ΤΟΠΙΚΑ

Νέα εμπλοκή στο έργο του αεροδρομίου

νέα-εμπλοκή-στο-έργο-του-αεροδρομίου-851206

Συνθήκες «ανώμαλης προσγείωσης» δημιουργούνται –και πάλι- για το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, στο παρά πέντε της υποδοχής της νέας σταθερής γραμμής που θέτει από τις 20 Μαΐου σε λειτουργία, η χαμηλού κόστους εταιρία Rayanair για Φρανκφούρτη και Μιλάνο.
 
 
Μετά τη διακοπή των εργασιών έως και πριν από δύο μήνες από την ανάδοχο εταιρία λόγω οφειλών, τις πιέσεις που ασκήθηκαν για αποπληρωμή του χρέους, αλλά και τους εντατικούς ρυθμούς που αναπτύχθηκαν τελευταία στο εργοτάξιο, ώστε το έργο να παραδοθεί έστω και οριακά με την έναρξη των πτήσεων της Ryanair, στο τραπέζι τέθηκε ξαφνικά η ανάγκη για επιπλέον 3 εκατ. ευρώ!
 
Χωρίς τα 3 εκατ. ευρώ –διαπίστωση που …έπεσε από τον ουρανό- ο υπαίθριος χώρος που συνδέει το διάδρομο προσγείωσης- απογείωσης με τον νέο αεροσταθμό θα παραμείνει μια σκαμμένη έκταση και δεν θα επιτρέπει την κίνηση των λεωφορείων που θα μετακινούν εσωτερικά τους επιβάτες.
 
Κατά συνέπεια ο νέος αεροσταθμός δεν θα είναι λειτουργικός, θυμήθηκαν χθες να ενημερώσουν τον αντινομάρχη Έργων Ηλ. Ξηρακιά, στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και επιβλέποντες του έργου.
 
Ο κ. Ξηρακιάς μεταφέροντας τα αποτελέσματα της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες στο εργοτάξιο του αεροδρομίου για την καταγραφή των εκκρεμοτήτων και τη χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης του έργου, ανέφερε ότι με τις πιστώσεις της υπάρχουσας εργολαβίας δεν είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες για την ασφαλή λειτουργία του νέου αεροσταθμού.
 
Στη σύσκεψη παραβρέθηκε ο γενικός διευθυντής της ΥΠΑ κ. Κόκκινος, οι διευθύντριες του υπουργείου Υποδομών και της ΥΠΑ κα Σωτηρίου και κα Αργυροπούλου, οι επιβλέποντες του έργου, ο αερολιμενάρχης κ. Ευσταθίου και ο αντινομάρχης Υποδομών κ. Ξηρακιάς.
 
Τρία είναι τα άμεσα επιπλέον θέματα που πρέπει να αντιμετωπισθούν για τη λειτουργία του αεροδρομίου, πρόσθεσε: η κατασκευή του υπαιθρίου χώρου που συνδέει το διάδρομο προσγείωσης με τον ίδιο τον αεροσταθμό μιας πλατείας περίπου 15.000 μ2, η αναβάθμιση σύνδεσης από την Εθνική Οδό (ΠΑΘΕ) και η λειτουργία του συστήματος αποχέτευσης αφού δεν υλοποιήθηκε το έργο σύνδεσής του με το βιολογικό του Αλμυρού.
 
«Για την υλοποίηση του βασικού έργου του υπαίθριου χώρου απαιτείται πρόσθετη χρηματοδότηση 3 εκ. ευρώ και μάλιστα ως συμπληρωματική σύμβαση στην εγκατεστημένη εργολαβία. Το έργο της βελτίωσης της οδικής σύνδεσης με την ΠΑΘΕ μαζί με την κατασκευή του δικτύου μεταφοράς της αποχέτευσης στο βιολογικό καθαρισμό του Αλμυρού θα γίνει προσπάθεια να ενταχθεί στο ΠΕΠ Θεσσαλίας. Είναι όμως επιτακτική ανάγκη να εγκριθεί πρόσθετη χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση τώρα του περιβάλλοντα χώρου», δήλωσε ο κ. Ξηρακιάς.
 
Ερωτηθείς σχετικά απάντησε ότι η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου δεν είναι ενταγμένη στην τρέχουσα εργολαβία. Τα απαιτούμενα κονδύλια υπολογίζονταν να εξασφαλιστούν από το έργο της σύνδεσης της ΠΑΘΕ με το αεροδρόμιο, το οποίο λόγω έλλειψης κονδυλίων μέχρι σήμερα δεν δημοπρατήθηκε.
 
Σχετικά με το κτίριο του νέου αεροσταθμού, ο κ. Ξηρακιάς ενημερώθηκε ότι μπορεί να είναι έτοιμος σε 15 ημέρες.
 
Ο νομάρχης Απόστολος Παπατόλιας που ενημερώθηκε για τα αποτελέσματα της σύσκεψης δήλωσε: «Το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας είναι μια πολύ σημαντική υποδομή για τον τουρισμό μας. Τα έργα του αεροσταθμού πρέπει να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε συμφωνηθεί. Αξίζει να χρηματοδοτηθεί τώρα η συμπλήρωση του έργου γιατί το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο για την ευρύτερη περιοχή».
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου