ΤΟΠΙΚΑ

Λουκέτο στο 90% των πρατηρίων ζαχαροπλαστικής εξαιτίας της κρίσης

λουκέτο-στο-90-των-πρατηρίων-ζαχαροπλασ-547567

Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένου του 90% των πρατηρίων ζαχαροπλαστικής της περιοχής μας, τα οποία έχουν βάλει λουκέτο τα τελευταία χρόνια.

Η δύσκολη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί την τελευταία πενταετία έχει πλήξει πολλούς επαγγελματίες, ενώ όπως αναφέρει στο σημείο αυτό ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Βόλου, Αχιλλέας Πιλάτος, υπολογίζεται ότι έχουν κλείσει εκατό περίπου πρατήρια, τα οποία πωλούσαν γλυκά και άλλα είδη διατροφής σε όλη την περιοχή μας, στη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας.

Η οικονομική ύφεση άλλαξε άρδην τα δεδομένα στην τοπική αγορά, οδηγώντας τους περισσότερους ιδιοκτήτες πρατηρίων ζαχαροπλαστικής της περιοχής μας, στην απόφαση να βάλουν λουκέτο στην επιχείρησή τους. Τα συγκεκριμένα καταστήματα ήταν ενταγμένα στο Σύλλογο ζαχαροπλαστών και σύμφωνα με την επισήμανση του κ. Πιλάτου: «πριν από την κρίση ο Σύλλογος αριθμούσε περισσότερα από 180 μέλη, ενώ σήμερα υπολογίζονται σε 70 περίπου».

Τα πρατήρια ειδών ζαχαροπλαστικής υπήρχαν διάσπαρτα σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, σχεδόν σε κάθε γειτονιά, ενώ σήμερα, πέντε χρόνια μετά την έναρξη της κρίσης, εντοπίζονται σποραδικά, και κυρίως σε περιφερειακά σημεία της Μαγνησίας.

Την ίδια στιγμή, έχει συρρικνωθεί δραματικά ο τζίρος των ζαχαροπλαστείων της περιοχής μας, τα οποία βρίσκονται πλέον αντιμέτωπα με μια δύσκολη καθημερινή πραγματικότητα, με τους επαγγελματίες να έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα λειτουργικά τους έξοδα.

Ο συσχετισμός εσόδων και εξόδων έχει αναστραφεί, καθώς η πλάστιγγα γέρνει προς τη δεύτερη πλευρά, λόγω της πολύ μεγάλης μείωσης της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτικού κοινού.

Χαρακτηριστική είναι στο σημείο αυτό η επισήμανση του κ. Πιλάτου ότι: «ο κόσμος δεν έχει διάθεση να ψωνίσει. Παλιότερα, όταν έρχονταν οι γιορτές, είχαμε πάρα πολλές παραγγελίες, καταναλώνονταν μεγάλες ποσότητες γλυκών, ενώ σήμερα οι παραγγελίες είναι από ελάχιστες έως μηδαμινές».

Οι οικιακές εορταστικές συνάξεις έχουν επίσης μειωθεί κατά πολύ, γεγονός το οποίο μεταφράζεται σε πολύ μικρότερης έκτασης παραγγελίες για τούρτες ή γλυκά.

«Στις καλές εποχές πριν από την κρίση, αρκετοί παράγγελλαν τούρτες για πολλά άτομα όταν είχαν τραπέζι στο σπίτι, ενώ σήμερα αγοράζουν γλυκά με το κομμάτι, σε περιορισμένο αριθμό», όπως σημειώνει ο πρόεδρος των ζαχαροπλαστών.

Το μέλλον είναι, κατά συνέπεια, αβέβαιο και οι περισσότερες επιχειρήσεις λειτουργούν σε οικογενειακή βάση, προκειμένου να περιοριστούν τα πολύ μεγάλα λειτουργικά έξοδα, που αποτελούν «πονοκέφαλο» για τους επαγγελματίες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου