ΤΟΠΙΚΑ

Συνολική πρόταση για το παραλιακό μέτωπο του Βόλου

συνολική-πρόταση-για-το-παραλιακό-μέτ-851206

Αυτή η διεθνής πρακτική δεν θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορη και την κοινωνία του Βόλου, που από τη δεκαετία του ’90 άρχισε να αποτυπώνει τις πρώτες προτάσεις για προσέγγιση της αναβάθμισης του παραλιακού μετώπου από τον Άναυρο ως το Σωρό, μία ακτογραμμή συνολικού μήκους 16 χιλιομέτρων. Οι όποιες προτάσεις ωστόσο ήταν αποσπασματικές και ημιτελείς, καθώς η πρόκληση των Ολυμπιακών Αγώνων και η επιλογή του Βόλου ως Ολυμπιακής Πόλης το 2004 δεν συνοδεύτηκε και από διάχυση ικανών πόρων για τη διαμόρφωση μίας συνολικής πρότασης, που θα επέτρεπε τη χρηματοδότηση κάποιων σημαντικών σημειακών παρεμβάσεων, οι οποίες θα άφηναν έντονα το ίχνος τους για το μέλλον της πόλης.
Το 2006 η σημερινή Δημοτική Αρχή είχε συμπεριλάβει τη μελέτη αξιοποίησης όλου του παραθαλάσσιου μετώπου στο προεκλογικό της πρόγραμμα. Η επιλογή του Βόλου ως διοργανώτριας των Μεσογειακών Αγώνων του 2013, σε συνδυασμό με την έναρξη εκταμίευσης πόρων από το ΕΣΠΑ, αποτέλεσαν μία διπλή πρόκληση για την τοπική κοινωνία, την ανάθεση μίας προμελέτης που θα έκανε μία πρώτη απόπειρα προσέγγισης του πολυσύνθετου ζητήματος. Αυτή η μελέτη με τίτλο: Ωρίμανση Έργου «Ακτογραμμή και παραλιακό μέτωπο της πόλης του Βόλου» ανατέθηκε από τη Δημοτική Επιχείρηση Μελετών και Κατασκευών του Δήμου (ΔΕΜΕΚΑΒ) στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και σε επιστημονική ομάδα του Τμήματος Αρχιτεκτόνων με επικεφαλής τον Καθηγητή της Σχολής κ. Ζήση Κοτιώνη. Μία μελέτη που έχει ήδη διανεμηθεί σε όλους τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς, που με τη σειρά τους περιμένουν τη δέσμευση της Δημοτικής Αρχής για την παρουσίασή της σε ειδική ημερίδα που θα γίνει ειδικά για το σκοπό αυτό μέχρι τα τέλη του χρόνου. Για τη μελέτη υπάρχουν ήδη σοβαρές επιφυλάξεις από τον τεχνικό κόσμο της περιοχής, τις οποίες και περιμένουν να τις καταθέσουν και επίσημα κατά την ημερίδα και κάνουν λόγο για μία έκθεση ιδεών που δεν προτείνει συγκεκριμένες λύσεις για την άρση των πολεοδομικών περιορισμών οι οποίες υφίστανται από παρεμβάσεις που γίνονται στον αιγιαλό και στην παραλία και από μία πληθώρα υπηρεσιών που εμπλέκονται ως αρμόδιες και συχνά αλληλοαναιρούμενες για τις αδειοδοτήσεις των εκάστοτε χρήσεων.
Σε κάθε περίπτωση χωρίς να παραγνωρίζονται και οι αιτιάσεις ότι για το συγκεκριμένο έργο ζωτικής σημασίας για το Βόλο θα μπορούσε να προκύψει πολύ πιο ουσιαστικό αποτέλεσμα μέσα από έναν διεθνή ή πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, δεν παύει η συγκεκριμένη προμελέτη να αποτελεί τη βάση για ένα γενικότερο προβληματισμό της τοπικής κοινωνίας από πιθανό μελλοντικό άνοιγμα της πόλης.

Ανάλυση της πρότασης
Η ομάδα εργασίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σημειώνει ότι η πρόταση για την ανασυγκρότηση του παραλιακού μετώπου, ενώ διαπερνάται από ένα ενιαίο συνολικό πνεύμα, ταυτόχρονα εξειδικεύεται σε επιμέρους θεματικές ενότητες

1. ΓΕΦΥΡΕΣ
Στη μελέτη σημειώνεται ότι η πρόσβαση της πόλης του Βόλου στο παραλιακό μέτωπο σε άλλα σημεία είναι ελεύθερη και εντατική, δίνοντας φυσιογνωμία στο σύνολο της πόλης και σε άλλα σημεία, όπως κυρίως συμβαίνει στην περιοχή του λιμανιού (ΟΛΒ), η πόλη αποκλείεται από την πρόσβαση αυτή. Για το λόγο αυτό επιλέγεται η δημιουργία γεφυρών σε επιλεγμένα σημεία, όπου εμποδίζεται η παράλληλη ανάπτυξη του ορίου.
Προς το σκοπό αυτό προτείνονται:
– Γέφυρα στο ύψος της γραμμής του σιδηροδρομικού πορθμείου
– Πεζογέφυρα στο Ξηριά, που συνδέει την περιοχή του Ναυτικού Μουσείου με το Μυθολογικό Πάρκο και το βιότοπο της Μπιυρμπουλήθρας.
– Γέφυρα Κραυσίδωνα. Η σύνδεση των δύο πλευρών του Κραυσίδωνα για τους πεζούς και ελαφρά τροχοφόρα έχει νόημα για την αποκατάσταση μίας κυκλωτικής διαδρομής της πόλης ως προ το κλειστό κομμάτι του λιμανιού και ταυτόχρονα διασυνδέει τις εγκαταστάσεις της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
– Γέφυρα Αναύρου, τοποθετημένη στο ύψος του τρένου Βόλου – Μηλεών, ολοκληρώνει σύμφωνα με τους μελετητές τη δυνατότητα παραλιακού περιπάτου στο Βόλο προς ανατολάς.
-Γέφυρα Γορίτσας – ακτογραμμής. Οι μελετητές εκτιμούν ότι η δυνατότητα γεφύρωσης της ακτογραμμής στο ύψος των χειμερινών κολυμβητών με τον ορεινό όγκο της Γορίτσας μπορεί συνολικά να ενεργοποιήσει το λόφο ως δασικό πάρκο και ως αρχαιολογικό χώρο μέσα στις διαδρομές και την πεζή διακίνηση στους ελεύθερους χώρους του Βόλου.

2 . ΓΡΑΜΜΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΡΑΜ
Προτείνεται η δημιουργία γραμμής τραμ, η οποία θα διασυνδέει όλη την έκταση του παραλιακού μετώπου από το Σωρό ως τα τσιμέντα . Σκοπός είναι η αύξηση της προσβασιμότητας της παραλίας και των τόπων της με ένα μέσο σταθερής τροχιάς φιλικό προς το περιβάλλον. Η γραμμή μπορεί να πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις: Στην πρώτη φάση τερματικές θα είναι οι στάσεις Αλυκών (Μεσογειακό Κέντρο Θαλάσσιων Σπορ – Βeach Volley) έως το Ιστιοπλοϊκό Κέντρο του Αναύρου. Σε δεύτερη φάση η γραμμή μπορεί να επεκταθεί εκατέρωθεν προς Σωρό και Τσιμέντα – Αγριά

3. ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Προτείνεται ένα συνολικό σχέδιο του παραλιακού μετώπου του Βόλου κατά το οποίο είναι δυνατή η συνεχής διάσχιση – περιήγηση της ακτογραμμής πεζή ή με ποδήλατο.
– Διαδρομή από παραλία προς αρχαιολογικό χώρο Σωρού (Αμφάνες)
– Διαδρομή Πευκάκια, αρχαιολογικός χώρος Αρχαίας Δημητριάδος – Μπουρμπουλήθρα – Πάρκο Αργούς.
– Δυτική διαδρομή λιμένος Βόλου
– Διαδρομή Άγιος Κωνσταντίνος – Άναυρος
– Διαδρομή αρχαιολογικού χώρου Γορίτσας.

4. ΔΙΚΤΥΟ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Οπως σημειώνουν οι μελετητές, το παραλιακό μέτωπο του Βόλου ως εν δυνάμει όριο της πόλης προς μία πλατεία – θάλασσα οδηγεί στην πρόταση για ορισμό ενός δικτύου θαλάσσιων μεταφορών της πόλης και το συνακόλουθο ορισμό σταθμών θαλάσσιας συγκοινωνίας σε κομβικά σημεία του παραλιακού μετώπου.
Προτεινόμενοι θαλάσσιοι σταθμοί: Σωρός, Αλυκές, Πευκάκια, Μπουρμπουλήθρα, Προβλήτα Σιλό / Τελωνείο (συνδυασμός με το σταθμό υδροπλάνων), Λιμεναρχείο, Άγιος Κωνσταντίνος, Ιστιοπλοϊκό Κέντρο Αναύρου.

5.ΔΙΚΤΥΟ ΚΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Η αντιμετώπιση του παραλιακού μετώπου ως συνόλου διαδρομών και διασυνδέσεων διαμέσου των οποίων το όριο της θάλασσας, όπως τονίζουν οι μελετητές, θα εγγραφεί δυναμικά στην ανάπτυξη και την ποιοτική αναβάθμιση της πόλης του Βόλου συνδυάζεται με την εισαγωγή δραστηριοτήτων συμπυκνωμένων σε κτηριολογικά προγράμματα με τον ίδιο γενικό στόχο. Οι κόμβοι του δικτύου κτηριολογικών προγραμμάτων που προτείνονται είναι οι παρακάτω:
– Θαλασσινό κέντρο Αλυκών (εγκαταστάσεις ΕΟΤ, προβλήτες, ανοικτή πισίνα, θαλάσσιο fun park, γήπεδο beach Volley)
– Αναστήλωση ανακτόρου της Αρχαίας Δημητριάδος

-Ναυτικό Μουσείο Πάρκου Αργούς
– Σιλό Λιμένος Βόλου – Ξενοδοχείο
– Πολυδύναμο κτήριο στάθμευσης λιμένος Βόλου – parking mall
– Λατομείο Γορίτσας (υπόσκαφο κτήριο στάθμευσης)
– Ανοικτό Αρχιτεκτονικό Μουσείο της Πόλης – Αγιος Κωνσταντίνος – Άναυρος
– Παραλίες – αμμουδιές του θαλασσινού μετώπου.

6. ΠΑΡΑΠΟΤΑΜΙΑ ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΠΑΡΚΑ

Οι χείμαρροι Κραυσίδωνας, Αναυρος, Ξηριάς και Λυγαρόρεμα με βάση τη διεθνή πρακτική, όπως σημειώνουν οι μελετητές, έχουν τη δυνατότητα να συγκροτήσουν γραμμικά πάρκα. Σήμερα είναι μερικά ή καθόλου διαμορφωμένοι, έχουν όμως μία ισχυρή δυναμική που μπορεί με τους κατάλληλους διαχειριστικούς και σχεδιαστικούς χειρισμούς να δημιουργήσει μία πολύ διαφορετική εικόνα για την πόλη και να θεμελιώσει μία περιβαλλοντικά φιλική πολιτική για το Βόλο.

7. ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ
Οι μελετητές προτείνουν ποδηλατόδρομο συνολικού μήκους 16 χιλιομέτρων σε όλο το παραλιακό μέτωπο, που έχει ως σκοπό να αναδείξει, όπως σημειώνουν, το ποδήλατο όχι ως μέσον αναψυχής αλλά και σε εναλλακτικό μέσο μεταφοράς για την πόλη του Βόλου.
Η προτεινόμενη διαδρομή για τον παραλιακό ποδηλατόδρομο είναι: Τσιμέντα – Γορίτσα – Βόλος – Μπουρμπουλήθρα – Πευκάκια – Αλυκές – Σωρός.
Ο ποδηλατόδρομος που προτείνεται ξεκινά από την περιοχή των Τσιμέντων, όπου μπορεί να συνδεθεί με αντίστοιχο ποδηλατοδρόμο του Δήμου Αγριάς. Στην περιοχή των Πλακών ο ποδηλατοδρόμος εγκαθίσταται από την μεριά της παραλίας στο ύψος και πλάι στον οδικό άξονα. Ο ποδηλατοδρόμος συνδυάζεται με υπαίθριες διαμορφώσεις, καθιστικά και τις εντοπισμένες προσβάσεις προς την ακρογιαλιά. Στην περιοχή της Παναγίας της Τρύπας μπορεί να κατασκευαστεί επέκταση του πεζοδρομίου με φουρούσια ή εν προβόλω προς την ακτή
Από την περιοχή του Αναύρου ο ποδηλατοδρόμος διασχίζει το πάρκο με ειδική διαμόρφωση της διαδρομής. Η κατασκευή γέφυρας για πεζούς και ποδηλάτες στον Άναυρο εξασφαλίζει τη συνέχεια της διαδρομής.
Στην περιοχή «Κύματα» από τον Άγιο Κωνσταντίνο ως τον Παπαστράτο η διαδρομή του ποδηλατοδρόμου διχάζεται: το ένα σκέλος είναι παραλιακό, ενώ το άλλο εγκαθίσταται στον δρόμο (Πλαστήρα-Δημητριάδος). Στο παραλιακό μέτωπο και πάλι ο ποδηλατοδρόμος είναι διπλός: Ένα σκέλος του είναι στην παραλία και ένα σκέλος του είναι επί της οδού Δημητριάδος έτσι ώστε να διακλαδίζεται και παροχετεύεται στις κάθετες οδούς.
Από το παλιό Τελωνείο και προς τα Παλαιά ο ποδηλατοδρόμος ακολουθεί τη διαδρομή: Ιχθυαγορά–Πυράσσου-Λαχανά- Σέκερη. Από τη γέφυρα του Κραυσίδωνα προτείνεται εναλλακτική διαδρομή αυτής της οδού Σέκερη, μέσα από το κάμπους της Πολυτεχνικής Σχολής. Οι προαναφερθέντες δρόμοι των Παλαιών που παραλαμβάνουν τον ποδηλατοδρόμο ταυτόχρονα πεζοδρομούνται. Μετά την Πολυτεχνική Σχολή και από την οδό Σέκερη ο ποδηλατοδρόμος τοποθετείται παράλληλα προς τη λεωφόρο Αθηνών, για να διατρέξει κατόπιν την περιοχή του θεματικού πάρκου της Αργούς και την Μπουρμπουλήθρα σε δύο εναλλακτικές διαδρομές.
Στην περιοχή των Πευκακίων ο ποδηλατοδρόμος κάνει μια θηλιά-λούπα γύρω από το λόφο, ακολουθώντας την αρχαιολογική διαδρομή ή συνεχίζει προς την περιοχή των Αλυκών. Στις Αλυκές ο ποδηλατοδρόμος ακολουθεί παραλιακή διαδρομή ή στο ίχνος των υπαρχόντων πεζοδρόμων.
Τέλος, μετά τις Αλυκές ο ποδηλατοδρόμος διέρχεται παραλιακά από την περιοχή των παλαιών λατομείων του Ηρακλή, σε συνεχή διαδρομή, και καταλήγει σε μια θηλιά-λούπα στον αρχαιολογικό χώρο του Σωρού από την παραλία προς την Ακρόπολη και πίσω.
8. ΕΝΑ ΝΕΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΣΜΟΔΡΟΜΙΟ
(περιοχή Πλατείας Ρήγα Φεραίου – Προβλήτας Σιλό – Σταθμού ΟΣΕ)
Κομβική περιοχή στη μελέτη του παραλιακού μετώπου του Δήμου Βόλου είναι η περιοχή που περιλαμβάνει την προβλήτα του σιλό στο λιμάνι, το σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΣΕ, την πλατεία του Δημαρχείου (πλατεία Ρήγα Φεραίου) και την μαρίνα του λιμένος ανατολικά του σιλό. Για την περιοχή οι μελετητές εισάγουν τον όρο ΚΟΣΜΟΔΡΟΜΙΟ, προκειμένου να περιγράψουν την εν δυνάμει αξία της ως βασικού μοχλού ανάπτυξης της πόλης του Βόλου.

Προτείνονται:

1. ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΔΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΛΑΜΠΡΑΚΗ
Προτείνεται η υπογειοποίηση της οδού Λαμπράκη καθ’ όλο το μήκος της οδού που διασχίζει και διαχωρίζει τη νότια από τη βόρεια περιοχή των Παλαιών. Ο στόχος της πρότασης είναι διπλός:

Α. ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΛΑΙΩΝ
Οι δύο περιοχές των Παλαιών, βόρεια και νότια, λόγω της Λαμπράκη λειτουργούν πολεοδομικά ως δύο ξεχωριστές ενότητες παρ’ όλη την κοινή τους ιστορική διαδρομή και τη φυσική συνέχεια της μιας προς την άλλη. Με την ενοποίηση των δύο περιοχών η ανάπτυξη της μιας θα βοηθήσει την ανάπτυξη της άλλης.

Β. ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Με την υπογειοποίηση της οδού Λαμπράκη στο ύψος των Παλαιών και μέχρι το Δημαρχείο απελευθερώνεται το έδαφος, έτσι ώστε να γίνει δυνατή η ενεργοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον σταθμό του ΟΣΕ προς την προβλήτα του σιλό.

2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ

Η πρόταση του Δήμου Βόλου για δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης στην περιοχή της πλατείας Ρήγα Φεραίου συνδυάζεται ευνοϊκά με την πρόταση του Κοσμοδρόμιου στην ευρύτερη περιοχή. Πράγματι, ένας χώρος στάθμευσης στο δυτικό πέρας του κέντρου του Βόλου θα εξυπηρετούσε όχι μόνο τις ίδιες τις ανάγκες στάθμευσης του κέντρου, αλλά και τις νέες ανάγκες που θα δημιουργηθούν εκεί, από την αναμενόμενη ανάπτυξη ενός διοικητικού πόλου (Δημαρχείο, εφορίες, Δημοτικό Θέατρο) και από την αναμενόμενη μαζική ζήτηση στάθμευσης πλάι στον προτεινόμενο κόμβο συγκοινωνιών στην περιοχή.
Η δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης στην περιοχή της πλατείας Ρήγα Φεραίου θα εξυπηρετηθεί από την υπογειοποιημένη οδό Λαμπράκη, καθώς θα υπάρχει άμεση πρόσβαση στο πάρκινγκ από την υπόγεια στάθμη -3.50 του δρόμου.

3. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΕΡΜΑΤΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΟΣΕ ΒΟΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΣΙΛΟ
Οπως προαναφέρθηκε, η υπογειοποίηση της οδού Λαμπράκη επιτρέπει την ανεμπόδιστη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από το ίχνος της οδού. Η προτεινόμενη εγκατάσταση τερματικού σιδηροδρομικού σταθμού νοτίως της ιχθυαγοράς, στην προβλήτα του σιλό, θα επιφέρει τις εξής ευνοϊκές χωρικές αναδιατάξεις:
• Θα απελευθερωθεί τμήμα της επιφάνειας που καταλαμβάνει ο σημερινός τερματικός σταθμός του Βόλου, δίνοντας τη δυνατότητα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του δημόσιου χώρου στην περιοχή των Παλαιών. Η οδός Φερών, που ήδη έχει νέες λειτουργίες αναψυχής, εστίασης και πολιτισμού (νέο κτήριο Ιστορικού Μουσείου της Πόλης του Βόλου), θα αποκτήσει διπλή όψη εκατέρωθεν του δρόμου, ενισχύοντας το χαρακτήρα και τις λειτουργίες του δρόμου. Η αλλαγή αυτή θα συμβάλλει στην ενοποίηση του πόλου νέων εμπορικών και ψυχαγωγικών χρήσεων στα βόρεια των Παλαιών (multiplex κινηματογράφοι, mall -εμπορικό κέντρο κ.λ.π.) δια μέσου της οδού Φερών με τα νότια Παλαιά και τις συναφείς εκεί χρήσεις.
• Θα δημιουργηθεί ένας τερματικός συγκοινωνιακός κόμβος για την πόλη του Βόλου, όπου θα συγκεντρωθούν μαζί με το σιδηρόδρομο και οι άλλες τερματικές χρήσεις (λεωφορεία ΚΤΕΛ), υδροαερομεταφορές και η σχεδιαζόμενη μελλοντική γραμμή τραμ.

4. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΕΡΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΚΤΕΛ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΣΙΛΟ
Με το παραπάνω σκεπτικό η εγκατάσταση τερματικού σταθμού ΚΤΕΛ Μαγνησίας στον τερματικό κόμβο της περιοχής του σιλό θα ολοκληρώσει το δίκτυο μετεπιβιβάσεων. Η μετεγκατάσταση από τη σημερινή θέση του σταθμού δεν θα επιβαρύνει παραπάνω τον κυκλοφοριακό φόρτο της πόλης, καθώς τα δύο σημεία, υπάρχων και προτεινόμενος σταθμός, βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση στην περιοχή των Παλαιών.

5. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΤΑΘΜΟΥ ΥΔΡΟΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΑΣ (ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΣΙΛΟ)
Η χωροθέτηση του σταθμού της νέας γραμμής υδροαερομεταφοράς (με υδροπλάνα) στην προβλήτα του Σιλό είναι προγραμματισμένη να παραλάβει τις συνδέσεις του Βόλου με την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις Βόρειες Σποράδες. Η εγγύτης του σταθμού αυτού με τον προτεινόμενο κόμβο των συγκοινωνιών είναι αυτονόητο ότι συνεισφέρει στην ευκολία των μετεπιβιβάσεων και κάνει τη δρομολόγηση της γραμμής πιο ελκυστική σε ζήτηση από την αγορά.

6. ΜΕΤΑΣΚΕΥΗ ΣΙΛΟ ΒΟΛΟΥ ΣΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Το κτήριο του σιλό λιμένος Βόλου, κατασκευασμένο κατά την δεκαετία του ’50, με μελέτη του φέροντος οργανισμού υψηλών προδιαγραφών για την εποχή έχει δυνατότητες βιώσιμης αλλαγής χρήσης. Σε τούτο συνηγορεί πέραν την ανθεκτικότητας της κατασκευής και η σχεδόν πλήρης αναστολή της αποθηκευτικής του λειτουργίας για αγροτικά προϊόντα κατά την τελευταία δεκαετία. Με βάση την υπόθεση ότι η προβλήτα του σιλό εν γένει θα μπορούσε να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της πόλης του Βόλου, με αλλαγή της λιμενικής του χρήσης στην κατεύθυνση νέων αστικών και τουριστικών χρήσεων (Βλέπε και Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης Δήμου Βόλου), προτείνεται να δοθεί νέα ξενοδοχειακή χρήση στο κτηριακό κέλυφος του σιλό. Εννοείται ότι ο σταθμός των υδροαερομεταφορών, η παρακείμενη αποβάθρα των κρουαζιεροπλοίων και ο κόμβος των συγκοινωνιών ενισχύουν την ορθότητα αυτής της επιλογής για τη νέα χρήση.
Λεζαντα 1 Πρόταση μετασκευής του σιλό σε ξενοδοχειακή μονάδα κάνουν οι μελετητές του έργου για το παραλιακό μέτωπο
7. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΠΡΩΗΝ ΙΧΘΥΑΓΟΡΑΣ
Προτείνεται η κατεδάφιση των κτηρίων του παλιού Τελωνείου, έτσι ώστε να επεκταθεί ο ελεύθερος χώρος της προτεινόμενης πλατείας στο χώρο της πρώην ιχθυαγοράς.

8. ΝΕΟ ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΙΛΟ – ΙΧΘΥΑΓΟΡΑΣ
Το Δημαρχείο του Βόλου, αν και σε πλεονεκτική θέση μέσα στην πόλη και μοναδικό μνημείο της νεότερης ελληνικής αρχιτεκτονικής (αρχιτέκτων Δ. Πικιώνης), είναι πλέον μικρό για να παραλάβει τις υπηρεσίες και εν γένει δραστηριότητες του Δήμου. Έτσι παρουσιάζεται εκ των πραγμάτων η ανάγκη μεταστέγασης μερικώς ή ολικώς του Δημαρχείου σε νέο κτήριο, ικανό να φιλοξενήσει τις ανάγκες και χρήσεις ενός σύγχρονου δημαρχιακού Μεγάρου. Εν προκειμένω προτείνεται η αναζήτηση μιας νέας χωροθέτησης του Δημαρχιακού Μεγάρου σε χώρο εγγύς της νέας παραλιακής πλατείας.

9. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΜΑΡΙΝΑΣ
Μέσα στο καινούργιο πλέγμα σχέσεων και χρήσεων του δημόσιου χώρου που δημιουργείται, το παράκτιο έδαφος στην περιοχή του Κοσμοδρόμιου δίνει μια καινούργια αξία στην θαλάσσια περιοχή της μαρίνας, που αν και πρόσφατα ανακαινισθείσα, δεν μπορεί να παραλάβει ένα χαρακτήρα γοητείας και πολυτέλειας. Η αναδιαμόρφωση ενός ενιαίου χώρου μαρίνας από την περιοχή της προβλήτας του λιμεναρχείου ως την νότια άκρη της προβλήτας του σιλό είναι επιβεβλημένη, προκειμένου να επεκταθεί ή να μεταφερθεί πλέον το συμβολικό κέντρο της παράκτιας αστικότητας του Δήμου Βόλου προς τη δυτική περιοχή.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου