ΤΟΠΙΚΑ

Πτώση τζίρου στην τοπική αγορά

πτώση-τζίρου-στην-τοπική-αγορά-466744

Μαύρα και άραχνα τα πράγματα στην εμπορική αγορά του Βόλου. Και με ποσοστά πλέον η αγοραστική κίνηση στην αγορά την περίοδο των εορτών επιβεβαιώνεται ότι  ήταν απογοητευτική, γεγονός που εντείνει όχι μόνο τον προβληματισμό αλλά την έντονη πλέον ανησυχία του εμπορικού κόσμου για το κοντινό μέλλον και την επιβίωσή τους.
 
Η τηλεφωνική έρευνα που έκανε ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου και Νέας Ιωνίας, θέλοντας να καταγράψει με ποσοστά πλέον τους τζίρους, κατέδειξε την καχεξία της αγοράς  σε όλο της το μεγαλείο.
 
Στην έρευνα ρωτήθηκαν συνολικά 100 επιχειρήσεις με υποδήματα, ενδύματα (γυναικεία, ανδρικά και παιδικά), είδη προικός, δερμάτινα είδη, εσώρουχα,  μπιζού – αξεσουάρ, έπιπλα-είδη σπιτιού, παιχνίδια, είδη δώρων και υαλικά στο Βόλο και τη Νέα Ιωνία. Όλες οι επιχειρήσεις που ρωτήθηκαν είχαν μείωση του τζίρου τους. Μεγαλύτερη μείωση διαπιστώθηκε στα είδη ένδυσης και υπόδησης. Ο μέσος όρος πτώσης του τζίρου σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά για όλο το 2010 είναι το 35%.
Αρκετές όμως είναι κι οι επιχειρήσεις που είδαν το τζίρο τους να μειώνεται μέχρι και 60%.
Οι ερωτήσεις αφορούσαν στον τζίρο σχετικά με την προηγούμενη χρονιά, που και το 2009 υπήρχε σημαντική μείωση. Μικρότερο εξάλλου  ήταν το ποσοστό μείωσης την περίοδο των Χριστουγέννων όπου κυμάνθηκε από 10 – 30%.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι σε καταστήματα εκτός της κεντρικής αγοράς υπήρχε σχετικά καλύτερη εικόνα λόγω της επαναφοράς του «τεφτεριού».
 
Το μικρότερο ποσοστό μείωσης τζίρου εμφάνισαν τα καταστήματα με λευκά είδη και είδη σπιτιού και εσωρούχων. Ενώ  μεγάλα ποσοστά πτώσης τζίρου εμφάνισαν τα καταστήματα ενδυμάτων.
 
Ψυχολογία και καταναλωτές
Η μείωση στην αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των εορτών, παρά το γεγονός ότι ο 13ος μισθός τουλάχιστον στον ιδιωτικό τομέα αναμενόταν να αναθερμάνει λίγο το ενδιαφέρον των καταναλωτών, εκτιμάται ότι απηχεί στο άσχημο ψυχολογικό κλίμα που επικρατεί στους καταναλωτές, αλλά και στις απώλειες που έχουν επέλθει εξαιτίας των περικοπών σε όλα τα οικογενειακά εισοδήματα, με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα συγκρατημένοι στις αγορές τους, κάτι που βέβαια επηρεάζει άμεσα την πορεία των αγορών τους.
Οι επιχειρήσεις που ουσιαστικά κινήθηκαν μέσα στις γιορτές ήταν με παιδικά ενδύματα, τα καταστήματα με είδη δώρων και μπιζού, καθώς και οι επιχειρήσεις υποδημάτων.
 «Περιμένουμε από τις εκπτώσεις να μπορέσουμε να ρεφάρουμε» επισημαίνουν οι περισσότεροι έμποροι, που δηλώνουν απογοητευμένοι βλέποντας ότι η ανάκαμψη καθυστερεί.
 
Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται τα αποτελέσματα της έρευνας πιο αναλυτικά. Οι κατηγορίες των καταστημάτων είναι οι εξής ΕΝΔΥΜΑΤΑ (γυναικεία – ανδρικά – παιδικά), Υποδήματα (γυναικεία – ανδρικά – παιδικά), ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ (δώρα- παιχνίδια- αξεσουάρ- εσώρουχα) και ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ ( λευκά είδη – είδη οικιακής χρήσεως).
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Πώς κυμάνθηκε η αγοραστική κίνηση το 2010 συγκριτικά με πέρυσι;
 
Πτώση του τζίρου
 
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
10 -15 %
20-25%
30%
35%
40%
50%
60%
 
ΕΝΔΥΜΑΤΑ
5.8 %
24 %
30 %
8.82 %
8.82 %
14.7 %
5.8 %
 
ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ
 
37.5 %
25 %
 
25 %
12.5 %
 
 
ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ
9.1 %
18.8 %
18.8 %
 
 
36.36 %
18.18 %
 
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
14.28 %
 
28.5 %
 
42.85 %
14.28 %
 
 
 
 

Πώς κυμάνθηκε η αγοραστική κίνηση την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων σε σύγκριση με πέρυσι;
 
Πτώση του τζίρου
 
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
10 -15 %
20-25%
30%
35%
40%
50%
60%
 
ΕΝΔΥΜΑΤΑ
8.82%
24,00%
24,00%
8.82%
14.7%
11.76%
2.94%
 
ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ
25,00%
37.5%
25,00%
12.5%
 
 
 
 
ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ
27.27%
 
18.18%
 
18.18%
18.18%
18.18%
 
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
28.5%
28.5%
28.5%
 
 
14.28%
 
 
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου