ΤΟΠΙΚΑ

Να αξιοποιηθεί το αεροδρόμιο

να-αξιοποιηθεί-το-αεροδρόμιο-1558

Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου πρέπει να λειτουργεί 12 μήνες το χρόνο και γι’ αυτό θα έπρεπε να βρεθεί κάποιος επενδυτής αφού το κράτος δεν μπορεί να το λειτουργήσει, τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας κ. Κώστας Λεβέντης παραχωρώντας συνέντευξη τύπου για μια σειρά από θέματα που απασχολούν την Ενωση και σχετίζονται με τον τουρισμό της Μαγνησίας, προσθέτοντας ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια πρέπει να μπουν σε διαδικασία αξιοποίησης.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά Τσιργή

Για την προώθηση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου ο κ. Λεβέντης τόνισε χαρακτηριστικά ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα εμφανίστηκαν πολλοί «μνηστήρες», επισημαίνοντας ότι «το θέμα είναι να προβληθεί το αεροδρόμιο προς τα έξω. Αυτή τη στιγμήτοαεροδρόμιο είναι η μοναδική είσοδος από το εξωτερικό για την περιοχή της Μαγνησίας αλλά και την Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα. Είναι η μοναδική μας ελπίδα διότι βλέπουμε ξεκάθαρα τον εισερχόμενο τουρισμό να ανακάμπτει μετά από 5-6 χρόνια».

Στη συνέχεια ο ίδιος πρόσθεσε ότι «πρέπει να γίνει κτήμα της Κ. Ελλάδος το αεροδρόμιο και φυσικά η προσέλκυση εταιρειών για το αεροδρόμιο» καθώς όπως χαρακτηριστικά ανέφερε αν αποσυρθεί η Ryanair από το αεροδρόμιο τότε η κατάσταση θα είναι άσχημη.

Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι, από τις 45.000 αφίξεις που υπάρχουν στο αεροδρόμιο Αγχιάλου, το 40 – 50% είναι της Ryanair, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει τη σημαντική συμβολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας στη στήριξη του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου, καθώς η Περιφέρεια είναι εκείνη, όπως δήλωσε «που στηρίζει, την Ryanair», αφήνοντας αιχμές για άλλους φορείς, οι οποίοι μέσα από συσκέψεις όπως ανέφερε προσπαθούν να βρουν λύσεις. Ο Πρόεδρος πρόσθεσε ότι, το αεροδρόμιο δεν φέρνει μόνο τουρίστες αλλά φέρνει κι επισκέπτες και κάλεσε το Δήμο Βόλου και το Επιμελητήριο να συνδράμουν ώστε να υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές.

Όπως πρόσθεσε ο ίδιος το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου θα πρέπει να είναι η μεγάλη προτεραιότητα για τη Θεσσαλία προκειμένου να καταστεί η τρίτη πύλη εισόδου στην Ελλάδα από το εξωτερικό «Δεν είναι μόνο ο τουρισμός που άμεσα θα ωφεληθεί, αλλά και η οικονομία με τη δυνατότητα των κατοίκων αυτής της περιοχής να μετακινούνται στο εξωτερικό χωρίς να χρησιμοποιούν τα δαπανηρά αεροδρόμια της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης τόσο από πλευράς μετάβασης όσο και από πλευράς κοστολογίου χρήσης αυτής της δυνατότητας», κατάληξε το κ. Λεβέντης.

Θετικές εκτιμήσεις

για τον τουρισμό το 2013

Αύξηση της κίνησης στον τουρισμό κατά 40% σε σύγκριση με πέρυσι, διαφαίνεται στη χερσαία Μαγνησίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας γεγονός που προκύπτει από τις προκρατήσεις, που έχουν στη διάθεσή τους τουριστικοί πράκτορες, και οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αγορά της Ρωσίας.

Ωστόσο όπως επεσήμανε τα στοιχεία γίνονται με βάση την εικόνα που έχουν οι πράκτορες για την κίνηση των πτήσεων αλλά και τις προκρατήσεις στα ξενοδοχεία και δεν αποτυπώνουν τη συνολική εικόνα των επισκεπτών που θα συρρεύσουν στη Μαγνησία. Σύμφωνα με στοιχεία που αντλήθηκαν από τους ξενοδόχους της Σκιάθου, οι πτήσεις που γινόταν πέρυσι στο νησί θα διατηρηθούν, ενώ προστίθενται οι Ρώσοι, που έχουν αναλάβει δύο γραφεία και με τα οποία συνεργάζεται η Aegean και ήδη παρουσιάζεται 25% πληρότητα στις πτήσεις.

Χαρακτηριστικά στην υψηλή τουριστική περίοδο αναμένονται στο αεροδρόμιο της Σκιάθου 60 με 65 πτήσεις ανά εβδομάδα, ενώ οι προκρατήσεις δείχνουν ότι θα υπάρξει αύξηση της κίνησης, κατά περίπου 20% απ’ ότι πέρυσι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των τουριστών πρακτόρων, για τις αφίξεις από την Αγγλία, υπάρχει εκτίμηση για αύξηση 20 με 22%, στα ίδια θα κυμανθούν οι Σκανδιναβοί, ενώ δύο πτήσεις θα λειτουργήσουν προσθετικά από το Μόναχο και τη Βιέννη (με 130 άτομα ανά εβδομάδα). Επίσης, στις πτήσεις θα προστεθούν αυτές από τη Ρωσία, ενώ θα παραμείνουν οι πτήσεις από Σερβία και Ισραήλ με ρυθμό τριών πτήσεων ανά μήνα.

Αντίθετα διαφορετική είναι η εικόνα για το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου στο οποίο οι αφίξεις υπολογίζονται σε 45.000, όπως και πέρυσι και με τις πτήσεις που υπήρχαν να διατηρούνται.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν μέχρι σήμερα αναμένεται αύξηση 10% των γερμανόφωνων (με ανοδική πορεία), αύξηση 18% των πτήσεων από Αγγλία και 5% των αφίξεων από την Ολλανδία ενώ οι αφίξεις από Ρωσία αναμένεται να κινηθούν σε πολύ καλά επίπεδα.

Αναστολή του μέτρου

περί μεταφοράς του ΕΟΤ

Τέλος ο κ. Λεβέντης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου αναφέρθηκε και στο θέμα του ΕΟΤ ζητώντας την αναστολή του μέτρου περί μεταφοράς του ΕΟΤ από το Βόλο στη Λάρισα, μέχρι να ικανοποιηθούν κάποιοι παράμετροι προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται οι ξενοδόχοι.

Ειδικότερα ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας κ. Λεβέντης, επεσήμανε την ανάγκη να επιλυθούν πρώτα σειρά ζητημάτων και προβλημάτων που θα αντιμετωπίσουν οι ξενοδόχοι αν μεταφερθεί ο ΕΟΤ από το Βόλο στη Λάρισα, τη στιγμή που, όπως ανέφερε το 80% της τουριστικής δραστηριότητας της Θεσσαλίας βρίσκεται στη Μαγνησίας.

Την ίδια στιγμή τόνισε ότι σε περίπτωση που μεταφερθεί η έδρα στην Αποκεντρωμένη Περιφερειακή Διοίκηση Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδας, θα πρέπει να εξασφαλιστεί στο Βόλο ένα καλά στελεχωμένο τμήμα τουρισμού για τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας της τουριστικής επιχειρηματικότητας.

Μάλιστα ο κ. Λεβέντης για το συγκεκριμένο θέμα απέστειλε σχετική επιστολή προς τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Αντώνη Μανιτάκη, αναφέροντας μεταξύ άλλων τα εξής «παρακαλούμε πολύ αρχικά για την αναστολή οριστικοποίησης των προβλεπόμενων μέτρων και σε επόμενο στάδιο για την άμεση αναδιάρθρωση του οργανογράμματος του ΕΟΤ λόγω του ότι το 80% της τουριστικής δραστηριότητας της Θεσσαλίας βρίσκεται στην χερσαία και νησιώτικη Μαγνησία καθώς και η ύπαρξη των δύο αεροδρομίων, της Νέας Αγχιάλου Βόλου και της Σκιάθου. Στην οποιαδήποτε περίπτωση που από την απόφαση των συναρμόδιων υπουργείων, για λόγους που θα πρέπει να τεκμηριώσουν, μεταφερθεί η έδρα στην Αποκεντρωμένη Περιφερειακή Διοίκηση Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδας, τότε στο Βόλο θα πρέπει να εξασφαλισθεί ένα καλά στελεχωμένο τμήμα τουρισμού για τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας της τουριστικής επιχειρηματικότητας».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου