ΤΟΠΙΚΑ

Εργολαβία «κολοκυθιά» στο αεροδρόμιο

εργολαβία-κολοκυθιά-στο-αεροδρόμι-479233

Την ώρα που το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου λαμβάνει θέση απογείωσης… για να εισέλθει ακόμη πιο δυναμικά στον ευρωπαϊκό χάρτη προορισμών με αεροπορική σύνδεση μέσω της Ryanair, αξίωση επιπλέον 3 εκατ. ευρώ(!) προβάλλεται στο παρά πέντε, ώστε να καταστεί λειτουργικός ο νέος αεροσταθμός.
 
 
Το «ουρανοκατέβατο» αίτημα για εξασφάλιση κονδυλίων 3 εκατ. ευρώ δημοσιοποιήθηκε μόλις προχθές δια στόματος του αντινομάρχη Έργων Ηλ. Ξηρακιά, μετά από σύσκεψη με διευθυντικά στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, του υπουργείου Υποδομών, τον αερολιμενάρχη και τους επιβλέποντες του έργου.
 
Χωρίς το πρόσθετο κονδύλι ο νέος αεροσταθμός δεν θα είναι λειτουργικός, φέρεται να υποστηρίζει η ΥΠΑ. Ο νέος αεροσταθμός μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα από το έργο ασφαλτόστρωσης, είναι η θέση του νομάρχη Απ. Παπατόλια, ο οποίος ξεκαθάριζε χθες ότι η εξυπηρέτηση των πτήσεων της Ryanair και της Air Berlin, που δρομολογήθηκαν με πρωτοβουλία της Νομαρχίας δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη λειτουργικά του νέου αεροσταθμού.
 
Άλυτος γρίφος ωστόσο παρέμειναν παρά τις προσπάθειες τού «Τ» να δοθούν σαφείς διευκρινίσεις για το πώς προέκυψε το πρόσθετο κονδύλι, με βάση ποια μελέτη και από ποια εργολαβία.
 
Για τη διαμόρφωση του υπαίθριου χώρου απαιτείται η πρόσθετη χρηματοδότηση και μάλιστα ως συμπληρωματική σύμβαση στην εγκατεστημένη εργολαβία, επέμενε ο αντινομάρχης Ηλ. Ξηρακιάς.
 
Η πίστωση αυτή υπάρχει, είναι εγγεγραμμένη και απαιτείται πλέον η εκταμίευσή της, ώστε να αρχίσει η κατασκευή του έργου, έλεγε ο νομάρχης Απ. Παπατόλιας, μεταφέροντας τη δική του πληροφόρηση.
 
Η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και μάλιστα 35 στρεμμάτων συμπεριλαμβάνεται στην τρέχουσα εργολαβία κατασκευής του νέου αεροσταθμού, περιγράφεται στην ταυτότητα σύμβασης κατασκευής της ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Υποδομών.
 
Στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, όπου αναρτώνται πλέον για μεγαλύτερη διαφάνεια και λογοδοσία τα στοιχεία συμβάσεων έργων και μελετών, με αρχική ενημέρωση 31/12/2009 και επικαιροποίηση ανά τετράμηνο, περιγράφονται τα στοιχεία του έργου: «Νέο κτήριο αεροσταθμού και διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου στον κρατικό αερολιμένα Ν. Αγχίαλο». Συνοπτικά το έργο περιλαμβάνει: Νέο κτήριο αεροσταθμού που αποτελείται από το υπόγειο, το ισόγειο, το πατάρι σε τμήμα του ισογείου προς την πλευρά της πίστας, Κτήριο πυροσβεστικού σταθμού, συνολικού εμβαδού 497 τ.μ. και ο περιβάλλων χώρος 35.000 τ.μ.
 
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης ήταν 23.258.550 ευρώ, το συνολικό συμβατικό ποσό εργολαβίας, μετά από έκπτωση 43,40% 13.194.939 ευρώ και οι μέχρι σήμερα πληρωμές 13.365.809 ευρώ».
 
 
Αδιανόητα εμπόδια
Στην κακοδαιμονία του ελληνικού κράτους και της κεντρικής διοίκησης απέδιδε το αίτημα της τελευταίας στιγμής ο Απ. Παπατόλιας.«Είναι αδιανόητο –έλεγε- την ύστατη στιγμή να προβάλλονται εμπόδια για την αξιοποίηση μιας τόσο μεγάλης δημόσιας επένδυσης στην περιοχή μας».
 
Οι πτήσεις της Air Berlin και Ryanair ούτως ή άλλως θα γίνουν και δεν θα υπάρχει καμία αναβολή, καμία καθυστέρηση, καμία εμπλοκή, καθώς στη χειρότερη περίπτωση θα εξυπηρετηθούν από τον παλιό αεροσταθμό, όπως είπε, σχολιάζοντας όμως ότι δημιουργείται ένα ζήτημα, αφού στις διαπραγματεύσεις με την Ryanair τέθηκε το νέο τερματικό.
 
«Δουλειά δική μας είναι να επισπεύσουμε τη διαδικασία καταβολής της πίστωσης και έναρξης εκτέλεσης του έργου. Παράλληλα όμως δουλειά δική μας είναι να πούμε ότι ο νέος αεροσταθμός μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα από την ολοκλήρωση του έργου της ασφαλτόστρωσης», ανέφερε.
 
Η Νομαρχία προτείνει το χρονικό διάστημα που θα γίνεται η ασφαλτόστρωση μπορούν τα λεωφορεία να πηγαίνουν γύρω-γύρω.
 
Ερωτηθείς για το εάν πρόκειται για εργασίες της σημερινής εργολαβίας ή μιας νέας, ο κ. Παπατόλιας απάντησε: «Υπάρχουν τα λεφτά και πρέπει να γίνει επέκταση της εργολαβίας. Ήταν ξεχωριστή εργολαβία και τώρα λένε θα μπορούσε να γίνει μια νέα εργολαβία, αν γίνει όμως επαναδημοπράτηση αυτό θα καθυστερήσει αρκετά. Η επέκταση της εργολαβίας είναι η άποψη και του υπουργείου Υποδομών, όπως μου είπε η διευθύντρια με την οποία μίλησα και επομένως δεν υπάρχει καμία ιδιαίτερη εμπλοκή. Θα κάνουν την επέκταση της σύμβασης ώστε να μπορέσει να εκτελέσει ο ήδη εγκατεστημένος εργολάβος».
 
«Θα φάνε σφαλιάρες…»
Την ώρα που ο νομάρχης ενημέρωνε ότι η ΥΠΑ πρέπει να αποδεχθεί την πρόταση της ΝΑΜ για την κίνηση των λεωφορείων γύρω-γύρω, η αντινομάρχης Εύη Αδαμάκη παρενέβη για να ενημερώσει ότι πριν από λίγα λεπτά ενημερώθηκε ότι δεν είναι εφικτό.
«Τι πάει να πει αυτό; Θα γίνει! Αν μας πούνε ότι δεν θέλουν το γύρω-γύρω, τότε θα φάνε τις σφαλιάρες τους», αντέδρασε ο κ. Παπατόλιας.
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου