ΤΟΠΙΚΑ

Ισχυρό σοκ από τριπλή τραγωδία σε δρόμο – φονιά ~ ΟΡΓΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΘΩΕΣ ΨΥΧΕΣ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ

ισχυρό-σοκ-από-τριπλή-τραγωδία-σε-δρόμ-404295

Δύο αδερφές και ο φίλος τους σκοτώθηκαν ακαριαία

Μέσα στο σκοτάδι της παλιάς εθνικής οδού, ανάμεσα σε σειρήνες ασθενοφόρων, περιπολικών της αστυνομίας και πυροσβεστικών οχημάτων που έσπευδαν στο σημείο, κάτοικοι του Ριζομύλου και του Στεφανοβικείου άρχισαν να καταφθάνουν, με ανάσες κομμένες, τρέμοντας και με την ελπίδα ότι πίσω από το σκηνικό πολέμου με τις στραπατσαρισμένες λαμαρίνες μιας νταλίκας και ενός ΙΧ αυτοκινήτου και με διάσπαρτα παντού τα συντρίμμια – μάρτυρες μιας σφοδρής σύγκρουσης δεν θα υπήρχαν θύματα.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΣΑΜΑΚΟΒΛΗ

Στη 1.30 τα ξημερώματα, στο 36ο χιλιόμετρο της παλιάς εθνικής οδού Βόλου – Λάρισας, ο χάρος έστηνε, όμως, δίχως έλεος τα σχέδιά του. Εκοψε ακαριαία στην άσφαλτο το νήμα της ζωής τριών νεαρών παιδιών, που επέβαιναν στο ΙΧ αυτοκίνητο. «Εφυγαν» παρέα, όπως ήταν τα τελευταία ξέγνοιαστα και ανέμελα χρόνια της ζωής τους, τα τρία αγγελούδια. Η Ιωάννα Κουτσιαρή 18 ετών και η αδερφή της Κατερίνα Κουτσιαρή 21 έτους, τα δύο παιδιά οικογένειας από το Στεφανοβίκειο και ο Φίλιππος Καπανιάρης 20 ετών, το μοναχοπαίδι οικογένειας από το Ριζόμυλο.

Η νταλίκα με ρυμουλκό, που οδηγούσε 22χρονος μεταφέροντας εμπόρευμα από τη Νάουσα με προορισμό τον Πύργο, πετάχτηκε εκτός οδοστρώματος μετά την εκτόξευση έξω από την άσφαλτο του ΙΧ αυτοκινήτου, ντεραπάρισε και δίπλωσε. Από την άμορφη μάζα σιδηρικών του τεράστιου οχήματος ο νεαρός οδηγός ανασύρθηκε σοκαρισμένος και τραυματισμένος.

Στην παλιά εθνική οδό – λαιμητόμο, στο δρόμο που έχουν χάσει δεκάδες άτομα τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα, ανάμεσα σε πλήθος εικονοστασίων δεξιά και αριστερά του επικίνδυνου οδικού δικτύου που δείχνουν τις αδικοχαμένες ζωές, στήνονταν άλλη μία παγίδα πρωτοφανούς τραγωδίας. Σ’ αυτό το παλιό εθνικό δίκτυο, που επιλέγουν ΙΧ αλλά κυρίως νταλίκες και φορτηγά για να αποφύγουν το κόστος των διοδίων γράφονταν με το αίμα νέων παιδιών ακόμη τρία ονόματα στη μακριά λίστα των θυμάτων τροχαίου.

Ακουσαν τον ανατριχιαστικό θόρυβο της σύγκρουσης

Ο χάρος παραμόνευε τα τρία νεαρά παιδιά, που κατευθύνονταν με το ΙΧαυτοκίνητο μάρκας VW Polo, που οδηγούσε ο 20χρονος Φίλιππος, στο οποίο επέβαιναν οι δύο αδερφές. Το αυτοκίνητο κινούνταν από το Ριζόμυλο με κατεύθυνση το Στεφανοβίκειο.

Μουσικός με λατρεία στην κιθάρα η 18χρονη Ιωάννα, μέλος της Μουσικής Σχολής, συμμετείχε το μοιραίο βράδυ σε πολιτιστική μουσική εκδήλωση στο Ριζόμυλο. Ηταν ένα από τα πέντε χαρούμενα βράδια που είχε διοργανώσει η Μουσική Σχολή στα δημοτικά διαμερίσματα του Βελεστίνου. Ηταν η προτελευταία εμφάνιση των παιδιών της Σχολής. Η αυλαία θα έπεφτε χθες το βράδυ Κανάλια…

Τα άψυχα σώματα τριών παιδιών ανασύρθηκαν, μετά από πολύωρη επιχείρηση απεγκλωβισμού, από τα συντρίμμια του Ι.Χ. αυτοκινήτου.

Στην ίδια πλευρά του δρόμου, από την ντεραπαρισμένη και διπλωμένη νταλίκα τραυματισμένος και σε κατάσταση σοκ έβγαινε ένας ακόμη νεαρός

Η μουσική εκδήλωση στο Ριζόμυλο ολοκληρώθηκε. Τα παιδιά χειροκροτήθηκαν και όλοι άρχισαν να παίρνουν το δρόμο της επιστροφής για τα σπίτια τους. Η Ιωάννα και η αδερφή της Κατερίνα έμειναν πίσω μέχρι να μαζευτούν όργανα και εγκαταστάσεις και επιβιβάστηκαν στο αυτοκίνητο του Φίλιππου για να επιστρέψουν στο σπίτι τους.

Τρία χιλιόμετρα ήταν η απόσταση και μερικές εκατοντάδες μέτρα εκείνα που τους χώριζαν από το πατρικό τους, όταν η σφοδρή σύγκρουση της νταλίκας που κινούνταν με κατεύθυνση το Βόλο με το ΙΧ αυτοκίνητο που κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ακούστηκαν μέχρι το χωριό του Στεφανοβικείο.

Οι πρώτοι που έσπευσαν φίλοι των παιδιών, που βρίσκονταν εκείνη την ώρα σε καφετέρια, πάνω στον κεντρικό δρόμο. Ο θρήνος μέσα σε λίγη ώρα χτυπούσε τις πόρτες δύο οικογενειών, στο Στεφανοβίκειο και το Ριζόμυλο…

Πραγματική μάχη να απεγκλωβίσουν τα σώματα των τριών παιδιών έδωσαν πυροσβέστες που έσπευσαν στον τόπο του συγκλονιστικού αυτοκινητιστικού δυστυχήματος. Μέσα στις άμορφες μάζες σιδηρικών, οι τρεις φίλοι, τα παιδιά δύο οικογενειών, είχαν εκπνεύσει ακαριαία. Η τραγωδία, με την ανάσυρση των άψυχων σωμάτων τους, άρχισε να ξεδιπλώνει και να αποκαλύπτει ένα πρωτοφανές χτύπημα της μοίρας.

Και οι τρεις μαζί σε πρόσφατη εκδρομή

Η Ιωάννα μόλις φέτος είχε δώσει πανελλαδικές εξετάσεις και ετοιμαζόταν να ανοίξει τα δικά της επαγγελματικά «φτερά».

Η Κατερίνα είχε περάσει σε ΤΕΙ, ενώ ο Φίλιππος με 18μηνη σύμβαση εργάζονταν μέχρι και πριν από δύο μήνες ως τεχνικός στο τμήμα συντηρήσεων του 307 ΤΣΥΑΥ, μετά τη Σχολή Μαθητείας του ΟΑΕΔ. Μόλις που θα άρχιζαν να υλοποιούν τα όνειρά τους…

Κραυγές απερίγραπτου πόνου στη διπλή κηδεία των δύο κοριτσιών, των δύο βλασταριών οικογένειας στο Στεφανοβίκειο

Απαρηγόρητος θρήνος στο σπίτι του Φίλιππου για την απώλεια του μονάκριβου παλικαριού τους

ΘΡΗΝΟΣ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΑΣΑΝ ΤΑ ΑΓΓΕΛΟΥΔΙΑ ΤΟΥΣ

Αλύπητο χτύπημα της μοίρας για δύο χωριά στο Βελεστίνο

Σείστηκε η γη στις κηδείες των τριών παιδιών – Τελευταίο σπαρακτικό αντίο από σύσσωμο το Ριζόμυλο και το Στεφανοβίκειο

Από τη 1.30 τα ξημερώματα δύο γειτονικά χωριά στο Βελεστίνο ζούσαν τον ίδιο ζωντανό εφιάλτη. Σπαρακτικές κραυγές συγκλόνιζαν τις γειτονιές τους για την άδικη απώλεια στην άσφαλτο της 18χρονης Ιωάννας, της 21χρονης Κατερίνας Κουτσιαρή και του 20χρονου Φίλιππου Καπανιάρη, στη μοιραία σύγκρουση του ΙΧ αυτοκινήτου που επέβαιναν με νταλίκα, στο 36ο χιλιόμετρο της παλιάς εθνικής οδού Βόλου – Λάρισας.

Μέχρι το πρωί ο θρήνος δεν είχε κοπάσει. Στα χαροκαμένα σπίτια ο σπαραγμός ήταν απερίγραπτος. Το μεσημέρι είχε προχωρήσει, όταν στην κολώνα απέναντι από το σπίτι που είχε βυθιστεί στον απαρηγόρητο θρήνο, στο Στεφανοβίκειο, το γραφείο τελετών τοιχοκόλλησε την αναγγελία της διπλής κηδείας. Μία παρέα νεαρών με βαριά βήματα πλησίασε την κολώνα. Στάθηκαν γύρω και κοίταζαν μία τα ονόματα των κοριτσιών, που γνώριζαν από μικρή ηλικία στις ίδιες γειτονιές, στα ίδια σχολικά θρανία, στις ίδιες αλάνες του χωριού και μία τις φωτογραφίες τους.

Κοίταζαν και ξανακοίταζαν τις ηλικίες τους. 18 ετών η Ιωάννα, 21 έτους η Κατερίνα. Μία κοπέλα άπλωσε το χέρι της και χάιδεψε τη φωτογραφία της πανέμορφης Ιωάννας, δείχνοντας ότι ήταν αδύνατο πιστέψει πως δεν θα την έβλεπε ξανά.

Τα μάτια τους βούρκωσαν, έγιναν κόκκινα και έσφιξαν τα χείλη τους για να μην ακουστεί ο λυγμός της οδύνης τους. Ενας – ένας πλησίαζαν να κοιτάξουν λες και μόλις εκείνη τη στιγμή πληροφορούνταν την απερίγραπτη τραγωδία, που δεν έλεγαν να πιστέψουν. Αλλοι δεν έβρισκαν το κουράγιο να σηκωθούν από το πεζοδρόμιο, όπου τους είχε οδηγήσει να καθίσουν το βάρος του πόνου από την απώλεια των δύο κοριτσιών.

Στα πεζοδρόμια, μέσα και έξω από το σπίτι της οικογένειας, στις διπλανές αυλές της κατοικίας που χτυπήθηκε δίχως έλεος από τη μοίρα, βουβός θρήνος. «Πηγαίνετε να φέρετε πίσω τα κορίτσια μου…», μάγκωνε τις καρδιές όλων, ο σπαραγμός του χαροκαμένου πατέρα που βρέθηκε να αποχαιρετά ξαφνικά, πρόωρα και τόσο άδικα τα δυο του καμάρια.

Στους δρόμους δεν κυκλοφορούσε κανείς. Η πλατεία και τα καφενεία της άδεια. Το βαρύ πένθιμο πέπλο είχε σκεπάσει από τη μία άκρη στην άλλη το χωριό. Ολα τα βήματα οδηγούσαν, με δυσκολία από το σοκ της απώλειας των παιδιών, στο σπίτι της απαρηγόρητης μάνας που έχασε τα βλαστάρια της. Το βλέμμα τους κενό, τα λόγια τους λιγοστά και το μυαλό τους να τρέχει σε στιγμές της σύντομης αυτής ζωής της Κατερίνας και της Ιωάννας που σταμάτησε τόσο νωρίς και τόσο άδικα πάνω στην παλιά εθνική οδό. Σταμάτησε μερικές εκατοντάδες μέτρα πριν το ΙΧ αυτοκίνητο πάρει τη στροφή για το χωριό, λίγα λεπτά πριν σταματήσει μπροστά από το σπίτι των κοριτσιών, ώστε να αποβιβαστούν να καληνυχτίσουν τον παιδικό τους φίλο και να ανοίξουν την πόρτα της αυλής τους.

Την ίδια ώρα, στο διπλανό χωριό, στο Ριζόμυλο, η σορός του φίλου των κοριτσιών, του Φίλιππου, που οδηγούσε το μοιραίο ΙΧ, οδηγούνταν μέσα στο λευκό φέρετρο στην οικία του. Σπάραζαν και οι πέτρες για τον αποχαιρετισμό που θα επακολουθούσε. Για το τελευταίο ταξίδι που ετοίμαζαν για τους τρεις φίλους.

Τελευταία πράξη

Νωρίς το απόγευμα, σύσσωμα τα δύο χωριά αποχαιρετούσαν για τελευταία φορά τα τρία αγγελούδια γεμάτα όρεξη για τη ζωή, μόλις που άρχιζαν να χτίζουν τα όνειρά τους.

«Καλό ταξίδι Ιωάννα, καλό ταξίδι Κατερίνα», φώναξε δυνατά ένας συνομήλικός τους, όταν με ένα παρατεταμένο και δυνατό χειροκρότημα στον κατάμεστο, μέσα και έξω, Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Στεφανοβίκειου τα δύο κορίτσια του Κώστα και της Αθηνάς Κουτσιαρή, οδηγήθηκαν στην τελευταία κοινή τους κατοικία.

Τα σύννεφα πύκνωσαν στη διάρκεια της νεκρώσιμης ακολουθίας και ο τόπος σκοτείνιασε, όπως και οι ψυχές όλων όσων συνέρρεαν από το χωριό και τις γύρω περιοχές στον Ιερό Ναό για τη διπλή κηδεία. Στις 4.30 το μεσημέρι απηύθυναν το τελευταίο αντίο στην 21χρονη Κατερίνα και στην 18χρονη αδερφή της Ιωάννα, ενώ δύο ώρες αργότερα στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Ριζομύλου η τελευταία πράξη της τραγωδίας γράφονταν με τον αποχαιρετισμό στον 20χρονο Φίλιππο, το μοναχοπαίδι της οικογένειας του Κωνσταντίνου και της Συραγώς Καπανιάρη. Το παιδί που αγάπησαν όσο τίποτε άλλο στη ζωή τους, από την πρώτη στιγμή που το έπαιρναν μετά από υιοθεσία στην αγκαλιά τους.

Οι εκκλησίες σείστηκαν από το θρήνο και τα παρακάλια όσων γνώριζαν τα παιδιά να είναι ψέμα όσα συνέβαιναν. Τα δυο χωριά του Βελεστίνου βούλιαξαν στο θρήνο από την πρωτοφανή συμφορά. Εβρασαν όμως και από την οργή για μία ακόμη παγίδα θανάτου, η οποία στήθηκε στην παλιά εθνική οδό- καρμανιόλα. «Γιατί;» ρωτούσαν, αλλά χωρίς απάντηση, ξεσπώντας σε λυγμούς για τους τρεις αδικοχαμένους νέους.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΣΑΜΑΚΟΒΛΗ

Τα ακριβά διόδια Μοσχοχωρίου…

Διοχετεύουν όλο τον όγκο των βαρέων οχημάτων στην παλιά εθνική Βόλου- Λάρισας

Πάγια τακτική των οδηγών βαρέων οχημάτων, είναι τα τελευταία χρόνια η αποφυγή των διοδίων Μοσχοχωρίου. Οι οδηγοί βαρέων οχημάτων εξερχόμενοι από την κοιλάδα των Τεμπών και έχοντας ήδη πληρώσει ένα δυσβάσταχτο ποσό για διόδια επιλέγουν, όταν φτάνουν στο Μοσχοχώρι, να ακολουθήσουν την παλιά εθνική οδό Βόλου- Λάρισας, προκειμένου να αποφύγουν το «τσουχτερό» αντίτιμο των 14,10 ευρώ για το πέρασμά τους από το καινούργιο οδικό δίκτυο.

Ρεπορτάζ: ΑΘΗΝΑ ΤΣΙΡΓΗ

Αυτό έχει ως συνέπεια καθημερινά αλλά κυρίως τις βραδινές ώρες η παλιά εθνική οδός Βόλου- Λάρισας να έχει αυξημένη κυκλοφορία από βαρέα οχήματα (δηλαδή φορτηγά και νταλίκες), τα οποία σε πολλές περιπτώσεις κινούνται με υψηλές ταχύτητες, προκειμένου να είναι εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν ορίσει οι εταιρείες τους.

Βέβαια η συγκεκριμένη τακτική θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τους ίδιους επαγγελματίες οδηγούς αλλά και τα υπόλοιπα οχήματα, που τυχαίνει να κινούνται εκείνη τη στιγμή στο παλιό εθνικό δίκτυο.

Ενδεικτικό της κατάστασης, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της εταιρείας «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου Α.Ε» είναι πως το πρώτο εξάμηνο του 2014 συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2011 έχει μειωθεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων (Ι.Χ, φορτηγά και βαρέα οχήματα) στους δρόμους που υπάρχουν διόδια κατά 25%.

Με βάση τα στοιχεία, η Εταιρεία αποδίδει τη συγκεκριμένη μείωση στην κυκλοφορία των οχημάτων από τους δρόμους που υπάρχουν διόδια, τόσο στην οικονομική κρίση όσο και στη χρήση παλαιών εθνικών δικτύων και παράδρομων από οχήματα αλλά και φορτηγά για αποφυγή του κόστους των διοδίων.

«Σχεδόν όλοι τα αποφεύγουμε»

«Σχεδόν όλα τα βαριά οχήματα αλλά και πολλά Ι.Χ. κινούνται από την παλιά εθνική οδό Βόλου- Λάρισας για την αποφυγή του κόστους των διοδίων», αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών Δ.Χ Ν. Μαγνησίας κ. Απόστολος Πίτσος, προσθέτοντας ότι το κόστος των διοδίων είναι δυσβάσταχτο ειδικά για τους επαγγελματίες που κινούνται σε καθημερινή βάση από το συγκεκριμένο δρόμο.

Επίσης όπως τόνισε ο ίδιος, για τους επαγγελματίες οδηγούς είναι «απαγορευτικά» λόγω κόστους τα διόδια Μοσχοχωρίου και Πυργετού, και γι’ αυτό αποφεύγονται συστηματικά καθώς υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. «Ο λόγος που αποφεύγουμε τα διόδια είναι προφανής, αφού για τα βαριά οχήματα καλούμαστε να πληρώσουμε στα διόδια Μοσχοχωρίου 14,10 ευρώ ενώ για τα διόδια Πυργετού 7,00 ευρώ. Αλλωστε το δίκτυο στην εθνική Βόλου – Λάρισας δεν είναι παράδρομος και γι’ αυτό δεν βρίσκουμε λόγο να μην τον χρησιμοποιούμε».

Τέλος όσον αφορά τα επαγγελματικά διπλώματα οδήγησης, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών Δ.Χ Ν. Μαγνησίας ανέφερε ότι μπορεί να βγάλει οποιοδήποτε που έχει συμπληρώσει το 21ο έτος της ηλικίας του ενώ διευκρίνισε ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο υποχρεωτικά όλοι οι επαγγελματίες οδηγοί θα πρέπει να κατέχουν Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας.

Πραγματογνώμονες ερευνούν τα αίτια πρόκλησης του τροχαίου δυστυχήματος

Σε κατάσταση μεγάλου σοκ αφέθηκε ελεύθερος με εντολή εισαγγελέα ο 22χρονος οδηγός του φορτηγού

Ο θάνατος τριών συνομήλικών του, που θα μπορούσαν να ήταν και δικοί του φίλοι, στο τροχαίο δυστυχήμα στο οποίο ενεπλάκη έχει προκαλέσει ισχυρό σοκ στον 22χρονο οδηγό φορτηγού μεταφορικής εταιρίας, ο οποίος για το μεροκάματο ανέλαβε, με μικρή εμπειρία, να διεκπεραιώσει ένα μεγάλο δρομολόγιο και σε δύσκολες συνθήκες, εξαιτίας των ακριβών διοδίων.

Ο 22χρονος, καταγόμενος από το Αργος, όπου διαμένει μαζί με τους γονείς του και τα δύο αδέρφια του, μετά το τροχαίο διεκομίσθηκε για προληπτικούς λόγους στο Νοσοκομείο Βόλου. Συνελήφθη και κρατήθηκε το βράδυ, ενώ χθες συνοδευόμενος από τον συνήγορό του Χρήστο Γούσιο πέρασε την πόρτα του εισαγγελέα.

Η δικογραφία δεν έχει ακόμη κλείσει και το κατηγορητήριο σε βάρος του 22χρονου είναι ανοιχτό, εν αναμονή του πορίσματος των πραγματογνωμόνων από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών της Μαγνησίας, στους οποίους ανατέθηκε από το Τμήμα Τροχαίας Βόλου που ενεργεί την προανάκριση, να ερευνήσουν τις πτυχές πρόκλησης του πολύνεκρου δυστυχήματος και να εκδώσουν το πόρισμά τους.

Με προφορική εντολή εισαγγελέα ο 22χρονος αυτοκινητιστής αφέθηκε ελεύθερος και με τη συμπλήρωση του κατηγορητηρίου θα κληθεί στον εισαγγελέα για την απολογία του. Εκείνο που σημειώνεται είναι ότι αφέθηκε ελεύθερος, καθώς δεν προέκυψε δόλος, αλλά αμέλεια.

Σοβαρή καταγγελία Αγοραστού

«Δεν ήθελαν τα έργα αύξησης ασφάλειας στην Π.Ε.Ο επειδή υπάρχει η νέα Ε.Ο. με τα διόδια»

Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας αποκάλυψε επίσης ότι εδώ και ένα χρόνο έχει ζητήσει την εκχώρηση της αρμοδιότητας συντήρησης της Παλιάς Εθνικής Οδού Βόλου – Λάρισας από το Υπουργείο Υποδομών που είναι υπεύθυνο όμως ακόμη περιμένει απάντηση

Αστραψε και βρόντηξε χθες ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας. Ο Κων. Αγοραστός κατήγγειλε ευθέως μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι το Υπουργείο Υποδομών και η εταιρεία αυτοκινητοδρόμων αντιτίθενται στα έργα αύξηση της ασφάλειας στην Παλιά Εθνική Οδό Λάρισας – Βόλου αλλά και Λάρισας – Φαρσάλων, δύο δρόμων που έχουν χαρακτηριστεί καρμανιόλες, για να μην λειτουργήσουν ανταγωνιστικά με το εθνικό δίκτυο που διαχειρίζεται και στο οποίο υπάρχουν διόδια.

Ο Κων. Αγοραστός μιλώντας χθες στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, αποκάλυψε μάλιστα ότι σε σύσκεψη που έγινε πριν από δύο χρόνια με το δήμαρχο Νίκαιας Ρίζο Κομήτσα και την Τροχαία με αφορμή άλλο τραγικό δυστύχημα και στην οποία είχε παραβρεθεί και εκπρόσωπος της εταιρείας αυτοκινητοδρόμων «Αιγαίο», όταν ο περιφερειάρχης έκανε γνωστό ότι προτίθεται να διεκδικήσει κονδύλια για τη βελτίωση των δρόμων της Π..Ε.Ο Λάρισας- Βόλου και Λάρισας – Φαρσάλων που επίσης είναι καρμανιόλα, δέχτηκε την επισήμανση των εκπροσώπων της εταιρείας «ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει διότι ο δρόμος είναι επαρχιακό δίκτυο και δεν μπορεί να λειτουργεί ανταγωνιστικά με τη νέα Ε.Ο.».

Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας αποκάλυψε επίσης ότι εδώ και ένα χρόνο η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει ζητήσει την εκχώρηση της αρμοδιότητας συντήρησης της Παλιάς Εθνικής Οδού Βόλου – Λάρισας από το Υπουργείο Υποδομών που είναι υπεύθυνο, όμως ακόμη περιμένει απάντηση αφού το αρμόδιο υπουργείο δεν προέβη σε καμία έγκριση.

Για το συγκεκριμένο θέμα των μελετών εξάλλου χθες το απόγευμα από το περιβάλλον του πρώην Νομάρχη Μαγνησίας Απ. Παπατόλια γίνονταν γνωστό ότι σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς και με μπούσουλα τις προτάσεις Ηλιού είχαν κατατεθεί εναλλακτικές προτάσεις για τη βελτίωση των όρων ασφάλειας του δρόμου Βόλου – Λάρισας από τις οποίες όμως καμία δεν χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια επί θητείας του πρώην περιφερειάρχη Φ. Γκούπα.

Στο Υπουργείο Υποδομών η αρμοδιότητα

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Κων. Αγοραστός στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η αρμοδιότητα για τα έργα αύξησης της ασφάλειας της παλιάς Εθνικής Οδού Λάρισας – Βόλου ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών. «Από το 2013 έχουμε υποβάλλει αίτημα και έχουμε ζητήσει να μας αποδοθούν πόροι αλλά και την αρμοδιότητα για την αύξηση της ασφάλειας της παλιάς εθνικής οδού από το Υπουργείο Υποδομών, όμως δεν μας δόθηκε η έγκριση» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

Μάλιστα όπως ανέφερε ο ίδιος παρά την οικονομική στενότητα που υπάρχει η Περιφέρεια με εθνικούς πόρους έχει προχωρήσει σε παρεμβάσεις για τη σχετική βελτίωση του δικτύου.

Υπάρχει επίσης σύμφωνα με τον ίδιο, μελέτη που έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Υποδομών στην Εγνατία Α.Ε. για την ασφάλεια της παλιάς εθνικής οδού.

Τα διόδια

«Μακάρι να περνούσε από το χέρι μου να καταργήσω τα διόδια» τόνισε επίσης ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, υπενθυμίζοντας ότι ο ίδιος είναι από τους πρώτους που έδωσε μάχη και μάλιστα έφτασε στο σημείο να είναι σε ανοιχτή αντιπαράθεση με το Υπουργείο Υποδομών για το θέμα των διοδίων και τις αυξήσεις στις τιμές τους. Μάλιστα δήλωνε ότι η τιμή των διοδίων πρέπει να αντανακλά την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση στη χώρα και υπενθύμιζε ότι «επιδεινώθηκε η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα από την εποχή που συνήφθησαν οι συμβάσεις παραχώρησης. Υπό το πρίσμα αυτό, όπως τόνιζε «η αύξηση της τιμής των διοδίων όχι μόνο δεν θα έχει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα για τις κοινοπραξίες, αλλά θα οδηγήσει στα αντίθετα αποτελέσματα» και καλούσε το Υπουργείο Υποδομών να επανεξετάσει το όλο θέμα.

Παράσταση διαμαρτυρίας από το ΚΚΕ

Σήμερα τέλος κλιμάκιο των Οργανώσεων Μαγνησίας του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Απ. Νάνο και τον Γ. Λούμα θα πραγματοποιήσουν παράσταση στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας (πρώην Νομαρχία) για το θανατηφόρο ατύχημα στην Π. Εθνική Οδό Βόλου – Λάρισας που στοίχησε τη ζωή σε τρία νέα παιδιά και που έρχεται να προστεθεί σε άλλα δεκάδες θανατηφόρα ατυχήματα «τα οποία έχουν γίνει τόσο στην Π. Εθνική Οδό όσο και στον παράδρομο της Ν. Εθνικής Οδού εξαιτίας των διοδίων» όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του κόμματος.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου