ΤΟΠΙΚΑ

Αβεβαιότητα για τη χρηματοδότηση της μελέτης

αβεβαιότητα-για-τη-χρηματοδότηση-της-725484

Θετικά απάντησε το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο έγγραφο του Δημάρχου Βόλου κ. Πάνου Σκοτινιώτη για την ανάγκη να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση σε σχέση με την πορεία της Οριστικής Μελέτης Οδοποιίας «Μελέτη παράκαμψης και εισόδου πόλεως Βόλου (τμήμα Αρχή Ι.Κ. Μπουρμπουλήθρα – Αρχή Α.Κ. Λαρίσης)». Η ενημέρωση θα γίνει σε συνάντηση που πρόκειται άμεσα να προσδιοριστεί, πιθανόν έως το τέλος του μήνα. Ωστόσο, στο απαντητικό έγγραφο του Υπουργείου επισημαίνεται η αβεβαιότητα στο θέμα της χρηματοδότησης της μελέτης, δεδομένου ότι η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας έχει προτείνει την ένταξη της μελέτης στο εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με πίστωση μόλις 100.000 ευρώ για το 2013.

Ειδικότερα, απαντώντας στο από 14.5.13 έγγραφο του κ. Σκοτινιώτη, ο Διευθυντής Μελετών Έργων Οδοποιίας του υπουργείου Θ.Πανουτσόπουλος, παραθέτει αναλυτικά στοιχεία σχετικά με το ιστορικό και την πορεία της μελέτης παράκαμψης και εισόδου της πόλης του Βόλου, στο τμήμα από τη θέση Μπουρμπουλήθρα έως τον κόμβο Λαρίσης, μήκους περίπου 3.500 μέτρων. Όπως μεταξύ άλλων αναφέρεται, η αμοιβή της μελέτης σύμφωνα με την από 11.10.2011 Σύμβαση είναι 910.212,30 ευρώ και χρηματοδοτείται από πιστώσεις της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Με ξεχωριστή σύμβαση, η ανάθεση της οποίας είναι σε εκκρεμότητα λόγω του προβλήματος χρηματοδότησης, προβλέπεται η εκπόνηση μελέτης εκτέλεσης των απαραίτητων γεωτεχνικών εργασιών – ερευνών.

Το Υπουργείο ζήτησε με δυο ξεχωριστά έγγραφα (τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο του 2013) από το Περιφερειακό τμήμα Ανάπτυξης Περιφέρειας Θεσσαλίας ενημέρωση για τη χρηματοδότηση της εν εξελίξει μελέτης, όπως και της μελέτης εκτέλεσης των απαραίτητων γεωτεχνικών εργασιών – ερευνών. Η Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας απάντησε τελικώς ότι έχει προτείνει την ένταξη της μελέτης στο εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2013, με προϋπολογισμό 1.702.967,23 ευρώ και πίστωση 100.000 ευρώ. Έπειτα από τα παραπάνω, στο απαντητικό έγγραφο του Υπουργείου προς το Δήμο Βόλου σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι «η αβεβαιότητα περί την χρηματοδότηση των μελετών προδήλως δημιουργεί προβλήματα τόσο για την εξέλιξη της μελέτης όσο και για την ανάθεση με άλλη σύμβαση, της μελέτης εκτέλεσης των γεωτεχνικών εργασιών-ερευνών». Επισημαίνεται, πάντως, ότι τα αρμόδια στελέχη του Υπουργείου είναι στη διάθεση του Δήμου Βόλου για πληρέστερη ενημέρωση επί των τεχνικών ζητημάτων της μελέτης, σε συνάντηση που θα οριστεί κατόπιν συνεννόησης των δυο πλευρών.

Σε δήλωσή του ο κ. Σκοτινιώτης επισημαίνει ότι, μετά και από την ενημέρωση του Υπουργείου, προκαλείται εύλογα ανησυχία για την πορεία της μελέτης. Είναι απόλυτη ανάγκη να διασφαλιστεί άμεσα η απρόσκοπτη χρηματοδότηση όλων των απαραίτητων μελετών, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα νευραλγικό τμήμα του Περιφερειακού, η κατασκευή του οποίου θα ανακουφίσει σημαντικά την κυκλοφορία της πόλης.

Εξάλλου, στο αναλυτικό απαντητικό έγγραφο του Υπουργείου σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος που έχει μεσολαβήσει (14 περίπου έτη) από την έγκριση της Προμελέτης Οδοποιϊας και την αστικοποίηση μέρους της περιοχής διέλευσης του άξονα της Παράκαμψης, θεωρείται αναγκαία η επανεξέταση του εγκεκριμένου κυκλοφοριακού σχεδιασμού όσον αφορά:

– Την εφαρμογή της τυπικής διατομής δυο λωρίδων κυκλοφορίας πλ. 3,25 μ. ανά κατεύθυνση με κεντρική νησίδα (γ4νσ) για το τμήμα από την αρχή του υπό μελέτη οδικού τμήματος έως την περιοχή του προβλεπόμενου Ι/Κ Διμηνίου, ενώ από τον Ι/Κ Διμηνίου έως τον Α/Κ Λάρισας προτείνεται να εφαρμοσθεί η διατομή δυο λωρίδων κυκλοφορίας πλ. 3,50μ. ανά κατεύθυνση με κεντρική νησίδα που αντιστοιχεί στη διατομή του κατασκευασμένου τμήματος του Α/Κ Λάρισας (β4νσ). Η εφαρμογή της διατομής γ4νσ για το αρχικό τμήμα, κρίνεται δόκιμη, αφού το τμήμα αυτό γειτνιάζει με το ρυμοτομικό σχέδιο του Βόλου και στην ευρύτερη περιοχή παρουσιάζονται τάσεις αστικοποίησης και δόμησης (αντίστοιχα εξάλλου προβλεπόταν και από την εγκεκριμένη προμελέτη για το τμήμα έως και την ΕΕΛ).

– Τη λοξή μετατόπιση του άξονα της εγκεκριμένης Προμελέτης οδοποιϊας, από την ΧΘ 4+234, με κατεύθυνση βορειοδυτική, και σε απόσταση 10 έως 15 μ. από τον άξονα της Προμελέτης με κατάληψη ενός μικρού τμήματος (που αποτελείται κυρίως από προκήπια), του χώρου της ΕΕΛ μεταβλητού πλάτους, με μέγιστη τιμή 2,49 μ. προκειμένου να υπάρξουν οι απαιτούμενες ζώνες και διάδρομοι εξυπηρέτησης τόσο για την αρτηρία όσο και για την Σ/Γ προς το Πορθμείο Βόλου.

– Τη μετατροπή του τρισκελούς Ι/Κ Μπουρμπουλήθρας σε τετρασκελή καθόσον το σχέδιο επέκτασης (master plan) του λιμένα Βόλου, χωροθετεί τη βασική πύλη εισόδου και εξόδου προς το νέο Λιμένα στον υφιστάμενο Ι//Κ Μπουρμπουλήθρας.

– Την αναθεώρηση της θέσης του προβλεπόμενου από την εγκεκριμένη προμελέτη κόμβου Διμηνίου (Χ.Θ 6+243), ο οποίος αναπτύσσεται εν μέρει εντός του σχεδίου του οικισμού, και απαιτούνται εκτεταμένες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή του και απ’ αυτή την άποψη εκτιμάται ότι θα είναι αρκετά δύσκολο να υλοποιηθεί τελικά. Η νέα θέση του κόμβου εκτιμάται ότι θα είναι περί την Χ.Θ 6+280.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου