ΤΟΠΙΚΑ

Το λιμάνι σήμερα και αύριο…

το-λιμάνι-σήμερα-και-αύριο-437090

Το λιμάνι του Βόλου, ένα από τα μεγαλύτερα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, κατέχει στρατηγικά μια θέση στο κέντρο της Ελλάδας. Ανάμεσα στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, έχει όλες τις προϋποθέσεις να μετεξελιχθεί στον τρίτο πόλο ανάπτυξης της χώρας και να γίνει πυλώνας ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλίας.

Τα παραπάνω σημείωσαν χθες εκτός των άλλων σε μία συνέντευξη εφ΄ όλης της ύλης που έδωσαν χθες το μεσημέρι στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) ο Πρόεδρος, ο Διευθύνων Σύμβουλος και το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου κ.κ. Γιάννης Πρίγκος, Δημήτρης Θεοδώρου και Απ. Παπαδούλης αντίστοιχα.

Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου απάντησαν σε όλα όσα έχουν γίνει τους δέκα μήνες που είναι στο τιμόνι του ΟΛΒ η παρούσα διοίκηση, ανέλυσαν όλες τις ενέργειες που γίνονται για τη βραχυπρόθεσμη και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του λιμένος, ενώ αναφέρθηκαν και στην επίμαχη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που είναι στο τελικό στάδιο έγκρισής της και η οποία θα αμβλύνει, όπως υπογραμμίστηκε, το θέμα της αερορύπανσης, καθώς θα μεταφερθεί ο χώρος φορτοεκφόρτωσης του σκραπ στην τρίτη προβλήτα, θα γίνουν εργασίες εκβάθυνσης του λιμένος για τα βαρέα μετάλλα και εργασίες εκσυγχρονισμού της αποθήκης των σιλό, όπου θα τοποθετηθούν σακόφιλτρα για τη συγκράτησης της σκόνης. Τα χρήματα για τα συγκεκριμένα έργα διεκδικούνται από το Κοινοτικό Πρόγραμμα ΕΠΠΕΡΑΑ από το οποίο ο ΟΛΒ ευελπιστεί ότι θα εκταμιεύσει 6.000.000 ευρώ. Ακόμη οι υπεύθυνοι του ΟΛΒ σημείωσαν ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί και εγκριθεί το master plan του λιμανιού, οπότε και θα είναι σε θέση, όπως επισημάνθηκε, να χωροθετηθούν οι χρήσεις που προβλέπονται στο νέο εμπορικό σταθμό (τέρμιναλ). Τέλος οι υπεύθυνοι του ΟΛΒ αναφέρθηκαν και στο ΙSPS, που αφορά στην ασφάλεια του λιμένος και για το οποίο ο ΟΛΒ ευελπιστεί ότι θα εκταμιεύσει πιστώσεις ύψους 912.000 ευρώ από την Περιφέρεια Θεσσαλίας που καλύπτουν τα έργα που πρέπει να γίνουν καθώς και το κόστος φύλαξης των εγκαταστάσεων για τον πρώτο χρόνο. Σημειώνεται πως για το ΙSPS ο OΛΒ περιμένει μέσα στον Ιούνιο κλιμάκιο ξένων εμπειρογνωμόνων προκειμένου οι τελευταίοι να κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Εάν κατά τη δεύτερη επίσκεψη τους δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα, τότε όπως είπε ο Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΒ Δημήτρης Θεοδώρου δεν θα υπάρχει δυνατότητα να καταπλέουν στο Βόλο κρουαζιερόπλοια, ενώ επιπλέον θα επιβληθούν αυστηρά πρόστιμα στην Ελλάδα.
Ο Πρόεδρος του ΟΛΒ Γιάννης Πρίγκος που μίλησε πρώτος είπε ότι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, η ασφάλεια, η άμεση εξυπηρέτηση, ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και του τεχνολογικού εξοπλισμού, η εφαρμογή του ISPS, η λειτουργία του νέου σύγχρονου επιβατικού σταθμού στην κεντρική προβλήτα σε συνδυασμό με τα έργα υποδομής για να ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια στο «πρόσωπο» της πόλης, η λειτουργία σ’ όλο το παραλιακό μέτωπο και του κυματοθραύστη σύγχρονης Μαρίνας Τουριστικών Σκαφών, είναι έργα που θα σηματοδοτήσουν την παραπέρα ανάπτυξη του λιμανιού στο τουριστικό του τμήμα.
Η επίλυση προβλημάτων, πρόσθεσε, που σχετίζονται με το γενικότερο σύστημα των μεταφορών μεταξύ χωρών μελών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών της γύρω περιοχής της Μεσογείου, θα σηματοδοτήσει, όπως σημείωσε, την προσέλευση φορτίων από τις χώρες αυτές, δημιουργώντας βάσιμες και οριστικές συνθήκες για παραπέρα ανάπτυξη.
Παρά το διεθνώς δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, σημείωσε ο κ. Πρίγκος, προετοιμαζόμαστε για επενδύσεις τόσο σε υποδομές ακτοπλοΐας, φιλοξενίας, κρουαζιέρας και θαλάσσιου τουρισμού, όσο και σε εγκαταστάσεις για δημιουργία εξειδικευμένων υποδομών εμπορευματικών μεταφορών σε σύγχρονους τομείς του εμπορίου, προχωρώντας ταυτόχρονα σε δράσεις που θα απαλλάξουν την περιοχή από περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις και υλοποιώντας μια σειρά υποδομών που θα στοχεύουν στη δημιουργία ενός «πράσινου λιμανιού».
 Η βελτίωση των συνθηκών συνύπαρξης με την πόλη και η περιβαλλοντική προστασία της περιοχής ολοκληρώνει το όραμά μας μέσα απ’ τη δυνατότητα προώθησης ευκαιριών με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα για την πόλη και την περιφέρειά μας , καθιστώντας το λιμάνι του Βόλου έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης της περιοχής μας.
 
 
 Βασικές
δράσεις του ΟΛΒ
 
1.       Εγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.)
 
          Η Μ.Π.Ε. του συνόλου των δραστηριοτήτων του λιμένα Βόλου βρίσκεται στην φάση των τελικών υπογραφών επί της προβλεπόμενης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Κ.Υ.Α). Είναι η πρώτη που θα εκδοθεί για λιμάνι της χώρας και θα αφορά στο σύνολο των δραστηριοτήτων του. Η εφαρμογή της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τα έργα που η κατασκευή τους προβλέπεται επ’ αυτής, έχουν χρονικό ορίζοντα υλοποίησης που καθορίζεται από την Κ.Υ.Α. Η χρηματοδότηση των έργων θα πρέπει να υλοποιηθεί μέσω επιχειρησιακών προγραμμάτων του Ε.Σ.Π.Α, ενώ η προσπάθειά μας εντοπίζεται στην έγκαιρη και πλήρη προετοιμασία μας για την ένταξή τους σε αυτά.
~        Έως και την εφαρμογή της Μ.Π.Ε. ο Πρόεδρος του ΟΛΒ είπε ότι θα εφαρμόζονται τα μέτρα που έχουν αποφασιστεί ήδη από το έτος 2005, ενώ σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται ειδικές συνθήκες (διεύθυνση ανέμου προς την πόλη, εξαιρετικά δυνατοί άνεμοι κ.λ.π.) θα λαμβάνονται επιπλέον μέτρα. Ήδη με έγγραφό της προς τους ναυτικούς πράκτορες η Ο.Λ.Β. Α.Ε. θέσπισε νέους κανόνες εκφόρτωσης των χύδην φορτίων σιτηρών.
2.      Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (MasterPlan)
·           To Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο της Ο.Λ.Β. Α.Ε. αποτελεί μία μελέτη συνολικής ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του λιμανιού, με ορίζοντα 25ετίας. Συμπεριλαμβάνονται οι παρούσες δραστηριότητες, οι προοπτικές τους, χωροθέτησή τους, όπως και η ανάπτυξη μελλοντικών, λαμβάνοντας υπόψη περιβαλλοντικούς περιορισμούς, παραμέτρους οικονομικής βιωσιμότητας και ανάπτυξης του λιμένα, διατήρησης της θέσης του ή και βελτίωσής του εντός του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αναπτύσσεται στην ευρύτερη περιοχή. Περιλαμβάνει επιμέρους συνοδευτικές μελέτες ή προμελέτες, αναγκαίες για την έγκρισή τους από την Επιτροπή Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), όσο και για την εκτέλεση των έργων υλοποίησής της.
·                Το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο χρηματοδοτείται από Εθνικούς Πόρους και αποτελεί πόνημα για την διαμόρφωση του οποίου εξέφρασε άποψη το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων με τη λιμενική δραστηριότητα σε ανοικτές διαβουλεύσεις που έλαβαν χώρα.
·                Η ολοκλήρωση των διαδικασιών έγκρισής του θα ανοίξει το δρόμο εκτέλεσης των έργων εφαρμογής του και αξιοποίησης υφισταμένων υποδομών.
 
 
3. Εφαρμογή ΙSPS
 
          Η Ο.Λ.Β. Α.Ε. είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει τον Κώδικα Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης Βόλου, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του αντίστοιχου σχεδίου (ΣΑΛΕ), το οποίο έχει εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ.
Η εφαρμογή των διαλαμβανόμενων επί του εν λόγω σχεδίου απαιτεί χρηματοδότηση, η οποία αναζητάται από αντίστοιχα επιχειρησιακά προγράμματα του Ε.Σ.Π.Α.
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου