ΤΟΠΙΚΑ

Υποβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής

υποβάθμιση-του-μαθήματος-της-πληροφο-690941

Υποβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής μέσα από τις αλλαγές στο νέο Λύκειο, βλέπει το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Μάλιστα το τμήμα εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για τη διαφαινόμενη υποβάθμιση του μαθήματος της πληροφορικής ιδίως στην «ψηφιακή εποχή» που ζούμε σήμερα.

Σύμφωνα με το σχέδιο Νόμου, το μάθημα της Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο είναι μάθημα επιλογής στην Α’ Λυκείου και μάθημα γενικής παιδείας στις τάξεις Β’ και Γ’ Λυκείου. Στη Γ’ Λυκείου το μάθημα δεν περιλαμβάνεται καν στα μαθήματα γενικής παιδείας των ενδοσχολικών γραπτών απολυτηρίων εξετάσεων, ενώ το πανελλαδικά (από το 2000) εξεταζόμενο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον – ΑΕΠΠ» καταργείται.

«Η κατάργηση του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος συνεπάγεται άμεσα την υποβάθμιση του γνωστικού υπόβαθρου των υποψήφιων, όχι μόνο για τα Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ με αντικείμενο την Πληροφορική, αλλά και για Τμήματα για τα οποία η αλγοριθμική σκέψη και τα στοιχεία προγραμματισμού είναι ιδιαίτερα σημαντικό εφόδιο, όπως για παράδειγμα στα περισσότερα Πολυτεχνικά Τμήματα, σε Τμήματα Μαθηματικών, σε Τμήματα Φυσικής κ.λπ. Το υπάρχον εξεταστικό σύστημα ήδη επέτρεπε την εισαγωγή στο Τμήμα μας τόσο υποψηφίων που είχαν εξεταστεί στο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», όσο και υποψηφίων που είχαν επιλέξει άλλα μαθήματα. Η διαφορά γνωστικού υποβάθρου στις δύο κατηγορίες φοιτητών ήταν παραπάνω από εμφανής. Το προτεινόμενο νέο σύστημα εξισώνει προς το χειρότερο το υπόβαθρο των φοιτητών, στο δικό μας και σε συγγενή Τμήματα, χωρίς να τους δίνεται καν η δυνατότητα επιλογής», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Π.Θ..

Οπως καταγγέλλουν στελέχη του τμήματος, στο σχέδιο νόμου, μολονότι υπάρχει πρόβλεψη για τους υποψηφίους των Παιδαγωγικών Τμημάτων, οι οποίοι εξετάζονται σε δύο διαφορετικά μαθήματα από τους υπόλοιπους υποψηφίους της Ομάδας Προσανατολισμού των Οικονομικών – Πολιτικών – Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών, καθώς και για τους υποψηφίους των Επιστημών Υγείας οι οποίοι εξετάζονται στη Βιολογία αντί των Μαθηματικών, δεν υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη για τους υποψηφίους των Τμημάτων με αντικείμενο την Πληροφορική, τις Ψηφιακές Τεχνολογίες, την Επιστήμη του Μηχανικού Υπολογιστών, την Επιστήμη του Ηλεκτρονικού Μηχανικού και την Επιστήμη του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού.

«Στην “Ψηφιακή Εποχή” η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων στην πληροφορική καθιστά πιο εύκολη την καθημερινότητα των πολιτών τόσο σε ατομικό, όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Επιπλέον, σε σχέση με άλλες θετικές επιστήμες η Πληροφορική έχει το πλεονέκτημα του εύκολου, άμεσου και φθηνού πειραματισμού. Συνεπώς μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της συγκροτημένης και κριτικής σκέψης των μαθητών και της κατανόησης σχέσεων αιτίου – αποτελέσματος. Τέλος, σε συλλογικό επίπεδο, η αναβάθμιση της Πληροφορικής είναι βέβαιο ότι θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη της χώρας – ζητούμενο για την αναστροφή του αρνητικού κλίματος που επικρατεί», αναφέρεται στην ανακοίνωση του τμήματος και τονίζεται η ανάγκη αναβάθμισης του μαθήματος της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με ισχυρή εργαστηριακή παρουσία και εξελιγμένο περιεχόμενο στο Λύκειο και προσθήκη του στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή σε αντίστοιχα Τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου