ΤΟΠΙΚΑ

Ο Ταχυδρόμος χτυπάει πάντα … 2 φορές

ο-ταχυδρόμος-χτυπάει-πάντα-2-φορές-851206

Χάνουν το δάσος
Χαμός έγινε χθες στο ΙΚΑ αλλά και σε όλη την πόλη με το αποκλειστικό δημοσίευμα του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ για την απάτη με τα ορθοπαιδικά υλικά.
Υπάλληλοι και στελέχη του ΙΚΑ ήταν ιδιαίτερα προβληματισμένοι. Εκτός από ορισμένους που κοιτούσαν το δέντρο και έχασαν το δάσος… Όπερ έψαχναν να μάθουν από πού διέρρευσε το θέμα. Λες και αυτό είναι το ζήτημα. Μα είναι δυνατόν να βλέπουν τόσο κοντά… όταν η ουσία είναι η κομπίνα που στήθηκε και από την οποία το ΙΚΑ ζημιώθηκε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ;
Έλεος…
Β.Κ

Στον αέρα
Ανήσυχος όσο ποτέ γύρισε από την Αθήνα ο γραμματέας της Τ.Ο ΠΑΣΟΚ Νέας Ιωνίας Θανάσης Ακρίβος μετά τη συνάντηση που είχε με τη διοίκηση του ΟΣΕ. Ούτε λίγο ούτε πολύ όλος ο προγραμματισμός ειδικά για τη Νέα Ιωνία είναι στον αέρα… Τις επόμενες μέρες μάλιστα η οργάνωση του ΠΑΣΟΚ θα ενημερώσει τους τοπικούς θεσμικούς παράγοντες για το θέμα, διότι δεν είναι δυνατόν σημαντικά έργα να παραπέμπονται στις καλένδες αφενός και αφετέρου δεν επιθυμεί να κατηγορηθεί για κομματική εκμετάλλευση. Αυτό που προέχει είναι να πιεστεί ο ΟΣΕ να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις του. “Συν Αθηνά και χείρα κίνει..” και από αύριο τα νεότερα.
Β.Κ

Συνεχίζεται
ο αγώνας
Η Κατερίνα Γκουλιώνη είχε συμμετάσχει ενεργά στις εκστρατείες της Διεθνούς Αμνηστίας, συλλέγοντας υπογραφές από τις κρατούμενες στη Θήβα για διεθνείς εκκλήσεις της οργάνωσης. Είχε μάλιστα ενημερώσει το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας στις 17 Μαρτίου 2009 ότι πρόσφατα αφαιρέθηκε από το κελί της έντυπο υλικό της οργάνωσης, καθώς και άλλα έγγραφα σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα και ό,τι άλλο υλικό δεν της παραδόθηκε ποτέ.
Η Διεθνής Αμνηστία με χθεσινή της παρέμβαση απευθύνει έκκληση στις ελληνικές Αρχές να διεξαγάγουν πλήρη, γρήγορη, ανεξάρτητη και αμερόληπτη έρευνα σχετικά με το θάνατο της Κατερίνας Γκουλιώνη και τις καταγγελίες που είχε υποβάλει για τη μεταχείριση των φυλακισμένων γυναικών. Και ο αγώνας συνεχίζεται…
Β.Κ

Θα απαντήσετε,
κ. Διευθυντά;
Η αρμόδια επιτροπή, η οποία αποτελείται από το Δήμαρχο Μουρεσίου, εκπρόσωπο του Λιμεναρχείου και εκπρόσωπο της Κτηματικής Υπηρεσίας, από τριετίας έχει αποφασίσει για την επαναοριοθέτηση των ορίων παραλίας και αιγιαλού στα παράλια του Δήμου Μουρεσίου. Σ΄ όλες τις παραλίες η επαναχάραξη των ορίων προχώρησε. Στη Νταμούχαρη όλως παραδόξως δεν έγινε τίποτα, παρά τη δεσμευτική σχετική απόφαση της αρμόδιας επιτροπής. Μήπως ο κ. Διευθυντής της Κτηματικής Υπηρεσίας, ονόματι Ευθυμίου, αν δεν με απατά η μνήμη μου, μπορεί να μας απαντήσει, γιατί εξαιρείται των αποφάσεων η παραλία της Νταμούχαρης; Υπάρχει μήπως κάποιος… απόκρημνος βράχος που εμποδίζει την εφαρμογή των αποφάσεων;
Τ.Ν. (νέος συνεργάτης)

Εντυπώσεις
και ουσία
Βέβαια η προσπάθεια που ξεκίνησε η Νομαρχία με την κωδική ονομασία της επιχείρησης «Ελεύθερες Παραλίες» αναμφίβολα κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Μήπως όμως νομίζουν οι ιθύνοντες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας ότι αυθαίρετες περιφράξεις και κτίσματα υπάρχουν μόνο εκεί που είναι δυνατή η πρόσβαση με τα πόδια ή και με αυτοκίνητο; Δύο χρόνια που εφαρμόζουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα έκανε κανείς τους τον κόπο να μπει σε ένα σκάφος και να κάνει τον περίπλου της ακτογραμμής της Μαγνησίας για να καταγράψει το όργιο αυθαιρεσίας κάποιων ισχυρών; Νομίζουμε ότι προς το παρόν περιορίζονται στις εντυπώσεις. Η ουσία ίσως κάνει τζιζ! Ελπίζουμε να βρουν τα κουράγια για κάτι πιο ουσιαστικό.
Ν.Τ (παλιός συνεργάτης)

Ορθοπαιδική
ή ορθοπεδική;
Μετά από τηλεφωνήματα αναγνωστών και με αφορμή την αποκάλυψη του σκανδάλου με τα ορθοπαιδικά υλικά στο ΙΚΑ Βόλου και Νέας Ιωνίας, παραθέτουμε την παρακάτω εξήγηση σχετικά με το πώς είναι σωστή η αναγραφή του όρου ορθοπαιδική. Με «αι» η με «ε»;
Η Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας (ΕΕΧΟΤ), πρωτοστάτησε για την αναγραφή με “αι” και τελικά την επισημοποίησε. Μετά από εισηγήσεις Καθηγητών Ορθοπαιδικής ελληνικών Πανεπιστημίων και ύστερα από μακρές συζητήσεις, ζητήθηκε η γνώμη τριών Καθηγητών Γλωσσολογίας των Πανεπιστημίων Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Οι δύο εξ αυτών ετάχθησαν υπέρ της γραφής με “αι”, ενώ ο τρίτος ήταν ουδέτερος. Έτσι, στη Γενική Συνέλευση της 9 Οκτωβρίου 1997 αποφασίσθηκε η Ειδικότητα να αναγράφεται με “αι” σύμφωνα με την ελληνικής προελεύσεως αρχική γραφή του Ν. Andry, καθηγητή ορθοπαιδικής στο Πανεπιστήμιο του Παρισιού τον 18ο αιώνα, ο οποίος και πρώτος χρησιμοποίησε τον συγκεκριμένο όρο με βάση τα αρχαία ελληνικά «ορθόν» και «παιδίον».
«Τ»

Κοινή πολιτική
Εντυπωσιακή η σύμπτωση απόψεων χθες στη συνεδρίαση της ΟΚΕ μεταξύ ΝΑΜ και Επιμελητηρίου. Ο νομάρχης και ο κ. Σπηλιόπουλος είχαν πλήρη ταύτιση στο ζήτημα της προσέλκυσης και αξιολόγησης επενδυτών. Αποτέλεσμα, η ομόφωνη απόφαση για τη σύσταση ενός ευέλικτου ολιγομελούς φορέα, με τη συμμετοχή της ΝΑΜ, του Επιμελητηρίου και της ΤΕΔΚ. Ο φορέας θα δραστηριοποιείται για την προσέγγιση και αξιολόγηση των επενδύσεων στην περιοχή και όπως ελέχθη, θα έχει στα χέρια του μελέτη φέρουσας ικανότητας για τουριστικές επενδύσεις στο Νομό. Η συμφωνία Παπατόλια-Σπηλιόπουλου για κοινή πολιτική στις επενδύσεις, μόνο ως θετική μπορεί να κριθεί.
Β.Σ.

Καλύτερα Πουρί – «Κεραμίδα»
Οχι μπηχτή, αλλά «ανοιχτή» πέταξε ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Μαγνησίας στον Νομάρχη σχετικά με το δρόμο Πουρίου-Κεραμιδίου. Ο κ. Αναγνώστου είπε χαρακτηριστικά πως «εάν χαθεί το 1εκ. ευρώ, υπεύθυνος θα είναι ο Νομάρχης». Άντε να δούμε τώρα, όταν θα ενημερωθεί ο Νομάρχης για τη φράση αυτή, τι είδους ανακοίνωση θα βγάλει. Ή μήπως θα οργανώσει συνέντευξη Τύπου; Το θέμα όμως είναι να γίνει ο δρόμος και να εξυπηρετηθούν κι οι κάτοικοι κι όχι να «φαγώνονται» οι φορείς…
Δ.Π

Για το πάρκινγκ
Χωρίς πολεοδομική άδεια και χωρίς επίβλεψη συνεχίζονται τα έργα στο πάρκινγκ της οδού Φιλελλήνων παρά την κείμενη νομοθεσία. Κι αυτό γίνεται για πάρα πολύ καιρό και κανένας δεν έχει επέμβει για να τηρηθούν τα νόμιμα, ούτε κι έχει ακούσει τον κόσμο που μένει εκεί γύρω, ο οποίος διαμαρτύρεται για την χρόνια αυτή κατάσταση. Ας γίνει επιτέλους κάτι με αυτό το πάρκινγκ, γιατί στο τέλος όχι μόνο πάνω στα πεζοδρόμια θα παρκάρουμε, αλλά πάνω στα σπίτια μας!
Δ.Π

Για την 25η Μαρτίου
Αλλη μια παρέλαση θα γίνει σήμερα από τους μαθητές των σχολείων, τους Συλλόγους και τα σώματα ασφαλείας για να εορταστεί η επανάσταση του 1821. Πόσοι όμως είναι αυτοί που ξέρουν τι πραγματικά έγινε στις 25 Μαρτίου του 1821; Κάποιοι μαθητές δημοτικού σε κάποιο χωριό του Πηλίου, πριν από λίγα χρόνια είχαν απαντήσει πως εκείνη την ημέρα είχε παίξει ο Ολυμπιακός κόντρα στον Παναθηναϊκό… Αυτή και μόνο η απάντηση ίσως προβληματίσει μερικούς και κατανοήσουν το διογκωμένο πρόβλημα της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Δ.Π

Εξω από τα ρούχα τους…
…Εχουν βγει στο Δήμο Αλμυρού με όσα αναφέρονται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο. Μάλιστα σε κάποιο σημείο των προτάσεων αναφέρεται πως πρόκειται για δήμο χαμηλού μορφωτικού επιπέδου, με αποτέλεσμα όλοι οι φορείς στον Αλμυρό να έχουν εξαγριωθεί. Και με το δίκιο τους οι άνθρωποι, διότι θα θέλαμε πραγματικά οι συντάξαντες τις τελικές προτάσεις να μας αναλύσουν το σκεπτικό τους. Ίσως και εμείς να είμαστε σε εκείνη τη μερίδα των Αλμυριωτών με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο και δεν φτάνει το μυαλό μας να καταλάβει «τι θέλει να πει ο ποιητής»!!
Διότι δεν νομίζω να σταματάει η μόρφωση στα όρια των Μικροθηβών και από εκεί και κάτω να έχει απαγορευτικό ούτε και τα σχολεία να τα έχουν στο Δήμο για μόστρα!
Α.Φ.

Επιμένει
Ο λόγος για το Δήμαρχο Αγριάς κ. Θωμά Παπαευθυμίου, ο οποίος επιμένει πως πρέπει να αυξηθεί ο συντελεστής δόμησης, αλλά και να γίνει τροποποίηση των περιοριστικών όρων που βάζει και για την Αγριά το Προεδρικό διάταγμα του Πηλίου…Είναι γνωστή η αντίθεση του Δημάρχου στα συγκεκριμένα ζητήματα και από ό,τι φαίνεται δεν σκοπεύει να κάνει πίσω, καθώς όπως μας είπε εν μέσω ηχητικής υπόκρουσης κακαρισμάτων: «Μην ακούς τον κόκορα, είμαστε μια ραγδαία αναπτυσσόμενη περιοχή αλλά πάνω από όλα αστική».
Και ποιος είπε ότι στις αστικές περιοχές δεν λαλούν κοκόρια;
Α.Φ.

Νεοφιλελεύθερος
Σαν νεοφιλελεύθερος μου φάνηκε στα προχθεσινά εγκαίνια του νέου χώρου στάθμευσης στα ΚΤΕΛ ο Γ.Γ. της Περιφέρειας Θεσσαλίας Φ. Γκούπας, που υπεραμύνθηκε των ΣΔΙΤ, γιατί οι ιδιώτες -όπως είπε- τέτοια έργα τα κάνουν καλύτερα και γρηγορότερα. Αντίθετα ο Αντιπρόεδρος της Βουλής Γ. Σούρλας, που ήταν παρών στα εγκαίνια, ήταν πιο επιφυλακτικός και μίλησε για ισορροπημένες σχέσεις ανάμεσα στους ΟΤΑ και τον ιδιωτικό τομέα…
Α.Τ.

Ζήτησε
πληρότητα
Για πληρότητα της πόλης σε πάρκινγκ ευχήθηκε στο Δήμαρχο Βόλου στα προχθεσινά εγκαίνια του Σταθμού Αυτοκινήτων Βόλου ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος. Μέσω ΣΔΙΤ ή μέσω της παραχώρησης με αυτοχρηματοδότηση, δεν το διευκρίνισε. Δεν ξέρω τι λένε τα Παιδιά της Παρέμβασης Πολιτών επ ΄ αυτού, που έχουν ταχθεί υπέρ της δημιουργίας χώρων πρασίνου…
Α.Τ.

Φεύγουν – μένουν
Οι Βούλγαροι επαίτες απομακρύνθηκαν, τα έργα διαμόρφωσης ξεκίνησαν, τα αδέσποτα ωστόσο μένουν. Στην Πλατεία Τελωνείου φυσικά…
Α.Τ.

Οι προμήθειες
Συνέχεια στο χθεσινό μας σχόλιο για τις δαπάνες σε συγκεκριμένους κωδικούς, έτσι όπως αυτοί προκύπτουν από το Τμήμα Προμηθειών του Δήμου Βόλου, που αποδεικνύουν περιστολή των δαπανών. Λέγαμε χθες ότι το 2008 ο κωδικός θέρμανσης για τις Υπηρεσίες Καθαριότητας του Δήμου ήταν 8.000 ευρώ, όταν πριν από δύο χρόνια ο αντίστοιχος κωδικός ήταν 26.000 ευρώ.
Πρωί – πρωί λοιπόν χτυπά το τηλέφωνο από το Βαγγέλη Καπούλα, που θεώρησε τον εαυτό του θιγμένο, αν και πριν από δύο χρόνια, στα τέλη του 2006, άλλος ήταν Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, ο Βασίλης Παπαδρόσος.
Σύμφωνα με στοιχεία του πρώην Αντιδημάρχου Βόλου, το 2008 ο συγκεκριμένος κωδικός πιστώθηκε με 6.425 ευρώ, ποσό που οφείλεται, όπως μας είπε, στην πτώση της τιμής και στη χρήση του φυσικού αερίου στο αμαξοστάσιο από τις αρχές Οκτωβρίου. Ο ίδιος κωδικός το 2007 ήταν 15.702 ευρώ, το 2005 ο αντίστοιχος κωδικός ήταν 16.478 ευρώ , ενώ το 2006 ήταν, όπως λέει ο κ. Καπούλας, 45.000 ευρώ, αλλά είχε συμπεριλάβει τη θέρμανση όλου του Δήμου, επειδή είχαν εξαντληθεί οι κωδικοί στις υπηρεσίες του Δήμου.
Η κινητικότητα και ευαισθησία Καπούλα έχει φυσικά την εξήγησή της. Θεωρεί ότι του ρίχνει κτυπήματα κάτω από τη μέση ο διάδοχός του Χρ. Τσαμπρινός.
Το σχόλιο πάντως ήταν από υπηρεσιακά στελέχη του Δήμου και επειδή ό,τι γράφει δεν ξεγράφει στην υπηρεσία, μάλλον θα έχουμε συνέχεια…
Α.Τ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου