ΤΟΠΙΚΑ

Παράνομη, όχι καταχρηστική

παράνομη-όχι-καταχρηστική-851206

Απόφαση για το μέλλον της απεργιακής κινητοποίησης των τελωνειακών λαμβάνει η γενική συνέλευση του κλάδου μετά και τη συνάντηση της Ομοσπονδίας με τον υφυπουργό Οικονομικών. Ο επικεφαλής των τελωνειακών μίλησε για «κάτι νεώτερο» που πρέπει να εκτιμηθεί, ενώ εκκρεμεί και η δικαστική απόφαση σήμερα για το αν η απεργία των τελωνειακών είναι παράνομη και καταχρηστική.
Η συνάντηση της Ομοσπονδίας με τον υφυπουργό Οικονομίας Αντώνη Μπέζα ολοκληρώθηκε στις 6 το απόγευμα.
Ο κ. Μπέζας μεταξύ άλλων τους διαβεβαίωσε ότι δεν θα θιγούν τα επιδόματά τους, κάτι που θα καθίσταται σαφές στις υπουργικές αποφάσεις που θα εκδοθούν με την εφαρμογή του νέου φορολογικού νόμου.
Από την πλευρά των τελωνειακών ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας δήλωσε μετά την συνάντηση: «ακούσαμε κάτι νεώτερο που πρέπει να εκτιμηθεί στο γενικό συμβούλιο».
Το συμβούλιο των τελωνειακών θα πραγματοποιηθεί μετά την έκδοση της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου, όπου από τις 6:30 το απόγευμα συζητείται η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε το ΥΠΟΙΟ κατά των τελωνειακών. Να σημειωθεί ότι η συζήτηση θα ξεκινούσε το μεσημέρι, αλλά διακόπηκε μετά από αίτημα αναβολής που υπέβαλε η Ομοσπονδία των Τελωνειακών, το οποίο όμως δεν έγινε δεκτό από το δικαστήριο.
Στην αίτηση το υπουργείο αναφέρει ότι η απεργία είναι παράνομη, καθώς η προκήρυξή της έγινε από αναρμόδιο όργανο και καταχρηστική, διότι προκαλεί μεγάλη ζημιά στο κοινωνικό σύνολο.

Αναφέρεται επίσης ότι η απεργιακή κινητοποίηση είναι προσχηματική, διότι δεν θίγονται τα συμφέροντα των τελωνειακών από τα μέτρα του υπουργείου Οικονομίας.
Την πρόθεση της κυβέρνησης να προσφύγει στην δικαιοσύνη ανακοίνωσε νωρίς το μεσημέρι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κίνηση που δεδομένης της επικείμενης συνάντησης των τελωνειακών με τον Αντ. Μπέζα θεωρήθηκε ότι δυναμιτίζει το κλίμα.
Με το σταγονόμετρο
«Η πλειοψηφία των βενζινοπωλών βρίσκεται σε απελπισία» δηλώνει η Ομοσπονδία τους, αφού τα λειτουργικά έξοδα των πρατηρίων τρέχουν παρά το γεγονός ότι λόγω έλλειψης καυσίμων δεν υπάρχουν έσοδα. Πιέζουν την κυβέρνηση για εξεύρεση λύσης και αποποιούνται των ευθυνών για την αύξηση της τιμής βενζίνης.
Όπως σημειώνουν «τις μέρες αυτές σημειώνεται μια αύξηση των τιμών διυλιστηρίων παρά το ότι δεν έχουν εκροή καυσίμων για την εγχώρια αγορά. Θεωρούμε τουλάχιστον άτοπο να αυξάνουν τις τιμές σε τέτοιες περιπτώσεις. Αυτό είναι και μια απάντηση στις κατά καιρούς συκοφαντίες περί αισχροκέρδειας από πλευράς πρατηριούχων».
Με το σταγονόμετρο προμηθεύονται οι οδηγοί την αμόλυβδη, καθώς τα ελάχιστα πρατήρια που παραμένουν ανοιχτά έβαλαν όριο 20 ευρώ ανά πελάτη, προκειμένου να εξυπηρετηθεί περισσότερος κόσμος.
Οι ουρές των ΙΧ έξω από τα βενζινάδικα προκαλούν όχι μόνο εκνευρισμό και μικροεπεισόδια, αλλά και μποτιλιάρισμα, με αποτέλεσμα η Τροχαία να βρίσκεται επί ποδός προκειμένου να ρυθμίσει την κίνηση των οχημάτων.
Και αυτή τη φορά, πάντως, δεν έλειψαν τα κρούσματα αισχροκέρδειας, αφού ορισμένοι πρατηριούχοι έφθασαν στο σημείο να πωλούν την απλή αμόλυβδη ώς και 1,26 ευρώ, από 1,12 που πουλούσαν την Τρίτη.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών, περίπου το 20% των πρατηρίων στην Αττική είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τους οδηγούς, ενώ δεν αποκλείεται μέχρι το απόγευμα της Πέμπτης η αγορά στο Λεκανοπέδιο να έχει «στεγνώσει». Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες, τα ελάχιστα πρατήρια που λειτουργούν στην Αττική είναι όλα της ίδιας εταιρείας.
Ανάλογη εικόνα καταγράφεται και στη Θεσσαλονίκη, όπου το 80% των πρατηρίων έχουν κλείσει. Ειδικότερα, με «κουπόνι» διανέμεται πλέον η αμόλυβδη βενζίνη στα περισσότερα πρατήρια υγρών καυσίμων στη Θεσσαλονίκη.
Οι βενζινοπώλες, στην προσπάθειά τους να εξυπηρετήσουν περισσότερους πελάτες, πουλούν αμόλυβδη βενζίνη αξίας μέχρι 20 ευρώ, ενώ ουρές αυτοκινήτων έχουν σχηματιστεί από νωρίς το πρωί στα πρατήρια που λειτουργούν στο κέντρο της πόλης και στις δυτικές περιοχές.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου