ΤΟΠΙΚΑ

Το Κωπηλατοδρόμιο θα τραβήξει «κουπί»….

το-κωπηλατοδρόμιο-θα-τραβήξει-κουπί-500416

Έναν υπερτοπικό χώρο άθλησης, αναψυχής και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μπορούν να αποτελέσουν οι κωπηλατικές εγκαταστάσεις στη λίμνη Κάρλα. Η μεγάλη υποδομή έχει τις προϋποθέσεις να λειτουργήσει αυτοχρηματοδοτούμενη και να μην καταλήξει ως βάρος των δημόσιων οικονομικών.

Τη βιωσιμότητα του δαπανηρού έργου μετά τους Μεσογειακούς Αγώνες «δείχνει» μελέτη που εκπονήθηκε με τη συγχρηματοδότηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας και του δήμου Κάρλας. Η μελέτη βιωσιμότητας, η οποία παρουσιάστηκε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου από τον νομάρχη Απ. Παπατόλια, παίρνει το δρόμο για τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, σε μια προσπάθεια να καταρριφθεί κάθε ενδοιασμός του υπουργείου για την κατασκευή του υψηλού κόστους έργου, μπροστά στο φόβο μετά το 2013 να εγκαταλειφθεί στην τύχη του…

Η δημιουργία του Κωπηλατοδρομίου αποτελεί τμήμα των συμβατικών υποχρεώσεων της Ελλάδας για τη φιλοξενία των αθλημάτων της Κωπηλασίας και του Κανόε Καγιάκ στο πλαίσιο των Μεσογειακών Αγώνων «Βόλος-Λάρισα 2013».

Σύμφωνα με την προεκτίμηση της Τεχνικής Υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού το κόστος της επένδυσης ανέρχεται περίπου στα 7.000.000 ευρώ.

Με βάση την εμπειρία των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και τη μετα-ολυμπιακή τους χρήση, ο κ. Παπατόλιας επισήμανε ότι το μεγάλο έργο του Κωπηλατοδρομίου, υπό το πρίσμα της σημερινής οικονομικής συγκυρίας, θα πρέπει να αποτελέσει μία αυτοχρηματοδοτούμενη υποδομή, η οποία δεν θα καταλήξει ως βάρος των δημόσιων οικονομικών.

Μία από τις βασικές προϋποθέσεις, ώστε οι εγκαταστάσεις του Κωπηλατοδρομίου να μη μετατραπούν σε έναν ακόμη «λευκό ελέφαντα» -κατά τη συνήθη διεθνή ορολογία σχετικά με μη χρησιμοποιούμενες αθλητικές εγκαταστάσεις- είναι η δημιουργίας ενός δυναμικού και κατάλληλου φορέα διαχείρισης του Κωπηλατοδρομίου, σύμφωνα με τον νομάρχη.

Ο φορέας θα είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση των χρήσεων του Κωπηλατοδρομίου όλο το χρόνο με αθλητικές και μη αθλητικές δραστηριότητες. Αποστολή του φορέα διαχείρισης Κωπηλατοδρομίου Κάρλας είναι να καταστήσει οικονομικά βιώσιμη μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις των Μεσογειακών Αγώνων 2013, διευρύνοντας τις χρήσεις του και προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες αθλητισμού, αναψυχής, οργάνωσης συνεδρίων και ποικίλων εκδηλώσεων όλες τις εποχές του χρόνου.

Επιπλέον, θα πρέπει να συμβάλλει στη διατήρηση του Κωπηλατοδρομίου ως σύγχρονης εγκατάστασης για την προπόνηση και διοργάνωση μεγάλων συναντήσεων Κωπηλασίας και Κανόε καγιάκ, να δώσει νέες ευκαιρίες άθλησης και αναψυχής στους κατοίκους της Θεσσαλίας αλλά και της Κεντρικής Ελλάδας και να συμβάλλει στη βιώσιμη τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

«Μία τέτοια πρωτοβουλία, σε αντίθεση με τις μέχρι σήμερα προσπάθειες στην Ελλάδα, δεν αφορά έναν μόνο δήμο ή ένα νομό, αλλά μία ολόκληρη χωρική οντότητα. Στόχος είναι με αφορμή τη διεξαγωγή των Μεσογειακών Αγώνων το νέο αυτό αγροτικό-τουριστικό-πολιτιστικό και αθλητικό μείγμα να ενδυναμώσει τη βιωματική εμπειρία, την οποία προσδοκά να αποκτήσει ο κάθε επισκέπτης-θεατής των Αγώνων και ταυτόχρονα να συμβάλει ώστε οι Μεσογειακοί Αγώνες να δημιουργήσουν μία βιώσιμη παρακαταθήκη κοινωνικά και περιβαλλοντικά», υπογράμμισε ο κ. Παπατόλιας.

Τους βασικούς άξονες της μελέτης παρουσίασε το μέλος της μελετητικής ομάδας, Γ. Καζαντζόπουλος, τονίζοντας ότι το Κωπηλατοδρόμιο Κάρλας, μπορεί να αποτελέσει μια αυτοχρηματοδοτούμενη βιώσιμη εγκατάσταση.

Για τη σύσταση του φορέα προκύπτουν δύο σενάρια: της σύστασης εταιρείας ως νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου που θα λειτουργεί υπό την εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού και της δημιουργία εταιρείας αστικού μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που προκρίνεται ως πιο ευέλικτο σχήμα.

Βιώσιμο

Από τη μελέτη προκύπτει ότι τα έξοδα για τη λειτουργία του Κωπηλατοδρομίου -280.000 ευρώ ετησίως- μπορούν να καλυφθούν. Η μελέτη παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία για την εισροή εσόδων στα «ταμεία» του Κωπηλατοδρομίου από την ενοικίαση των αγωνιστικών λέμβων, τις προπονήσεις των αθλητών, τις αθλητικές διοργανώσεις, τις επισκέψεις κοινού και μαθητών.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου