ΤΟΠΙΚΑ

Δεν συμφωνεί με τη μελέτη η κατασκευή

δεν-συμφωνεί-με-τη-μελέτη-η-κατασκευή-851206

Βγήκαν μαχαίρια προχθές το βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου για μία παλιά ιστορία που ταλαιπωρεί την πόλη του Βόλου εδώ και τρία τουλάχιστον χρόνια. Ο λόγος για τον τρόπο παραχώρησης και κατασκευής του χώρου στάθμευσης της ΓΕΚ στην οδό Ογλ. Ένας χώρος που δημιουργήθηκε με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, με το Δήμο να παραχωρεί τη δημοτική έκταση και τη μεγάλη τεχνική εταιρία κατασκευών ΓΕΚ να αναλαμβάνει την κατασκευή και εκμετάλλευση για 25 + 25 χρόνια του χώρου στάθμευσης, με το Δήμο να εισπράττει το 3,5 % των ετήσιων εσόδων του γκαράζ. Ανταλλάγματα που θεωρήθηκαν πενιχρά από την πρώην μείζονα μειοψηφία και σημερινή Δημοτική Αρχή, που συχνά – πυκνά δια στόματος του ίδιου του Δημάρχου έχει χαρακτηρίσει τη συγκεκριμένη σύμβαση «λεόντειο», καθώς διατείνεται ότι ο Δήμος κάθε χρόνο εισπράττει μόλις 17.000 ευρώ.
Χθες το θέμα μετά από ένα χρόνο επανήλθε και πάλι στην επικαιρότητα, με αφορμή την εισαγωγή στο προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο του αιτήματος της εταιρίας να πάρει πίσω την εγγυητική επιστολή τραπέζης, που κατέθεσε όταν πήρε το έργο κατασκευής. Η εγγυητική είναι ύψους 220.000 ευρώ, αλλά όπως αποκάλυψε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γ. Στάμος που εισηγήθηκε το θέμα, ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου κ.Λάζαρος Κολαξής εισηγείται να μην επιστραφεί η εγγυητική, ισχυριζόμενος ότι δεν έχει υπογραφεί μέχρι σήμερα το πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής του έργου. Και αυτό γιατί δεν έχει γίνει ακόμη η τελική επιμέτρηση των ποσοτήτων του έργου και επιπλέον επειδή, όπως σημειώνει ο κ. Κολαξής, η κατασκευή δεν έγινε σύμφωνα με τη μελέτη της σύμβασης που υπέγραψε η ΓΕΚ με το Δήμο.
Ειδικότερα για το δεύτερο ζήτημα ο κ. Στάμος υποστήριξε ότι η υπηρεσία επιμένει ότι έγινε τροποποίηση της αρχικής μελέτης, στηριζόμενη σε ένα έγγραφο του μηχανικού του Δήμου κ. Νίκου Τσόκρη, που ήταν ο επιβλέπων των εργασιών της ΓΕΚ στο γκαράζ της οδού Ογλ.
Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο έγγραφο το αποκάλυψε πέρυσι το Μάιο ο ίδιος ο κ. Στάμος σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει τότε στα τοπικά ΜΜΕ, σε απάντηση των τότε ισχυρισμών του κ. Μαρκάκη για ενέργειες της σημερινής Δημοτικής Αρχής, που αποδέχθηκε από τον ανάδοχο την τροποποίηση της αρχικής μελέτης για το γκαράζ της οδού Φιλελλήνων. Τώρα το συγκεκριμένο έγγραφο το επικαλείται και η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, για να μην υπογράψει την οριστική παράδοση και παραλαβή του έργου και κατ΄ επέκταση να επιστρέψει την εγγυητική στη ΓΕΚ. Τι λέει όμως το επίμαχο έγγραφο του επιβλέποντος μηχανικού του Δήμου, που κοινοποιήθηκε στις 8 Νοεμβρίου του 2005 με παραλήπτη τον κ. Αιμίλιο Σουβατζή που εκείνη την περίοδο εκτελούσε χρέη αναπληρωτή Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών στη θέση του κ. Δ. Παντελή που απουσίαζε για λόγους υγείας; Οτι η εταιρία που κατασκευάζει το χώρο στάθμευσης έχει αλλάξει τον τρόπο θεμελίωσης και ότι αντί για πασαλλόμπηξη η θεμελίωση έγινε με «ραντιέ». Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο του επιβλέποντα, ο συγκεκριμένος τρόπος αλλαγής της θεμελίωσης είχε ως αποτέλεσμα η κατασκευάστρια εταιρία να έχει συνολικό όφελος 366.755 ευρώ ή 16Ο κ. Στάμος είπε ότι ο συγκεκριμένος Ανακεφαλαιωτικός Πίνακας ποτέ δεν ήλθε στο Δημοτικό Συμβούλιο, ποτέ δεν πήγε για έγκριση σε κανένα Νομαρχιακό ή Περιφερειακό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων, όπως έπραξε η σημερινή Δημοτική Αρχή για την τροποποίηση της μελέτης που κατατέθηκε από τον ανάδοχο του γκαράζ της οδού Φιλελλήνων. Αυτή είναι διαφορά μας και η διαφορετική αντίληψη που έχουμε, είπε ο κ. Στάμος. Το θάψατε. Το φάγατε, ήταν οι εκφράσεις που χρησιμοποίησε από την πλευρά του και ο Δήμαρχος, ανεβάζοντας την ένταση στην αντιπαράθεση των δύο παρατάξεων.
Όπως ήταν φυσικό οι τελευταίες λέξεις «ξεσήκωσαν» τη μειοψηφία και ειδικότερα τους κ. Μαρκάκη και Μήτρου, που απεκδύθηκαν κάθε πολιτική ευθύνη στο συγκεκριμένο θέμα. Μάλιστα ο κ. Μαρκάκης είπε ότι το συγκριμένο έγγραφο είχε αποδέκτη μόνον τον τότε αναπληρωτή Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών Αιμίλιο Σουβατζή και όχι τον ίδιο ή οποιοδήποτε άλλο πολιτικό πρόσωπο της τότε Δημοτικής Αρχής. Μάλιστα στη συνέχεια ο κ. Μήτρου απέδωσε το έγγραφο και στις κακές σχέσεις που είχαν μεταξύ τους, όπως είπε, τα δύο στελέχη της ίδιας υπηρεσίας του Δήμου!!!
Συνεχίζοντας ο κ. Μήτρου είπε ότι το θέμα της εγγυητικής επιστολής της ΓΕΚ εισάγεται από τον κ. Στάμο, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως αντάλλαγμα, προκειμένου η τελευταία να μην προχωρήσει σε ένδικα μέσα για το γκαράζ της Φιλελλήνων, αφού ήταν μία από τις εταιρίες που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για το συγκριμένο γκαράζ. Στη συνέχεια Γιάννης Στάμος και Κυριάκος Μήτρου αντάλλαξαν βαριές εκφράσεις ο ένας κατά του άλλου, ανεβάζοντας στα ύψη την πολιτική αντιπαράθεση.
Επιφυλάξεις και προβληματισμούς για την ενημέρωση του κ. Στάμου εξέφρασαν και οι κ.κ. Καπούλας και Δουλόπουλος, που υποστήριξαν ότι η καταγγελία είναι πολύ σοβαρή, ενώ ο κ. Παππάς έκανε λόγο για σκάνδαλο.
Τελικά η μείζονα μειοψηφία στο συγκεκριμένο θέμα ψήφισε παρών, ενώ υπέρ της εισήγησης του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών να μην επιστραφεί η εγγυητική επιστολή τάχθηκαν εκτός από την πλειοψηφία και οι κ.κ. Παππάς, Νίκου, Καπούλας και Πατσιαντάς.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου