ΤΟΠΙΚΑ

Εισπρακτικές ζητάνε …τα ρέστα από Βολιώτες

εισπρακτικές-ζητάνε-τα-ρέστα-από-βολ-813871

Ζητούν από καταναλωτές με στεγαστικά δάνεια, που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «Γέφυρα», να πληρώσουν την επιδότηση του Κράτους!

Ψυχρολουσία για εκατοντάδες Βολιώτες, και όχι μόνο, δανειολήπτες στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας, οι οποίοι το προηγούμενο χρονικό διάστημα εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «Γέφυρα» για την επιδότηση της δόσης του δανείου τους στο πλαίσιο της στήριξής τους ως ευάλωτων εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού και τις τελευταίες ημέρες έχουν πέσει στα… νύχια εισπρακτικών εταιρειών, που τους ζητούν να καταβάλουν τη δόση του Δημοσίου!

Η καθυστέρηση από πλευράς Δημοσίου να καταθέσει στις τράπεζες το ποσό της επιδότησης που εγκρίθηκε για κάθε δανειολήπτη έχει ως αποτέλεσμα δανειολήπτες να εμφανίζονται ότι έχουν καθυστερήσει την πληρωμή της δόσης τους και να δέχονται τηλεφωνικές οχλήσεις από εισπρακτικές εταιρείες, στις οποίες οι τράπεζες «πασάρουν» τις οφειλές.

Απίστευτο κι όμως αληθινό στην ελληνική πραγματικότητα. Στο τέλος του Οκτωβρίου εξέπνευσε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων δανειοληπτών πρώτης κατοικίας για την ένταξή τους στο πρόγραμμα «Γέφυρα». Το πρόγραμμα προβλέπει επιδότηση της δόσης του στεγαστικού δανείου σε ποσοστό έως και 90% για εννέα μήνες σε δανειολήπτες πρώτης κατοικίας τόσο για «κόκκινα», όσο και για εξυπηρετούμενα δάνεια, με το σκεπτικό της ενίσχυσης των δανειοληπτών, που θεωρούνται ευάλωτη οικονομική ομάδα εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.

Από τις αρχές Νοεμβρίου δανειολήπτες άρχισαν να λαμβάνουν μηνύματα – ανάσα. Μέσω του προσωπικού τους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενημερώθηκαν για την έγκριση της αίτησής τους και άρα την επιδότηση της δόσης του δανείου τους για την πρώτη κατοικία τους στο πλαίσιο του προγράμματος «Γέφυρα».

Μηνύματα από την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Επιδότησης Πληγέντων Κορονοϊού ενημέρωναν τους δανειολήπτες που πληρούν τις προϋποθέσεις για την ταυτότητα οφειλής, το ποσό της δόσης, το ύψος της επιδότησης του δημοσίου και το υπόλοιπο ποσό που θα πρέπει να καταβάλλουν σε συγκεκριμένη ημερομηνία.

Για παράδειγμα, έστω ότι δανειολήπτης πληρώνει δόση στεγαστικού δανείου 226,01 ευρώ και η εγκεκριμένη επιδότηση του δημοσίου ανέρχεται στο 90%. Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο θα καλύψει ποσό 203,41 ευρώ και το ποσό που καλείται να καταβάλει ο δανειολήπτης στην τράπεζα είναι σύμφωνα με την ενημέρωση από την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Επιδότησης Πληγέντων Κορονοϊού 22,60 ευρώ.

Πλήρωσαν το υπόλοιπο της δόσης μέχρι που χτύπησαν οι εισπρακτικές

Δανειολήπτες, που έλαβαν τα εγκριτικά μηνύματα, κλήθηκαν να καταβάλουν σε συγκεκριμένη ημερομηνία το υπόλοιπο ποσό της δόσης τους. Κατέθεσαν λοιπόν το συγκεκριμένο ποσό έχοντας το «κεφάλι τους ήσυχο» ότι η οφειλή τους είναι τακτοποιημένη.

Μέχρι που τις τελευταίες ημέρες άρχισαν να πέφτουν στα «νύχια» εισπρακτικών εταιρειών, οι οποίες, αγνοώντας την ένταξη δανειοληπτών στο πρόγραμμα «Γέφυρα», προσπερνώντας την οικονομική κρίση που βρίσκεται σε έξαρση εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού και κάνοντας χρήση προσωπικών δεδομένων δανειοληπτών που τους εκχωρούν τράπεζες, άρχισαν να ενοχλούν ζητώντας να τακτοποιήσουν την οφειλή τους, να καταβάλουν δηλαδή το ποσό της δόσης τους που αντιστοιχεί στην επιδότηση του Δημοσίου!

Δανειολήπτες πέφτουν από τα… σύννεφα ακούγοντας από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής υπαλλήλους εισπρακτικών εταιρειών να τους μιλούν για οφειλές και να δηλώνουν άγνοια για την επιδότηση του Δημοσίου μέσω του προγράμματος «Γέφυρα».

Καθυστέρησε το Δημόσιο, εγκαλούνται οι δανειολήπτες

Αναστατωμένοι εκατοντάδες Βολιώτες σπεύδουν τις τελευταίες ημέρες στα υποκαταστήματα των τραπεζών από τις οποίες έχουν λάβει στεγαστικό δάνειο ζητώντας εξηγήσεις αφενός για την εκχώρηση προσωπικών στοιχείων σε εισπρακτικές εταιρείες με τις οποίες οι ίδιοι δεν συνεργάζονται, αφετέρου για την παράλογη αξίωση εισπρακτικών να ζητούν από τους ίδιους τα ποσά επιδότησης του Δημοσίου.

Τραπεζικά στελέχη υποκαταστημάτων του Βόλου ενημερώνουν δανειολήπτες ότι έχει καθυστερήσει η καταβολή της επιδότησης των δανείων από πλευράς του Δημοσίου, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται οι ίδιοι ως οφειλέτες και μέσω αυτόματου συστήματος να ενημερώνονται οι εισπρακτικές προκειμένου να… επέμβουν προς… συμμόρφωση των δανειοληπτών.

Τράπεζες μεταθέτουν από μόνες τους την περίοδο επιδότησης!

Μολονότι τα ηλεκτρονικά μηνύματα της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Επιδότησης Πληγέντων Κορονοϊού μιλούν για επιδότηση που τρέχει ήδη από τον Νοέμβριο, τραπεζικά στελέχη καλούν ατύπως τους καταναλωτές να πληρώσουν κανονικά τη δόση του Νοεμβρίου για να μην εμφανίζονται ως οφειλέτες και η έναρξη της επιδότησής τους να ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο! Σε διαφορετική περίπτωση ενημερώνουν ότι θα προσπαθήσουν να «παγώσουν» το ποσό προς καταβολή και να εμφανιστεί ως οφειλή στο τέλος του προγράμματος επιδότησης!

Προτείνουν δεύτερους λογαριασμούς

Εξηγούν ότι το πρόβλημα παρουσιάστηκε επειδή… η διαδικασία για το «Γέφυρα» έγινε μέσω taxis, ενώ επειδή υπάρχει σωρεία διαμαρτυριών δανειοληπτών εξετάζουν ακόμη και το ενδεχόμενο να ανοίξουν δεύτερους λογαριασμούς στους πελάτες τους για την εξυπηρέτηση του δανείου τους προκειμένου να μην… τους ενοχλούν οι εισπρακτικές εταιρείες!

Δανειολήπτες πάντως που πνέουν τα μένεα κατά τραπεζών και εισπρακτικών δεν αποκλείουν προσφυγή εναντίον τους για την τακτική που ακολουθούν και μάλιστα σε μία τόσο κρίσιμη περίοδο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου