ΤΟΠΙΚΑ

Στο ΕΣΠΑ ο δρόμος με τα «σαμαράκια», δεσμεύτηκε ο υπουργός Γ. Σταθάκης

στο-εσπα-ο-δρόμος-με-τα-σαμαράκια-δεσ-502472

Στην ένταξη του έργου ανακατασκευής του οδοστρώματος του οδικού τμήματος Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου από κόμβο Βελεστίνου μέχρι κόμβο Β’ΒΙΠΕ Βόλου, με ιδιαίτερη επικινδυνότητα να εμφανίζεται κυρίως στο τμήμα από Χ.Θ. 0+489 έως Χ.Θ. 2+266, θα προχωρήσει το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.

Τη συγκεκριμένη διαβεβαίωση παρέσχε στην Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας κα Δωροθέα Κολυνδρίνη ο Υπουργός κ. Γ. Σταθάκης, στο περιθώριο της ομιλίας του στην ετήσια συνέλευση του συνδέσμου βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρ. Ελλάδας στο Βόλο.

Για το έργο που θεωρείται ύψιστης προτεραιότητας για την Περιφέρεια Θεσσαλίας, υφίσταται εγκεκριμένη μελέτη που προβλέπει εργασίες αποκατάστασης συνολικού προϋπολογισμού 7.000.000 ευρώ.

«Δεσμεύομαι να το εντάξω» ήταν η καθαρή απάντηση του Υπουργού, στο μοναδικό αίτημα που του υπέβαλε η Αντιπεριφερειάρχης, εκτιμώντας πως η παράθεση διαφόρων αιτημάτων, δεν θα κατέληγε σε συγκεκριμένη δέσμευση, όπως έγινε με το αίτημα που επιλέχθηκε.

«Με τον κ. Σταθάκη, έχουμε και τη βασική εκκρεμότητα με τα διόδια του αυτοκινητόδρομου και ακόμη δεν έχει καθοριστεί συνάντηση που έχει ζητηθεί προ διμήνου περίπου», τόνισε η κα Κολυνδρίνη, η οποία θα αναμένει την έναρξη του νέου ΕΣΠΑ τον Ιούνιο για την υποβολή του αιτήματος με το δρόμο στο ΠΕΒ.

«Ναι κατάλαβα ποιο δρόμο λέτε. Αισθάνθηκα κι εγώ το πρόβλημα όταν ερχόμουν Βόλο», είπε ο Υπουργός, επαναλαμβάνοντας τη δέσμευση για ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ και τη διασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης για την ανακατασκευή.

«Σύμφωνα και με τις διαθέσιμες μελέτες, κύρια αιτία για τα προβλήματα που εντοπίζονται είναι η εξ αρχής κακότεχνη κατασκευή του έργου, καθώς δεν τηρήθηκαν οι προδιαγραφές υλικών και κατασκευής της μελέτης. Πιο συγκεκριμένα, η ποιοτικά ανεξέλεγκτη χρήση σκωρίας ως αδρανές υλικό από το εργοστάσιο της Χαλυβουργικής, αλλά και οι ανεπαρκείς ποιοτικοί και άλλοι έλεγχοι κατά την κατασκευή, οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση.

Εξαιτίας αυτών των αστοχιών, αναφέρεται στη Μελέτη, η οδός κρίνεται ακατάλληλη για την κυκλοφορία των οχημάτων, καθώς εγκυμονεί αυξημένους κινδύνους ανατροπών, λόγω κυματοειδών παραμορφώσεων, αυλακώσεων και μεγάλων υψομετρικών διαφορών κατά μήκος της επιφάνειας του οδοστρώματος. Καθώς λοιπόν εντοπίζονται πολλά προβλήματα στο συγκεκριμένο οδικό άξονα και ιδιαίτερα στο τμήμα από Χ.Θ. 0+489 έως Χ.Θ. 2+266, τα οποία οφείλονται κυρίως στα υλικά της υπόβασης του οδοστρώματος, απαιτείται άμεση ανακατασκευή της με συνεχείς ποιοτικούς ελέγχους.

Το έργο ξεκίνησε το 1998 και οι κατασκευαστικές εργασίες ολοκληρώθηκαν το 2001.

Κατά τη φάση κατασκευής και για τη δημιουργία του επιχώματος της οδού χρησιμοποιήθηκε ως αδρανές υλικό, σκωρίες από το παρακείμενο εργοστάσιο της Χαλυβουργικής. Σύμφωνα με το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου, κατά την κατασκευή του διαπιστώθηκαν ατέλειες, οι οποίες αναφέρονται στη χρήση υλικών κατασκευής του επιχώματος, της στρώσης έδρασης οδοστρώματος, του οδοστρώματος και των ασφαλτικών στρώσεων, διαφορετικών από αυτά που προέβλεπε η μελέτη.

Το έργο καθαιρείται συνολικά και ανακατασκευάζεται σύμφωνα με τις υπό τις ισχύουσες προδιαγραφές οδικών έργων, καθαιρείται έως το βάθος των 2,24m. Ο συνολικός χρόνος περαίωσης των εργασιών κατασκευής του προτεινόμενου έργου εκτιμάται σε 15 μήνες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου