ΤΟΠΙΚΑ

Διακόπτουν για λάθος επιλογή ακόμη και αριστούχοι μαθητές

διακόπτουν-για-λάθος-επιλογή-ακόμη-κα-450130

Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού συνιστά επιλογή επαγγέλματος, τονίστηκε σε ενημερωτική εκδήλωση

Τρεις στους τέσσερις φοιτητές που διακόπτουν τις σπουδές τους στις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το κάνουν διότι το αντικείμενο των σπουδών τους έρχεται σε σύγκρουση με τα ενδιαφέροντά τους. Αποτέλεσμα νέοι να μπαίνουν ξανά στη διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων, προκειμένου να διεκδικήσουν μία θέση εισαγωγής στη σχολή για την οποία πραγματικά ενδιαφέρονται.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το παραπάνω επεσήμανε μεταξύ άλλων η σύμβουλος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και υπεύθυνη του ΚΕΣΥΠ Μαγνησίας, Αγγελική Καραμπατζάκη, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα, στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Βόλου, όπου μαθητές Λυκείων, γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, πιθανές «παγίδες» αλλά και για τα προγράμματα σπουδών των σχολών και τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης.

Ηδη οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων γνωρίζουν τις βαθμολογικές τους επιδόσεις και έως τις 7 Ιουλίου, καλούνται να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία. Στο τέλος Αυγούστου θα ανακοινωθούν οι βάσεις των σχολών, που θα κρίνουν αν οι υποψήφιοι θα αποκτήσουν το πολυπόθητο εισιτήριο εισόδου στις σχολές προτίμησής τους. Τι θα πρέπει όμως να προσέξουν οι υποψήφιοι;

Σύμφωνα με την κ. Καραμπατζάκη, η ώρα συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δεν θα πρέπει να γίνεται ελαφρά τη καρδία. «Οι υποψήφιοι πρέπει να δουν τη διαδικασία ως ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Ουσιαστικά επιλέγουν επάγγελμα», ανέφερε η ίδια υπογραμμίζοντας ότι η λάθος επιλογή μπορεί να τους οδηγήσει σε μία σχολή που δεν τους ταιριάζει, να βασανίζονται με μαθήματα που δεν τους ενδιαφέρουν και να υποφέρουν επαγγελματικά στο μέλλον.

Το πρώτο βήμα για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού, όπως τονίστηκε είναι η ηρεμία. «Πρέπει να σκέφτονται θετικά, ό,τι αριθμό μορίων κι αν έχουν συγκεντρώσει», σημείωσε η κ. Καραμπατζάκη.

Η ίδια υπογράμμισε ότι κριτήριο επιλογής σχολής θα πρέπει να είναι τα ενδιαφέροντα και η προσωπικότητα του κάθε υποψηφίου. «Επιλέγω σπουδές που με ενδιαφέρουν και μου ταιριάζουν. Εχει διαπιστωθεί ότι τρεις στους τέσσερις που διακόπτουν τι σπουδές τους το κάνουν γιατί το αντικείμενο που σπουδάζουν δεν τους ενδιαφέρει. Επιπλέον, δεκάδες αριστούχοι που καθοδηγήθηκαν από άλλους και μπήκαν σε σχολές των ΑΕΙ λόγω της υψηλής τους βαθμολογίας, «για να μη χαραμίσουν μόρια», βρέθηκαν μακριά από τα ενδιαφέροντά τους και αναγκάστηκαν να ξαναδώσουν εξετάσεις, χάνοντας μία χρονιά, μέχρι να μπουν στη σχολή που τους ενδιαφέρει πραγματικά», εξήγησε η κ. Καραμπατζάκη.

Στα κριτήρια της επιλογής πρέπει ακόμη να περιλαμβάνεται το αντικείμενο αλλά και το πρόγραμμα σπουδών. «Πολλές σχολές, αν και ίδιες έχουν διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών», εξήγησε η ίδια, προτρέποντας τους υποψηφίους να κάνουν έρευνα ποια μαθήματα διδάσκονται.

Υπόψη θα πρέπει να λαμβάνονται επίσης εκτός από τα «θέλω» των υποψηφίων και τα «μπορώ», οι ικανότητες δηλαδή και οι δεξιότητές τους και επιπλέον τα οικονομικά δεδομένα της οικογένειας. «Συμβαίνει όλο και συχνότερα λόγω κρίσης, υποψήφιοι να επιλέγουν σχολές στον τόπο κατοικίας τους επειδή οι οικογένειές τους αδυνατούν να τους στηρίξουν στις σπουδές τους σε άλλη πόλη», επεσήμανε η ίδια.

Τέλος, εστίασε την προσοχή της και στα επαγγελματικά δικαιώματα κάθε σχολής, υπογραμμίζοντας ότι είναι ένας ακόμη παράγοντας για τη σωστή επιλογή σχολής. Φρόντισε δε να διευκρινίσει ότι σήμερα, σε εποχή οικονομικής κρίσης, δεν υπάρχουν τα λεγόμενα επαγγέλματα με άμεση επαγγελματική αποκατάσταση. «Ολες οι ειδικότητες σε ΑΕΙ και ΤΕΙ συμμετέχουν στους επίσημους καταλόγους ανεργίας. Η επαγγελματική επιτυχία εξαρτάται από την αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνει κάποιος σε αυτό που κάνει», κατέληξε η κ. Καραμπατζάκη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου