ΤΟΠΙΚΑ

Στη Διοικητική Αρχή Σηράγγων η διαχείριση του τούνελ Γορίτσας ζητά να ανατεθεί ο απερχόμενος Δήμαρχος Π. Σκοτινιώτης

στη-διοικητική-αρχή-σηράγγων-η-διαχεί-404127

Τις θέσεις της παρούσας Δημοτικής Αρχής σε σχέση με την ευθύνη συντήρησης και λειτουργίας της σήραγγας Γορίτσας, ξεκαθαρίζει ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης σε έγγραφό του προς την ΕΥΔΕ/ΟΣΥΕ ΤΚΕ Καρδίτσας, την υπηρεσία δηλαδή του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) η οποία έχει την ευθύνη κατασκευής του έργου.

Απαντώντας σε έγγραφο της εν λόγω υπηρεσίας από 14.7.2014, με το οποίο καλούσε το Δήμο Βόλου να προχωρήσει στις διαδικασίες για τη διοικητική παραλαβή του έργου της Παράκαμψης στο σύνολό του και παράλληλα να μεριμνήσει για την οργανωτική δομή λειτουργίας της σήραγγας Γορίτσας, ο κ. Σκοτινιώτης τονίζει για μια ακόμη φορά ότι ο Δήμος Βόλου δεν έχει καταρχήν ούτε την απαιτούμενη εμπειρία και τεχνογνωσία, αλλά ούτε και την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθεί στο κόστος συντήρησης και λειτουργίας της σήραγγας και ευρύτερα της Παράκαμψης Βόλου.

Επισημαίνει ότι υπεύθυνη για τη συντήρηση και λειτουργία όλων των άλλων σηράγγων της Θεσσαλίας είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας και εκφράζει την άποψη ότι, σε διαφορετική περίπτωση, διαχειριστής της σήραγγας θα μπορούσε να οριστεί αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων του ΥΠΟΜΕΔΙ, η οποία (Γενική Γραμματεία) έχει και την ευθύνη σχεδιασμού, μελέτης και κατασκευής της σήραγγας.

Σε κάθε περίπτωση και μέχρι την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών ορισμού του διαχειριστή, καθήκοντα διαχειριστή της σήραγγας θα πρέπει να ασκεί η Διοικητική Αρχή Σηράγγων, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Π.Δ.230/2007.

«Ο διαχειριστής της σήραγγας θα πρέπει να έχει την απαιτούμενη εμπειρία και τεχνογνωσία, ώστε να εγγυάται την ασφαλή λειτουργία της σήραγγας. Ο Δήμος Βόλου, όπως επανειλημμένως έχουμε τονίσει ήδη από το 2011, δεν έχει καταρχήν αυτές τις προϋποθέσεις, αφού η εμπειρία και η τεχνογνωσία των τεχνικών του υπηρεσιών εξαντλείται στην κατασκευή και συντήρηση του δημοτικού οδικού δικτύου της πόλης μας, το οποίο ουδεμία σχέση έχει με τα χαρακτηριστικά της Παράκαμψης Βόλου, πολλώ δε μάλλον με τη λειτουργία της σήραγγας. Επιπλέον, ο Δήμος Βόλου δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθεί στο κόστος συντήρησης και λειτουργίας της σήραγγας και ευρύτερα της Παράκαμψης Βόλου, αφού, όπως είναι γνωστό, ο μόνος πόρος που μπορεί να αξιοποιηθεί προς τούτο, είναι η ΣΑΤΑ η οποία έχει περικοπεί κατά 80%, με συνέπεια ο Δήμος να βρίσκεται σε αδυναμία να καλύψει και τις πιο στοιχειώδεις καθημερινές ανάγκες.

Με βάση τα παραπάνω, είμαστε σε επικοινωνία με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας προκειμένου να βρεθεί ασφαλής και βιώσιμη λύση για τη συντήρηση και λειτουργία της σήραγγας. Επισημαίνεται ότι υπεύθυνη για τη συντήρηση και λειτουργία όλων των άλλων σηράγγων της Θεσσαλίας, όπως της Γκρόπας και της Αγίας Κυριακής, έχει οριστεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Διαχειριστής ακόμη της σήραγγας θα μπορούσε να οριστεί αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του ΥΠΟΜΕΔΙ, η οποία (Γενική Γραμματεία) έχει και την ευθύνη σχεδιασμού, μελέτης και κατασκευής της σήραγγας. Σε κάθε περίπτωση και μέχρι την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών ορισμού του διαχειριστή, καθήκοντα διαχειριστή της σήραγγας θα πρέπει να ασκεί η Διοικητική Αρχή Σηράγγων, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Π.Δ.230/2007», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Σκοτινιώτης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου