οποίες θα απορροφηθούν επαγγελματικά.

Αυτό σημαίνει ότι η αντίστροφη μέτρηση των απολύσεων μέχρι τις 22 Μαρτίου, έχει ξεκινήσει και η απάντηση αναμένεται να είναι σκληρή.

Δεύτερη πρόκληση για τον κλάδο, συνιστά και η Αξιολόγηση. «Απορρίπτουμε το μέτρο της Κυβέρνησης και θα λάβουμε μέτρα για την ακύρωσή του στην πράξη», επεσήμανε ο κ. Κοτσιφάκης, προτρέποντας τα σχολεία όπου θα πηγαίνουν σχολικοί σύμβουλοι προκειμένου να επιμορφώσουν καθηγητές για την αξιολόγηση, να προχωρούν σε τρίωρες στάσεις εργασίας.

Μέσω της αξιολόγησης όπως προωθείται, ο κ. Κοτσιφάκης, εκτίμησε ότι οι εκπαιδευτικοί θα χειραγωγηθούν, τα σχολεία θα κατηγοριοποιηθούν σε καλά και κακά, ενώ θα ανοίξει ο δρόμος για νέες διαθεσιμότητες – απολύσεις εκπαιδευτικών και νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.

Ο κ. Κοτσιφάκης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου ότι το δημόσιο σχολείο διαλύεται. Αναφέρθηκε στο νέο προϋπολογισμό, χαρακτηρίζοντάς τον ως προϋπολογισμό λιτότητας, περικοπών και διάλυσης των δημοσίων αγαθών, «σχέδιο» από το οποίο δεν εξαιρείται το δημόσιο σχολείο.

Μίλησε για περικοπές πόρων για την εκπαίδευση σε ποσοστό 35,5% από το 2009 έως σήμερα, που έχει επίπτωση στον αριθμό των σχολείων, την ποιότητα των σπουδών αλλά και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Αναφέρθηκε στις 1.676 συγχωνεύσεις σχολείων που έπονται μετά τις 1.200 που έχουν ήδη γίνει. Επεσήμανε ότι από το 2010 έως σήμερα έχει χαθεί το 30% του εκπαιδευτικού δυναμικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με 30.000 καθηγητές να βρίσκονται εκτός σχολικών αιθουσών, την ίδια ώρα που οι τάξεις γεμίζουν ασφυκτικά με μαθητικό πληθυσμό.

Εκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για το Νέο Λύκειο, που μετατρέπεται σε εξετασιοκεντρικό και είτε θα σπρώξει μαθητές στη φθηνή τεχνική εκπαίδευση είτε θα τους οδηγήσει να εγκαταλείψουν το σχολείο.

Τέλος, αναφέρθηκε στο πλήγμα που έχει δεχθεί η επαγγελματική εκπαίδευση, όπου 20.000 μαθητές δεν μπορούν να βρουν την ειδικότητά τους στα επαγγελματικά λύκεια, αλλά και στην περίπτωση της ειδικής αγωγής όπου ακόμη εντοπίζονται κενά εκπαιδευτικών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου