ΤΟΠΙΚΑ

Μισο…ξεκινά ο κόμβος Βελεστίνου

μισοξεκινά-ο-κόμβος-βελεστίνου-490195

Μόνο τα έργα που αφορούν στην ιδιωτική έκταση που απαλλοτριώνεται θα ξεκινήσουν άμεσα για την κατασκευή του κόμβου Βελεστίνου, δήλωσε ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Μαγνησίας του ΛΑΟΣ Παύλου Μαρκάκη την περασμένη Τρίτη στη Βουλή.

Όπως προέκυψε από την συζήτηση, οι εργασίες για την αντιπλημμυρική προστασία που απαιτούνται στο στρατόπεδο «Παπαϊωάννου», όπου αναπτύσσεται το έργο κατά το μεγαλύτερο μέρος του, δεν είναι δυνατό να ξεκινήσουν, καθώς δεν υπάρχουν τα 13,5 εκ. ευρώ που απαιτούνται.

Ο κ. Μαρκάκης ενημέρωνε ότι σε πρώτη φάση θα αρχίσει να εκτελείται μόνο το κομμάτι που αφορά στην ιδιωτική έκταση κι αυτό μόνο και μόνο για να μη διεκδικήσει ο ιδιώτης διάλυση της εργολαβίας και καταλογισμό των δαπανών σε βάρος του Δημοσίου. Παράλληλα στην ίδια εργολαβία αναμένεται να ενταχθεί και η αποκατάσταση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, εφ’ όσον όμως, όπως είπε ο κ. Βούγιας, συμπίπτουν με αυτή.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Βούγιας ανέφερε πως το πρόβλημα καθυστέρησης έναρξης των εργασιών οφείλεται στην απόδοση, στον ανάδοχο, των υπό απαλλοτρίωση εκτάσεων που έχουν συνολικό εμβαδό 17,5 στρεμμάτων. Ο υφυπουργός απέδωσε ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία, όπως είπε, προκήρυξε το έργο χωρίς να έχουν προχωρήσει οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις.

Ο προϋπολογισμός των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας εκτιμάται σε 13,5 εκ. ευρώ και καταβάλλεται προσπάθεια, όπως είπε ο κ. Βούγιας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Η υπόλοιπη προς απαλλοτρίωση έκταση των 4 στρεμμάτων που ανήκει σε ιδιώτες, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και αναμένεται να είναι έτοιμη εντός 20 ημερών, ώστε να μπορέσει ο ανάδοχος να ξεκινήσει, να μπουν σε πρόγραμμα οι εργασίες και να ξεκινήσει η κατασκευή της άνω διάβασης του έργου.

Από την πλευρά του ο κ. Παύλος Μαρκάκης περιέγραψε τη δυσκολία πρόσβασης που υπάρχει προς στο Βελεστίνο και στα γύρω χωριά, τονίζοντας πως αυτή η διαδρομή ταλαιπωρεί την περιοχή εδώ και πολλά χρόνια και πρότεινε να υπάρξει μία άλλη λύση, πιο φθηνή, αλλά ουσιαστική.

Ο κ. Μαρκάκης χαρακτήρισε «σκάνδαλο» το θέμα του οδοστρώματος στην περιοχή, εξηγώντας πως αντί το κάτω επίχρωμα να γίνει από αδρανή υλικά, έγινε από σιδηρομετάλλευμα, με αποτέλεσμα τώρα να συστέλλεται και να διαστέλλεται.

«Αυτό λοιπόν το έργο δεν έχει παραληφθεί ποτέ. Το Υπουργείο σας το ξέρει. Και κανείς δεν έχει τιμωρηθεί γι’ αυτό το σκάνδαλο», υπογράμμισε ο κ. Παύλος Μαρκάκης.

Παίρνοντας ξανά το λόγο ο κ. Σπύρος Βούγιας, παραδέχτηκε πως το γεγονός ότι προκηρύχθηκε ένα έργο χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί και ωριμάσει οι συνθήκες της απαλλοτρίωσής του, δεν αποκλείεται να είναι και «πολιτική απατεωνιά», ενώ δεν έκρυψε πως τα 13,5 εκ. ευρώ που απαιτούνται για τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας δεν μπορούν να βρεθούν γρήγορα.

Σημείωσε παρ’ όλα αυτά πως εντός του επόμενου μήνα θα ξεκινήσει η κατασκευή του κομματιού που αναφέρεται στα 4 στρέμματα, που ανήκουν στους ιδιώτες, προκειμένου να κατασκευαστεί ένα πρώτο κομμάτι της γέφυρας και στη συνέχεια να θεμελιωθεί ένα βάθρο. «Αλλιώς κινδυνεύουμε, εάν επανασχεδιάσουμε τον κόμβο, να ζητήσει ο ιδιώτης – που κέρδισε το διαγωνισμό μετά από τόσους κόπους και καθυστερήσεις – διάλυση της εργολαβίας, να διεκδικήσει καταλογισμό δαπανών σε βάρος του Δημοσίου, να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός, να τον αποζημιώσουμε, να ξεκινήσουμε καινούργιο διαγωνισμό και να χάσουμε ακόμα περισσότερο χρόνο», είπε ο υφυπουργός, καταλήγοντας πως εφ’ όσον ξεκινήσει μέσα στον επόμενο μήνα η εργολαβία στο ιδιωτικό κομμάτι του κόμβου, στη συνέχεια, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών θα γίνει διερεύνηση εάν και πώς μπορούν να βρεθούν τα 13,5 εκ. ευρώ για τα έργα της αποχέτευσης των υδάτων.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου