ΤΟΠΙΚΑ

Η γραφειοκρατία καθηλώνει τα υδροπλάνα!

η-γραφειοκρατία-καθηλώνει-τα-υδροπλά-851206

Απότομη «προσγείωση» για την ArGo airways, την εταιρία που με έδρα το Βόλο επένδυσε εκατομμύρια ευρώ για τη σύνδεση σε πρώτη φάση Β. Σποράδων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης με υδροπλάνα.
Στο…παρά πέντε, πριν το πρώτο υδροπλάνο της εταιρίας, το οποίο σταθμεύει ενάμισι μήνα τώρα στο αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, εγκαινιάσει τη γραμμή προς Σποράδες και Θεσσαλονίκη, νέες απαιτήσεις προβάλλει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Δηλώνοντας απόγνωση για την ατελείωτη γραφειοκρατία, με την οποία «παλεύουν» περισσότερο από τρία χρόνια οι επενδυτές, απευθύνθηκαν σε τοπικούς παράγοντες, ζητώντας τη συνδρομή τους.
Η αντινομάρχης Μεταφορών Εύη Αδαμάκη προανήγγειλε τη σύσκεψη του ερχόμενου Σαββάτου, στις 12 το μεσημέρι, στο γραφείο του νομάρχη, στην οποία έχουν προσκληθεί βουλευτές του νομού, οι δήμαρχοι των νησιών και ο δήμαρχος Βόλου σχετικά με τα «εμπόδια» που δημιουργεί το ΥΕΝ στην αδειοδότηση των υδροπλάνων.
Σύμφωνα με την αντινομάρχη, ενώ μέχρι σήμερα οι επενδυτές κινούνται για την έκδοση πλήθους αδειών με βάση συγκεκριμένο πλάνο που τους είχε δοθεί από το υπουργείο, τις τελευταίες ημέρες και μετά την αλλαγή του διευθυντή της Λιμενικής Αστυνομίας του ΥΕΝ καινούργια υπουργική απόφαση βγήκε από τα συρτάρια…
Την ώρα που η δαιδαλώδης διαδικασία των αδειοδοτήσεων φαινόταν ότι είχε ολοκληρωθεί, το ΥΕΝ βασιζόμενο σε υπουργική απόφαση ζήτησε από την εταιρία να προχωρήσει στην εξασφάλιση επτά Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για ισάριθμα υδατοδρόμια που θα λειτουργήσουν στη Μαγνησία: ένα στο Βόλο, ένα στη Σκιάθο, τρία στη Σκόπελο και δύο στην Αλόννησο. Στην καλύτερη των περιπτώσεων εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον πέντε μήνες ακόμη για τη σύνταξή τους, τη γνωμοδότηση και την τελική έγκρισή των ΜΠΕ από το αρμόδιο υπουργείο.
«Οι εξέδρες είναι έτοιμες, αλλά δεν έχουν τοποθετηθεί, κάτι που θα μπορούσε να γίνει σε δέκα περίπου ημέρες. Ενώ η εταιρία έφτασε στο δια ταύτα, λίγο πριν «πιει νερό», η Λιμενική Αστυνομία του ΥΕΝ προβάλλει νέες απαιτήσεις. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες μετόχου της εταιρίας οι μελέτες που ζητήθηκαν για τα υδατοδρόμια δεν έχουν ζητηθεί από άλλες εταιρείες που δραστηριοποιήθηκαν στο χώρο», δήλωσε η κ. Αδαμάκη.
Τα γραφειοκρατικά εμπόδια στα οποία συνεχίζει να σκοντάφτει το επιχειρηματικό σχέδιο θα συζητηθούν στη μεθαυριανή σύσκεψη στη Νομαρχία.
Όλα αυτά συμβαίνουν, ενώ το πρώτο υδροπλάνο της ArGo airways περιμένει σε κατάσταση ετοιμότητας για την πρώτη πτήση. Το υδροπλάνο σταθμεύει από τις αρχές Οκτωβρίου στο αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου.
Το κόστος ολικής ανακατασκευής του υδροπλάνου, εννέα θέσεων στην καμπίνα επιβατών, ανήλθε στο ποσό του 1.850.000 ευρώ. Νέος κινητήρας, νέος έλικας και πλωτήρας, καινούργια και σύγχρονα όργανα στην καμπίνα πιλότου, πλήρης ανακαίνιση εσωτερικά και εξωτερικά του υδροπλάνου, είναι οι πολύμηνες εργασίες που ολοκληρώθηκαν στην Ελβετία, όπου το υδροπλάνο πέρασε από επιθεώρηση τον περασμένο Σεπτέμβριο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου