ΤΟΠΙΚΑ

Προβληματισμός για το «φρέσκο γάλα»

προβληματισμός-για-το-φρέσκο-γάλα-559618

Θετικά ανταποκρίθηκε και δεσμεύτηκε να συμβάλει όσο μπορεί προς πάσα κατεύθυνση ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης, στην πρόταση της ΕΑΣ Βόλου να αγοράσει περιουσιακά στοιχεία της ΕΑΣ Λάρισας, σε χθεσινή συνάντησή του στην Αθήνα με τον πρόεδρο της ΕΑΣ Βόλου κ. Νικήτα Πρίντζο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά Τσιργή

Οσον αφορά το θέμα των αλλαγών στην επιμήκυνση διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλατος στην Ελλάδα που πρότεινε σε έκθεσή του ο ΟΟΣΑ, συμφώνησαν από κοινού τόσο ο Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης όσο και ο πρόεδρος του ΕΑΣ, ότι πρόκειται για μια παρακινδυνευμένη απόφαση που θα λειτουργήσει εις βάρος του κτηνοτροφικού κόσμου.

Πρότεινε λύση

για τους βοσκότοπους

Στην ίδια σύσκεψη συζητήθηκε το φλέγον ζήτημα των βοσκοτόπων, με δεδομένη την κατάσταση ότι αρκετές περιοχές δεν καλύπτουν τους απαιτούμενους βοσκότοπους, που πρέπει να δηλωθούν προκειμένου να μη χαθούν επιδοτήσεις.

Ο πρόεδρος της ΕΑΣ Βόλου κ. Νικήτας Πρίντζος πρότεινε στον Υπουργό, προκειμένου να κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, περιοχές της Μαγνησίας που παρουσιάζουν πλεόνασμα βοσκοτόπων όπως (Δήμος Βόλου και Δήμος Ρήγα Φεραίου) να «μεταφέρουν» μηχανογραφικά τους βοσκότοπους σε περιοχές που παρουσιάζουν έλλειψη (π.χ. Αλμυρό), με σκοπό να μην χαθούν οι επιδοτήσεις.

Χαρακτηριστικά ο κ. Πρίντζος τόνισε: «Στη Μαγνησία πολλές περιοχές δεν καλύπτουν τα απαιτούμενα βοσκοτόπια που πρέπει να δηλωθούν προκειμένου να λάβουν επιδότηση. Από την πλευρά μας σκεφθήκαμε, προκειμένου να βρεθεί μια λύση, ότι περιοχές της Μαγνησίας που παρουσιάζουν πλεόνασμα βοσκότοπων θα μπορούσαν να “μεταφέρουν” τους βοσκότοπους σε περιοχές της Μαγνησίας που παρουσιάζουν έλλειψη. Χαρακτηριστική περίπτωση η περιοχή του Αλμυρού, στην οποία οι κτηνοτρόφοι κινδυνεύουν να μην πάρουν επιδοτήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο κτηνοτρόφοι του Αλμυρού θα μπορούσαν να δηλώσουν βοσκότοπους από το Δήμο Βόλου ή το Δήμο Ρήγα Φεραίου που παρουσιάζει πλεόνασμα. Βέβαια για να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο χρειάζεται να συνδράμουν οι Δήμαρχοι των περιοχών. Η ΕΑΣ Βόλου είναι διαθέσιμη να βοηθήσει για να καλυφθούν οι κτηνοτρόφοι του Αλμυρού, από μηχανογραφικής άποψης».

Θετικός ο κ. Α. Τσαυτάρης

στην πρόταση της ΕΑΣ Βόλου

Σχετικά με την πρόταση της ΕΑΣ Βόλου για αγορά περιουσιακών στοιχείων από την ΕΑΣ Λάρισας, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Α. Τσαυτάρης εξέφρασε την επιθυμία του να βοηθήσει προς πάσα κατεύθυνση, καθώς θεωρεί ότι η συγκεκριμένη ενέργεια θα αποτελέσει «πιλότο» προκειμένου να συμβεί το ίδιο και σε άλλες Περιφέρειες, για να μην χαθούν παραγωγικές μονάδες από τον αγροτικό κόσμο καθώς αποτελούν εθνικό πλούτο.

Παράλληλα συζητήθηκε το θέμα για το νέο ΟΣΔΕ και την νέα ΚΑΠ. Ο κ. Πρίντζος ενημέρωσε τον κ. Τσαυτάρη για το ενδιαφέρον των Συνεταιριστικών Οργάνων Θεσσαλίας να διεκδικήσουν τον νέο ΟΣΔΕ από τη νέα ΚΑΠ, προκειμένου ο αγροτικός κόσμος να συνεχίσει χωρίς προβλήματα να παίρνει επιδοτήσεις που δικαιούται.

Κοινή γραμμή Τσαυτάρη – Πρίντζου

για το φρέσκο γάλα

Τέλος, ο κ. Πρίντζος όσον αφορά το θέμα της επέκτασης της «ζωής» του φρέσκου γάλακτος, ανάφερε ότι ο κ. Τσαυράτης συμφώνησε πως θα είναι πλήγμα για τον κτηνοτροφικό κόσμο να θεωρείται φρέσκο γάλα αυτό των 10 ημερών.

Διαφωνία Τσαυτάρη – Χατζηδάκη

Σε αυτό το πλαίσιο χθες προέκυψε διαφωνία μεταξύ του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιου Τσαυτάρη.

Από την πλευρά του ο κ. Χατζηδάκης σχετικά με το θέμα του φρέσκου γάλατος τόνισε ότι δεν γίνεται να πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής το ακριβότερο γάλα στην Ευρώπη για να μη θιγεί καμία τρίχα συμφερόντων μιας συγκεκριμένης ομάδας, ενώ από την πλευρά του ο κ. Τσαυτάρης τόνισε: «η έννοια της φρεσκάδας στο γάλα είναι μέχρι τις 5 ημέρες. Αυτή την ώρα που μιλάμε έχουμε γάλατα μακράς διάρκειας, αλλά να μην το λέμε φρέσκο. Το υπουργείο Ανάπτυξης δε σκέφτεται να κάνει το φρέσκο γάλα 7 ή 9 ημερών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαυτάρης.

Τέλος, τόνισε ότι οι συνθήκες στη χώρα μας στον πρωτογενή τομέα είναι διαφορετικές σε σχέση με άλλες χώρες στο Βορρά, με μικρές διάσπαρτες μονάδες και με πολύωρη μεταφορά του γάλακτος χωρίς παγολεκάνες. «Τα φορτηγά θα πηγαίνουν στα λιμάνια θα περιμένουν τα πλοία σε ακραίες θερμοκρασίες, γι’ αυτό η Ευρώπη αφήνει τις χώρες να θεσπίσουν το χρόνο διατηρησιμότητας» διευκρίνισε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου