ΤΟΠΙΚΑ

Στα χαρτιά ακόμη η νέα ρύθμιση της ΔΕΗ

στα-χαρτιά-ακόμη-η-νέα-ρύθμιση-της-δεη-454063

Το ηλεκτρονικό σύστημα δεν έχει προσαρμοστεί στις 36 δόσεις

«Με άδεια χέρια» αποχωρούν από τη ΔΕΗ δεκάδες καταναλωτές που προσέρχονται για να ενταχθούν στη νέα ευνοϊκή ρύθμιση των 36 δόσεων που ανακοινώθηκε πριν από περίπου δύο εβδομάδες. Ο λόγος ότι το μηχανογραφικό σύστημα δεν έχει ακόμη ετοιμαστεί, με αποτέλεσμα στην ειδική ηλεκτρονική φόρμα, ο διακανονισμός να σταματά… στις 24 δόσεις.

Καθημερινά στη ΔΕΗ στο Βόλο προσέρχονται τουλάχιστον εκατό άτομα, αναζητώντας την ένταξή τους στο νέο σχέδιο ρύθμισης. O νέος διακανονισμός για ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη ΔΕΗ προβλέπει από 37 μέχρι 60 δόσεις, έναντι των οκτώ δόσεων που προβλέπει ο διακανονισμός που βρίσκεται σε ισχύ σήμερα.

Η προκαταβολή για την ένταξη στη νέα ρύθμιση θα είναι 10%, από 20% που ισχύει σήμερα. Προαπαιτούμενο είναι να έχει εξοφληθεί ο τρέχον λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει επίσης να προσκομίσουν τον αριθμό παροχής και το ΑΦΜ του καταναλωτή.

Οι ληξιπρόθεσμες όφειλες προς τη ΔΕΗ ανέρχονται σε 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ και στόχος είναι η είσπραξη του συνόλου του ποσού.

Το 30% αδυνατεί να ανταποκριθεί και στο διακανονισμό

Στο μεταξύ υπολογίζεται ότι ένα ποσοστό της τάξεως του 30% από τους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος που προβαίνουν σε διακανονισμό, στην πορεία, αδυνατούν να φανούν συνεπείς και προσπαθούν έστω και καταθέτοντας μικροποσά, να «κινούν» το λογαριασμό για να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της αρμόδιας υπηρεσίας του τμήματος της ΔΕΗ στο Βόλο καθημερινά εξυπηρετούνται από το τμήμα περίπου 150 άτομα που ζητούν διακανονισμούς προκειμένου να πληρώσουν σταδιακά τις οφειλές τους, ενώ όσοι έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Τιμολόγιο δεν αντιμετωπίζουν τουλάχιστον το πρόβλημα της διακοπής ηλεκτροδότησης.

Ημερησίως, υπολογίζεται ότι γίνονται περίπου 40 διακοπές ηλεκτροδότησης, ενώ παραμένει μεγάλος ο αριθμός των νοικοκυριών της Μαγνησίας, που αδυνατούν να πληρώσουν ή ακόμη και να ρυθμίσουν τις οφειλές ηλεκτρικού ρεύματος ειδικά όταν τα ποσά που έχουν «συσσωρευτεί» είναι υψηλά και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην καταβολή μεγάλης δόσης. Εκτός από διακοπές υπολογίζεται ότι καθημερινά γίνονται περίπου 30 επανασυνδέσεις και αυτό μετά το διακανονισμό της οφειλής ή ακόμη και της εξόφλησης για ποσά που κινούνται σε ανεχτά επίπεδα καθώς για μεγαλύτερα ποσά που μπορεί να αφορούν επαγγελματίες ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία και αφού ο καταναλωτής δεν θεωρείται «υπότροπος».

Οι καταναλωτές μπορούν να καλούν το τηλεφωνικό κέντρο ΔΕΗ τηλ. 11770 (από τις 8 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα) για το διακανονισμό της ληξιπρόθεσμης οφειλής τους, πρέπει να είναι όμως τυχεροί αλλά και ιδιαίτερα υπομονετικοί καθώς υπήρξαν περιπτώσεις που η αναμονή ξεπέρασε τη μία ώρα προκειμένου να βγάλουν γραμμή και να επικοινωνήσουν σχετικά.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου